Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMALAR | MIS1271290 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin programlama mantığını ve makinanın komut algılama ve yürütme şeklini öğrenmesini sağlamaktır. Aynı zamanda bilgisayar programlamayı C# programlama dilini kullanarak öğretebilmek ve program çözümleri tasarımlanırken problem çözüm yöntemleri geliştirmektir. Derste, öğrenciler, işlemsel (procedural) programlama, veri tipleri, kontrol yapıları, fonksiyonlar, veri temsil biçimleri gibi ilkelerle tanışacaktır. Diğer konu başlıkları arasında, dosya erişim yöntemleri, diziler, karakter dizileri ve modüler programlama bulunmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Programlamaya giris, programlamanin tanimi ve amaci,Bilgisayarlarin ve programlamanin tarihi,Programlama turleri, derleyici, yorumlayici, hata yakalama ve ayiklama,Program gelistirme sureci ve program tasarlama, akış şemaları,Yazilim tasarimi dongusu,Algoritmalar: Algoritma nedir? Algoritma turleri,Algoritmalar: Problemler ve problem cozumu, sozde programlar,Akis Diyagramlari,C# ile İlk Uygulamanın Oluşturulması, Değişkenlerin Bildirilmesi ve Değerlerin Atanması, If Karar İfadesi, Değişken Kapsamı,Temel programlama prensipleri: Aritmetik ve mantiksal ifadeler,.NET Framework'e Giriş, Operatörler, İfadeler ve İfadeler, Veri Tipleri, Anahtar İfadesi ve Koşullu Operatör, Yinelemeler, Diziler için, Temel programlama prensipleri: Veri tipleri, degiskenler, veri isleme,Temel programlama prensipleri: Diziler, donguler ve fonksiyonlar,List, dictionary, Do..while, switch case,C# dilinde ornek programlar, algoritmadan program yazma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Programlamanın tanımını ve program türlerini açıklar. | 6, 9 | A |
1.1. Programlama ile ilgili temel kavramları bilir. | 6 | A, F |
1.2. Değişken kavramını ve programlamada kullanılan veri tiplerini bilir. | 9 | A, F |
1.2. Öğrenciler bilgisayar donanımı, yazılımının ne olduğunu tanımlar ve belirleyebilir ve Yazılım Geliştirme Yöntemini anlatıp uygulayabilir. | 6, 9 | A |
1.3 Öğrenciler farklı veri tiplerini (tam sayı, kayan-nokta, karakter, katar, dizi, a) ayırt edebilir. | 6 | F |
2. Algoritmalardan akis diyagramlari olusturabilecektir. | 6 | A, F |
2.1. Algoritma kavramını bilir. | 6 | A, F |
2.2. Algoritmalar geliştirebilir. | 6 | F |
2.3 Öğrenciler problemleri bilgisayar programları yazarak çözmeye başlamadan önce problem çözüm stratejileri (algoritmaları) oluşturup hazırlayabilir. | 6, 9 | F |
3. Akis diyagramindaki sekilleri ve gorevleri aciklayabilecektir. | 6 | F |
3.1. Oluşturulmuş algoritmayı akış şemaları ile gösterir. | 9 | A |
3.2. Oluşturulmuş akış diyagramını yorumlar. | 9 | A |
4. Basit program tasarimi yapabilecektir. | 12, 6 | A, F |
4.1. Herhangi bir problemin çözüm adımlarını (algoritma) oluşturur. | 6 | F |
5. Derleyici ve yorumlayici tanimlarini yapabilecektir. | 6 | A, F |
5.1. Derleyici kavramını bilir. | 6 | A |
5.2. Yorumlayıcı kavramını bilir. | 9 | A |
6. Program gelistirme surecindeki adimlari ve islevlerini tanimlayabilecektir. | 14, 6 | F |
6.1. kontrol yapıları, döngüler, iç içe döngüler, diziler, karakter dizileri gibi programlama yapılarını bilir. | 6, 9 | F |
6.2. koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını bilir. | 6, 9 | |
7. Temel programlama elemanlarini iceren basit programlari yazip derleyebilecektir. | 6 | F |
7.1. Küçük bir uygulama geliştirir. | 2 | A, F |
8. Öğrenciler C programlama dilinin farklı programlama yapı taşlarını (ardıl, seçim, döngü ifadeleri) listeleyip, kullanabilir. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlamaya giris, programlamanin tanimi ve amaci | |
2 | Bilgisayarlarin ve programlamanin tarihi | |
3 | Programlama turleri, derleyici, yorumlayici, hata yakalama ve ayiklama | |
4 | Program gelistirme sureci ve program tasarlama, akış şemaları | |
5 | Yazilim tasarimi dongusu | |
6 | Algoritmalar: Algoritma nedir? Algoritma turleri | |
7 | Algoritmalar: Problemler ve problem cozumu, sozde programlar | |
8 | Akis Diyagramlari | |
9 | C# ile İlk Uygulamanın Oluşturulması, Değişkenlerin Bildirilmesi ve Değerlerin Atanması, If Karar İfadesi, Değişken Kapsamı | |
10 | Temel programlama prensipleri: Aritmetik ve mantiksal ifadeler | |
11 | .NET Framework'e Giriş, Operatörler, İfadeler ve İfadeler, Veri Tipleri, Anahtar İfadesi ve Koşullu Operatör, Yinelemeler, Diziler için, Temel programlama prensipleri: Veri tipleri, degiskenler, veri isleme | |
12 | Temel programlama prensipleri: Diziler, donguler ve fonksiyonlar | |
13 | List, dictionary, Do..while, switch case | |
14 | C# dilinde ornek programlar, algoritmadan program yazma |
Kaynak |
P.J. Deitel & H. M. Deitel (2013).C How to Program,7th Edition, Prentice-Hall., ISBN: 978-0132990448 |
Introduction to Algorithms, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest and Clifford Stein, ISBN: 9780262046305, 2022, The MIT Press. Algorithms, Robert Sedgewick and Kevin Wayne, 2022. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | X | |||||
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMALAR | MIS1271290 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin programlama mantığını ve makinanın komut algılama ve yürütme şeklini öğrenmesini sağlamaktır. Aynı zamanda bilgisayar programlamayı C# programlama dilini kullanarak öğretebilmek ve program çözümleri tasarımlanırken problem çözüm yöntemleri geliştirmektir. Derste, öğrenciler, işlemsel (procedural) programlama, veri tipleri, kontrol yapıları, fonksiyonlar, veri temsil biçimleri gibi ilkelerle tanışacaktır. Diğer konu başlıkları arasında, dosya erişim yöntemleri, diziler, karakter dizileri ve modüler programlama bulunmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Programlamaya giris, programlamanin tanimi ve amaci,Bilgisayarlarin ve programlamanin tarihi,Programlama turleri, derleyici, yorumlayici, hata yakalama ve ayiklama,Program gelistirme sureci ve program tasarlama, akış şemaları,Yazilim tasarimi dongusu,Algoritmalar: Algoritma nedir? Algoritma turleri,Algoritmalar: Problemler ve problem cozumu, sozde programlar,Akis Diyagramlari,C# ile İlk Uygulamanın Oluşturulması, Değişkenlerin Bildirilmesi ve Değerlerin Atanması, If Karar İfadesi, Değişken Kapsamı,Temel programlama prensipleri: Aritmetik ve mantiksal ifadeler,.NET Framework'e Giriş, Operatörler, İfadeler ve İfadeler, Veri Tipleri, Anahtar İfadesi ve Koşullu Operatör, Yinelemeler, Diziler için, Temel programlama prensipleri: Veri tipleri, degiskenler, veri isleme,Temel programlama prensipleri: Diziler, donguler ve fonksiyonlar,List, dictionary, Do..while, switch case,C# dilinde ornek programlar, algoritmadan program yazma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Programlamanın tanımını ve program türlerini açıklar. | 6, 9 | A |
1.1. Programlama ile ilgili temel kavramları bilir. | 6 | A, F |
1.2. Değişken kavramını ve programlamada kullanılan veri tiplerini bilir. | 9 | A, F |
1.2. Öğrenciler bilgisayar donanımı, yazılımının ne olduğunu tanımlar ve belirleyebilir ve Yazılım Geliştirme Yöntemini anlatıp uygulayabilir. | 6, 9 | A |
1.3 Öğrenciler farklı veri tiplerini (tam sayı, kayan-nokta, karakter, katar, dizi, a) ayırt edebilir. | 6 | F |
2. Algoritmalardan akis diyagramlari olusturabilecektir. | 6 | A, F |
2.1. Algoritma kavramını bilir. | 6 | A, F |
2.2. Algoritmalar geliştirebilir. | 6 | F |
2.3 Öğrenciler problemleri bilgisayar programları yazarak çözmeye başlamadan önce problem çözüm stratejileri (algoritmaları) oluşturup hazırlayabilir. | 6, 9 | F |
3. Akis diyagramindaki sekilleri ve gorevleri aciklayabilecektir. | 6 | F |
3.1. Oluşturulmuş algoritmayı akış şemaları ile gösterir. | 9 | A |
3.2. Oluşturulmuş akış diyagramını yorumlar. | 9 | A |
4. Basit program tasarimi yapabilecektir. | 12, 6 | A, F |
4.1. Herhangi bir problemin çözüm adımlarını (algoritma) oluşturur. | 6 | F |
5. Derleyici ve yorumlayici tanimlarini yapabilecektir. | 6 | A, F |
5.1. Derleyici kavramını bilir. | 6 | A |
5.2. Yorumlayıcı kavramını bilir. | 9 | A |
6. Program gelistirme surecindeki adimlari ve islevlerini tanimlayabilecektir. | 14, 6 | F |
6.1. kontrol yapıları, döngüler, iç içe döngüler, diziler, karakter dizileri gibi programlama yapılarını bilir. | 6, 9 | F |
6.2. koleksiyonlar ve fonksiyonlar gibi programlama yapılarını bilir. | 6, 9 | |
7. Temel programlama elemanlarini iceren basit programlari yazip derleyebilecektir. | 6 | F |
7.1. Küçük bir uygulama geliştirir. | 2 | A, F |
8. Öğrenciler C programlama dilinin farklı programlama yapı taşlarını (ardıl, seçim, döngü ifadeleri) listeleyip, kullanabilir. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlamaya giris, programlamanin tanimi ve amaci | |
2 | Bilgisayarlarin ve programlamanin tarihi | |
3 | Programlama turleri, derleyici, yorumlayici, hata yakalama ve ayiklama | |
4 | Program gelistirme sureci ve program tasarlama, akış şemaları | |
5 | Yazilim tasarimi dongusu | |
6 | Algoritmalar: Algoritma nedir? Algoritma turleri | |
7 | Algoritmalar: Problemler ve problem cozumu, sozde programlar | |
8 | Akis Diyagramlari | |
9 | C# ile İlk Uygulamanın Oluşturulması, Değişkenlerin Bildirilmesi ve Değerlerin Atanması, If Karar İfadesi, Değişken Kapsamı | |
10 | Temel programlama prensipleri: Aritmetik ve mantiksal ifadeler | |
11 | .NET Framework'e Giriş, Operatörler, İfadeler ve İfadeler, Veri Tipleri, Anahtar İfadesi ve Koşullu Operatör, Yinelemeler, Diziler için, Temel programlama prensipleri: Veri tipleri, degiskenler, veri isleme | |
12 | Temel programlama prensipleri: Diziler, donguler ve fonksiyonlar | |
13 | List, dictionary, Do..while, switch case | |
14 | C# dilinde ornek programlar, algoritmadan program yazma |
Kaynak |
P.J. Deitel & H. M. Deitel (2013).C How to Program,7th Edition, Prentice-Hall., ISBN: 978-0132990448 |
Introduction to Algorithms, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest and Clifford Stein, ISBN: 9780262046305, 2022, The MIT Press. Algorithms, Robert Sedgewick and Kevin Wayne, 2022. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | X | |||||
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |