Dersin amacı temel pazarlama ilkeleri, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama çevresi ve pazarlama
araçları ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama,Pazarlama Araştırması,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı,Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar,Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma,Mamul ,Fiyat ve Tutundurma,Kişisel Satış ve Satış Geliştirme,Reklam ve Halkla İlişkiler,İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama,Dağıtım,Hizmet Pazarlaması ,Uluslararası Pazarlama ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade edebilir.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
1.2. Pazar türlerini sınıflandırır.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilir.
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklayabilir.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilir.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
4.1. Ürün bileşenini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilir.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi
2
Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama
3
Pazarlama Araştırması
4
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
5
Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar
6
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
7
Mamul
8
Fiyat ve Tutundurma
9
Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
10
Reklam ve Halkla İlişkiler
11
İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
12
Dağıtım
13
Hizmet Pazarlaması
14
Uluslararası Pazarlama
Kaynak
1. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong.
2. Marketing Management, 16th edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller,Alexander Chernev
3. Marketing: An Introduction, 15th edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong & Philip Kotler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir.
X
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
7
2
14
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
7
2
14
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
10
10
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
35
35
Performans Görevi, Bakım Planı
1
20
20
Toplam İş Yükü (Saat)
150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PAZARLAMANIN İLKELERİ
MIS3153260
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Perşembe 09:00-09:45
Perşembe 10:00-10:45
Perşembe 11:00-11:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi Verenler
Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin amacı temel pazarlama ilkeleri, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama çevresi ve pazarlama
araçları ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama,Pazarlama Araştırması,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı,Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar,Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma,Mamul ,Fiyat ve Tutundurma,Kişisel Satış ve Satış Geliştirme,Reklam ve Halkla İlişkiler,İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama,Dağıtım,Hizmet Pazarlaması ,Uluslararası Pazarlama ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade edebilir.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
1.2. Pazar türlerini sınıflandırır.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilir.
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklayabilir.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.
10, 12, 13, 4, 9
A, G
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilir.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
4.1. Ürün bileşenini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilir.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi
2
Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama
3
Pazarlama Araştırması
4
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
5
Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar
6
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
7
Mamul
8
Fiyat ve Tutundurma
9
Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
10
Reklam ve Halkla İlişkiler
11
İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
12
Dağıtım
13
Hizmet Pazarlaması
14
Uluslararası Pazarlama
Kaynak
1. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong.
2. Marketing Management, 16th edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller,Alexander Chernev
3. Marketing: An Introduction, 15th edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong & Philip Kotler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir.
X
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.