This course serves as an introduction to leadership theory and practice. The subject will inspect several facets of the literature on leadership, provide practice for developing leadership skills, and offer personal experiences for self-reflection. The sum of these activities will develop a basis for students interested in understanding, implementing and learning leadership. The course features relevant readings, lectures, class discussions, guest speakers, and assignments. No previous exposure to leadership is required.
Dersin İçeriği
Bu ders; Liderliğe giriş,Özellikler Teorisi,Davranışsal Yaklaşım,Durumsal Yaklaşım,Yol amaç Teorisi,Lider Üye Etkileşimi Teorisi,Dönüşümcü Liderlik,Otantik Liderlik,Hizmetkar Liderlik ve Adaptif Liderlik,Psikodinamik yaklaşım,Liderlik Etiği,Takım Liderliği,Kültür ve Lİderlik,Kültür ve Liderlik 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci liderlik kavramını ifade edebilir.
16, 9
A
1.1 Liderlik kavramını öğrenir.
1.2 Takipçi kavramını öğrenir.
1.3 Liderlik için uygun ortamı öğrenir.
2 Öğrenci klasik liderlik teorilerini açıklayabilir.
16, 9
A
2.1 Özellikler teorisini öğrenir.
2.2 Davranışsal okulu öğrenir.
2.3 Durumsal Liderlik Teorisini öğrenir
3 Öğrenci, modern liderlik teorilerini tartışabilir
16, 9
A
3.1 Yol amaç teorisini öğrenir.
3.2 Lider-üye etkileşim teorisini öğrenir.
3.3 Dönüşümcü Liderlik konusunda bilgi edinir.
4 Öğrenci postmodern liderlik teorilerini açıklayabilir.
16, 9
A
4.1 Otantik liderlik teorisini öğrenir.
4.2 Psikodinamik yaklaşım hakında bilgi alır.
4.3 Diğer pozitif liderlik teorileri hakkında bilgi alır.
5 Öğrenciler, liderlik ve örgüt kültürünün harmanlanmasını tartışabilir.
16, 9
A
5.1 Liderliğin örgüt kültürüne etkisini öğrenir.
5.2 En uyumlu liderlik tarzları ve örgüt kültürleri hakkında bilgi edinir.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Liderliğe giriş
2
Özellikler Teorisi
3
Davranışsal Yaklaşım
4
Durumsal Yaklaşım
5
Yol amaç Teorisi
6
Lider Üye Etkileşimi Teorisi
7
Dönüşümcü Liderlik
8
Otantik Liderlik
9
Hizmetkar Liderlik ve Adaptif Liderlik
10
Psikodinamik yaklaşım
11
Liderlik Etiği
12
Takım Liderliği
13
Kültür ve Lİderlik
14
Kültür ve Liderlik 2
Kaynak
Northouse Peter G. Leadership: Theory and Practice. 2016. Sage Publications.
Daft, R. L. (2014). The leadership experience. Cengage Learning.
Contreras, F., Baykal, E., & Abid, G. (2020). E-leadership and teleworking in times of COVID-19 and beyond: What we know and where do we go. Frontiers in psychology, 11, 590271.
Adnan, N., Bhatti, O. K., & Baykal, E. (2022). A phenomenological investigation on ethical leadership and workplace engagement from a multi-cultural perspective. International Journal of Organizational Leadership.
Singh, A., Lim, W. M., Jha, S., Kumar, S., & Ciasullo, M. V. (2023). The state of the art of strategic leadership. Journal of Business Research, 158, 113676.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir.
X
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
3
3
9
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
9
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(9/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
LİDERLİK VE YÖNETSEL BECERİLER
MIS3110854
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi Verenler
Doç.Dr. Candide ULUDAĞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
This course serves as an introduction to leadership theory and practice. The subject will inspect several facets of the literature on leadership, provide practice for developing leadership skills, and offer personal experiences for self-reflection. The sum of these activities will develop a basis for students interested in understanding, implementing and learning leadership. The course features relevant readings, lectures, class discussions, guest speakers, and assignments. No previous exposure to leadership is required.
Dersin İçeriği
Bu ders; Liderliğe giriş,Özellikler Teorisi,Davranışsal Yaklaşım,Durumsal Yaklaşım,Yol amaç Teorisi,Lider Üye Etkileşimi Teorisi,Dönüşümcü Liderlik,Otantik Liderlik,Hizmetkar Liderlik ve Adaptif Liderlik,Psikodinamik yaklaşım,Liderlik Etiği,Takım Liderliği,Kültür ve Lİderlik,Kültür ve Liderlik 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci liderlik kavramını ifade edebilir.
16, 9
A
1.1 Liderlik kavramını öğrenir.
1.2 Takipçi kavramını öğrenir.
1.3 Liderlik için uygun ortamı öğrenir.
2 Öğrenci klasik liderlik teorilerini açıklayabilir.
16, 9
A
2.1 Özellikler teorisini öğrenir.
2.2 Davranışsal okulu öğrenir.
2.3 Durumsal Liderlik Teorisini öğrenir
3 Öğrenci, modern liderlik teorilerini tartışabilir
16, 9
A
3.1 Yol amaç teorisini öğrenir.
3.2 Lider-üye etkileşim teorisini öğrenir.
3.3 Dönüşümcü Liderlik konusunda bilgi edinir.
4 Öğrenci postmodern liderlik teorilerini açıklayabilir.
16, 9
A
4.1 Otantik liderlik teorisini öğrenir.
4.2 Psikodinamik yaklaşım hakında bilgi alır.
4.3 Diğer pozitif liderlik teorileri hakkında bilgi alır.
5 Öğrenciler, liderlik ve örgüt kültürünün harmanlanmasını tartışabilir.
16, 9
A
5.1 Liderliğin örgüt kültürüne etkisini öğrenir.
5.2 En uyumlu liderlik tarzları ve örgüt kültürleri hakkında bilgi edinir.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Liderliğe giriş
2
Özellikler Teorisi
3
Davranışsal Yaklaşım
4
Durumsal Yaklaşım
5
Yol amaç Teorisi
6
Lider Üye Etkileşimi Teorisi
7
Dönüşümcü Liderlik
8
Otantik Liderlik
9
Hizmetkar Liderlik ve Adaptif Liderlik
10
Psikodinamik yaklaşım
11
Liderlik Etiği
12
Takım Liderliği
13
Kültür ve Lİderlik
14
Kültür ve Liderlik 2
Kaynak
Northouse Peter G. Leadership: Theory and Practice. 2016. Sage Publications.
Daft, R. L. (2014). The leadership experience. Cengage Learning.
Contreras, F., Baykal, E., & Abid, G. (2020). E-leadership and teleworking in times of COVID-19 and beyond: What we know and where do we go. Frontiers in psychology, 11, 590271.
Adnan, N., Bhatti, O. K., & Baykal, E. (2022). A phenomenological investigation on ethical leadership and workplace engagement from a multi-cultural perspective. International Journal of Organizational Leadership.
Singh, A., Lim, W. M., Jha, S., Kumar, S., & Ciasullo, M. V. (2023). The state of the art of strategic leadership. Journal of Business Research, 158, 113676.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir.
X
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.