Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOBİL CİHAZLAR İÇİN UYGULAMA GELİŞTİRME | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet KAPLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Muhsin Zahid UĞUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Programlamayı sadece kitap okuyarak, eğitimleri takip ederek veya video izleyerek öğrenemezsiniz. Bu faaliyetler önemli olmakla birlikte, aynı zamanda birçok uygulamalı deneyime sahip olmanız da gerekecektir. Bu derste yoğun programlama çalışmaları yer alır ve öğrenciler Dart programlama dili ve Flutter UI araç seti ile platformlar arası uygulamalar oluşturma konusunda uygulamalı deneyim kazanacaklardır. Dersler temelden ileri seviyeye kadar konuları tanıtacaktır. Dönem boyunca öğrenciler ödevlerde birkaç küçük ölçekli mobil uygulama geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Flutter Kurulumu, Dart Temelleri (Değişkenler, Fonksiyonlar),Flutter Temelleri – Scaffold, AppBar, ElevatedButton, Text, AlertDialog,Durum Bilgili Widget'lar, TextField, DropDownButton,Asenkron Programlama, Gezinme,Web Hizmetlerinden Veri Alma, JSON Verilerini Ayrıştırma, ListViews,Sekme Çubuğu, Liste Görünümü,Firebase (Kısım 1),Ara Sınav,Firebase (Kısım 2),Firebase (Kısım 3),Firebase (Kısım 4),2D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 1),2D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 2),Tüm konuların gözden geçirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Flutter ile güzel, hızlı ve yerel kalitede uygulamaların oluşturulması. | 2, 9 | E, F |
2. Tek bir kod tabanıyla iOS ve Android uygulamaların oluşturulması. | 2, 9 | E, F |
3. Flutter geliştirmenin tüm temel kavramların anlaşılması. | 2, 9 | E, F |
4. Çevrimiçi ve yerel veri kaynaklarına erişebilen uygulamaların oluşturulması. | 2, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Flutter Kurulumu, Dart Temelleri (Değişkenler, Fonksiyonlar) | Eğitim materyalleri |
2 | Flutter Temelleri – Scaffold, AppBar, ElevatedButton, Text, AlertDialog | Eğitim materyalleri |
3 | Durum Bilgili Widget'lar, TextField, DropDownButton | Eğitim materyalleri |
4 | Asenkron Programlama, Gezinme | Eğitim materyalleri |
5 | Web Hizmetlerinden Veri Alma, JSON Verilerini Ayrıştırma, ListViews | Eğitim materyalleri |
6 | Sekme Çubuğu, Liste Görünümü | Eğitim materyalleri |
7 | Firebase (Kısım 1) | Eğitim materyalleri |
8 | Ara Sınav | 8. haftaya kadar işlenen tüm konular |
9 | Firebase (Kısım 2) | Eğitim materyalleri |
10 | Firebase (Kısım 3) | Eğitim materyalleri |
11 | Firebase (Kısım 4) | Eğitim materyalleri |
12 | 2D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 1) | Eğitim materyalleri |
13 | 2D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 2) | Eğitim materyalleri |
14 | Tüm konuların gözden geçirilmesi | Dönem boyu işlenen tüm konular |
Kaynak |
Ders kitabına gerek yoktur. Fakat şu kaynağa bakılabilir: Flutter Projects by Simone Alessandria, 2020, Packt Publishing |
Ders kitabına gerek yok. Ders materyalleri paylaşılacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 14 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 30 | 60 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 176 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(176/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOBİL CİHAZLAR İÇİN UYGULAMA GELİŞTİRME | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet KAPLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Muhsin Zahid UĞUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Programlamayı sadece kitap okuyarak, eğitimleri takip ederek veya video izleyerek öğrenemezsiniz. Bu faaliyetler önemli olmakla birlikte, aynı zamanda birçok uygulamalı deneyime sahip olmanız da gerekecektir. Bu derste yoğun programlama çalışmaları yer alır ve öğrenciler Dart programlama dili ve Flutter UI araç seti ile platformlar arası uygulamalar oluşturma konusunda uygulamalı deneyim kazanacaklardır. Dersler temelden ileri seviyeye kadar konuları tanıtacaktır. Dönem boyunca öğrenciler ödevlerde birkaç küçük ölçekli mobil uygulama geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Flutter Kurulumu, Dart Temelleri (Değişkenler, Fonksiyonlar),Flutter Temelleri – Scaffold, AppBar, ElevatedButton, Text, AlertDialog,Durum Bilgili Widget'lar, TextField, DropDownButton,Asenkron Programlama, Gezinme,Web Hizmetlerinden Veri Alma, JSON Verilerini Ayrıştırma, ListViews,Sekme Çubuğu, Liste Görünümü,Firebase (Kısım 1),Ara Sınav,Firebase (Kısım 2),Firebase (Kısım 3),Firebase (Kısım 4),2D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 1),2D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 2),Tüm konuların gözden geçirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Flutter ile güzel, hızlı ve yerel kalitede uygulamaların oluşturulması. | 2, 9 | E, F |
2. Tek bir kod tabanıyla iOS ve Android uygulamaların oluşturulması. | 2, 9 | E, F |
3. Flutter geliştirmenin tüm temel kavramların anlaşılması. | 2, 9 | E, F |
4. Çevrimiçi ve yerel veri kaynaklarına erişebilen uygulamaların oluşturulması. | 2, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Flutter Kurulumu, Dart Temelleri (Değişkenler, Fonksiyonlar) | Eğitim materyalleri |
2 | Flutter Temelleri – Scaffold, AppBar, ElevatedButton, Text, AlertDialog | Eğitim materyalleri |
3 | Durum Bilgili Widget'lar, TextField, DropDownButton | Eğitim materyalleri |
4 | Asenkron Programlama, Gezinme | Eğitim materyalleri |
5 | Web Hizmetlerinden Veri Alma, JSON Verilerini Ayrıştırma, ListViews | Eğitim materyalleri |
6 | Sekme Çubuğu, Liste Görünümü | Eğitim materyalleri |
7 | Firebase (Kısım 1) | Eğitim materyalleri |
8 | Ara Sınav | 8. haftaya kadar işlenen tüm konular |
9 | Firebase (Kısım 2) | Eğitim materyalleri |
10 | Firebase (Kısım 3) | Eğitim materyalleri |
11 | Firebase (Kısım 4) | Eğitim materyalleri |
12 | 2D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 1) | Eğitim materyalleri |
13 | 2D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 2) | Eğitim materyalleri |
14 | Tüm konuların gözden geçirilmesi | Dönem boyu işlenen tüm konular |
Kaynak |
Ders kitabına gerek yoktur. Fakat şu kaynağa bakılabilir: Flutter Projects by Simone Alessandria, 2020, Packt Publishing |
Ders kitabına gerek yok. Ders materyalleri paylaşılacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |