Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nimetullah YAŞAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nimetullah YAŞAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi ,Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler ,Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı ,Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası ,Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri ,1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları ,Atatürk’ün Dış Politikası ,Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş ,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. ,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları ilişkilendirir. | 1, 2, 3 | A |
2. Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını aktarır. | 1, 2, 3 | A |
3. Zaferin kazanılmasını açıklar. | 1, 2, 3 | A |
4. Cumhuriyetin ilanını açıklar. | 1, 2, 3 | A |
5. Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını değerlendirir. | 1, 2, 3 | A |
6. Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması, 1924 anayasası gibi olayları irdeler. | 1, 2, 3 | A |
7. Atatürk inkılaplarını tartışır. | 1, 2, 3 | A |
8. Çok partili hayata geçiş çalışmalarını irdeler. | 1, 2, 3 | A |
9. Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları değerlendirir. | 1, 2, 3 | A |
10. Atatürk’ün dış politikasını açıklar. | 1, 2, 3 | A |
11. Atatürk sonrası hayatı ve 2. Dünya Savaşını yorumlar. | 1, 2, 3 | A |
12. Musul, Hatay ve boğazlar konusu gibi stratejik konuları sorgular. | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
2 | Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
3 | Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
4 | Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
5 | Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
6 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
9 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
10 | 1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
11 | Atatürk’ün Dış Politikası | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
12 | Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
13 | Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
14 | Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
Kaynak |
Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010. |
-Nutuk -Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ||||||
0 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
0 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
0 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
0 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
0 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
0 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
0 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
0 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
0 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
0 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |