İnsan davranışının nedenlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemek, insanları anlamak ve yönetmek için en önemli anahtardır. Dersin temel amacı insan hakkında tam bir anlayış sergilemeye, davranışları tahmin etmeye ve aynı zamanda onu olumlu yönde yönlendirmenin yollarını öğretmeye çalışmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Davranış Bilimlerine Giriş,Algı,Tutum,Atıf,Duygular,Motivasyon,Gruplar,Duygusal ve Sosyal Bulaşma,Kültür, Sosyalleşme ve Kişilik,Sosyal Etki ve Uyum,Öğrenme,İzlenim Yönetimi,Savunma Mekanizmaları,İletişim ve Çatışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları yorumlayabilecektir.
9
A
1.1 İnsan davranışı ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1.2 İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslar.
2. Algılama ve öğrenme süreçlerini ifade edebilecektir.
9
A
2.1 Algılama ve algı yanılmalarını açıklar.
2.2 Atfetmeyi etkileyen faktörleri listeler.
2.3 Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini özetler.
3. İnsan davranışlarının nedenlerini değerlendirebilecektir
9
A, E
3.1 Kişilik teorilerini ve kişilik özelliklerini yorumlar.
3.2 Motivasyon kaynaklarını tanımlar.
4. Kişinin çevresi ile etkileşimini değerlendirebilecektir
9
A
4.1 Kişilerin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yerini yorumlar.
4.2 Kültürel farklılıkları açıklar.
4.3 Değer ve inançlar sisteminin bireyler üzerindeki etkisini değerlendirir.
5. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda teorik ve pratik bilgileri analiz edebilecektir.
9
A
5.1 Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder.
5.2 Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri açıklar.
5.3 Stresle baş etme yöntemlerini özetler.
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Davranış Bilimlerine Giriş
2
Algı
3
Tutum
4
Atıf
5
Duygular
6
Motivasyon
7
Gruplar
8
Duygusal ve Sosyal Bulaşma
9
Kültür, Sosyalleşme ve Kişilik
10
Sosyal Etki ve Uyum
11
Öğrenme
12
İzlenim Yönetimi
13
Savunma Mekanizmaları
14
İletişim ve Çatışma
Kaynak
Schinka, J. A., Velicer, W. F., & Weiner, I. B. (Eds.). (2013). Handbook of psychology: Research methods in psychology (2nd ed.). John Wiley & Sons, Inc.
Güney, S. (2017). Davranış Bilimleri. (10. basım). Nobel Yayınevi.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir.
X
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
3
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİ
MIS2210874
Bahar Dönemi
3+0
3
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN
Dersi Verenler
Doç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
İnsan davranışının nedenlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemek, insanları anlamak ve yönetmek için en önemli anahtardır. Dersin temel amacı insan hakkında tam bir anlayış sergilemeye, davranışları tahmin etmeye ve aynı zamanda onu olumlu yönde yönlendirmenin yollarını öğretmeye çalışmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Davranış Bilimlerine Giriş,Algı,Tutum,Atıf,Duygular,Motivasyon,Gruplar,Duygusal ve Sosyal Bulaşma,Kültür, Sosyalleşme ve Kişilik,Sosyal Etki ve Uyum,Öğrenme,İzlenim Yönetimi,Savunma Mekanizmaları,İletişim ve Çatışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları yorumlayabilecektir.
9
A
1.1 İnsan davranışı ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1.2 İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslar.
2. Algılama ve öğrenme süreçlerini ifade edebilecektir.
9
A
2.1 Algılama ve algı yanılmalarını açıklar.
2.2 Atfetmeyi etkileyen faktörleri listeler.
2.3 Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini özetler.
3. İnsan davranışlarının nedenlerini değerlendirebilecektir
9
A, E
3.1 Kişilik teorilerini ve kişilik özelliklerini yorumlar.
3.2 Motivasyon kaynaklarını tanımlar.
4. Kişinin çevresi ile etkileşimini değerlendirebilecektir
9
A
4.1 Kişilerin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yerini yorumlar.
4.2 Kültürel farklılıkları açıklar.
4.3 Değer ve inançlar sisteminin bireyler üzerindeki etkisini değerlendirir.
5. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda teorik ve pratik bilgileri analiz edebilecektir.
9
A
5.1 Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder.
5.2 Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri açıklar.
5.3 Stresle baş etme yöntemlerini özetler.
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Davranış Bilimlerine Giriş
2
Algı
3
Tutum
4
Atıf
5
Duygular
6
Motivasyon
7
Gruplar
8
Duygusal ve Sosyal Bulaşma
9
Kültür, Sosyalleşme ve Kişilik
10
Sosyal Etki ve Uyum
11
Öğrenme
12
İzlenim Yönetimi
13
Savunma Mekanizmaları
14
İletişim ve Çatışma
Kaynak
Schinka, J. A., Velicer, W. F., & Weiner, I. B. (Eds.). (2013). Handbook of psychology: Research methods in psychology (2nd ed.). John Wiley & Sons, Inc.
Güney, S. (2017). Davranış Bilimleri. (10. basım). Nobel Yayınevi.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir.
X
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.