Bu dersin amacı, öğrencilerin MS.NET Framework ortamını tam olarak öğrenmelerini sağlamak, .NET - Entegre Geliştirme Ortamını kullanabilecek düzeye getirmek ve görsel programlama dil özelliklerinin derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş: Bilgisayar arabirimlerinin geçmişi .NET Framework'e Giriş ,Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma,Visual Studio'daki C # GUI Geliştirme ortamına giriş ,C # ayrıntıları: İletişim kutuları ,TreeView ve ListView Proje 1: Fotoğraf Editörü ,En yaygın diyalog kutuları ,WPF ve XAML olay denetleme ,LINQ ADO.NET ve DataGridView Testing GUI uygulamaları ,Proje çalışması ,Özel kontroller. ,Sınıf içi uygulama,Veri tabanı bağlantıları ,ADO.Net veritabanı bağlantısı,Entity Framework dbfirst veritabanı işlemleri,Entity Framework codefirst veritabanı işlemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Bilgisayar programları yazmak için görsel programlama dilinin belirli özelliklerinin nasıl kullanılacağını ve ve çalışma zamanı hatalarını nasıl halledebileceğini gösterebilir.
6
F
1.1. Toolbox elemanları ile form tasarımı yapar.
6
F
1.2. Değişkenleri kullanarak hesaplama işlemlerini yapar.
6
A, F
2. Masaüstü uygulamaları tasarlayıp geliştirir.
6
F
2.1. WPF ile Form tasarımı yapar.
6
F
2.2. WPF ile basit bir otomasyon arayüzü hazırlar.
6
F
3. Görsel programlama dilinin belirli özelliklerini kullanır.
6
F
3.1. Basit sorgulamalar yapar.
6
F
3.2. Form application ve WPF ile görsel tasarım yapar.
6
F
4. Kullanıcı ara yüzlerinin tasarımını yapar.
6
F
4.1. Form application kullanarak form tasarımı yapar.
6
F
4.2. Form applicaiton kullarak basit otomasyon tasarımını yapar.
6
F
5. Görsel programlama ile veritabanı işlemleri yapar.
6
F
5.1. Yerel veri tabanına bağlanmak ve verileri listeler
6
F
5.2. Yerel veritabanında verileri işlemek, Yerel veritabanında istenilen kayda / kayıtlara ulaşır.
6
F
6. ADO.Net ile veritabanı işlemleri yapar.
6
A, F
6.1. ADO.Net ile Ekleme ve Silme İşlemlerini yapar.
6
F
6.2. ADO.Net ile listeleme ve güncelleştirme İşlemlerini yapar.
6
F
7. Entity Framework ile DbFirst Yapısını kullanarak veritabanı işlemleri yapar.
6
F
7.1. Ekleme, silme ve güncelleştirme yapar.
6
F
7.2. Veritabanından silme işlemini yapar.
6
F
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş: Bilgisayar arabirimlerinin geçmişi .NET Framework'e Giriş
1
Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma
2
Visual Studio'daki C # GUI Geliştirme ortamına giriş
3
C # ayrıntıları: İletişim kutuları
4
TreeView ve ListView Proje 1: Fotoğraf Editörü
5
En yaygın diyalog kutuları
6
WPF ve XAML olay denetleme
7
LINQ ADO.NET ve DataGridView Testing GUI uygulamaları
8
Proje çalışması
9
Özel kontroller.
10
Sınıf içi uygulama
11
Veri tabanı bağlantıları
12
ADO.Net veritabanı bağlantısı
13
Entity Framework dbfirst veritabanı işlemleri
14
Entity Framework codefirst veritabanı işlemleri
Kaynak
Hands-On Visual Studio 2022: A developer's guide to exploring new features and best practices in VS2022 for maximum productivity
by Miguel Angel Teheran Garcia (Author), Hector Uriel Perez Rojas (Author),
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir.
X
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GÖRSEL PROGLAMLAMA
MIS3212181
Bahar Dönemi
3+0
3
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Özge DOĞUÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin MS.NET Framework ortamını tam olarak öğrenmelerini sağlamak, .NET - Entegre Geliştirme Ortamını kullanabilecek düzeye getirmek ve görsel programlama dil özelliklerinin derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş: Bilgisayar arabirimlerinin geçmişi .NET Framework'e Giriş ,Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma,Visual Studio'daki C # GUI Geliştirme ortamına giriş ,C # ayrıntıları: İletişim kutuları ,TreeView ve ListView Proje 1: Fotoğraf Editörü ,En yaygın diyalog kutuları ,WPF ve XAML olay denetleme ,LINQ ADO.NET ve DataGridView Testing GUI uygulamaları ,Proje çalışması ,Özel kontroller. ,Sınıf içi uygulama,Veri tabanı bağlantıları ,ADO.Net veritabanı bağlantısı,Entity Framework dbfirst veritabanı işlemleri,Entity Framework codefirst veritabanı işlemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Bilgisayar programları yazmak için görsel programlama dilinin belirli özelliklerinin nasıl kullanılacağını ve ve çalışma zamanı hatalarını nasıl halledebileceğini gösterebilir.
6
F
1.1. Toolbox elemanları ile form tasarımı yapar.
6
F
1.2. Değişkenleri kullanarak hesaplama işlemlerini yapar.
6
A, F
2. Masaüstü uygulamaları tasarlayıp geliştirir.
6
F
2.1. WPF ile Form tasarımı yapar.
6
F
2.2. WPF ile basit bir otomasyon arayüzü hazırlar.
6
F
3. Görsel programlama dilinin belirli özelliklerini kullanır.
6
F
3.1. Basit sorgulamalar yapar.
6
F
3.2. Form application ve WPF ile görsel tasarım yapar.
6
F
4. Kullanıcı ara yüzlerinin tasarımını yapar.
6
F
4.1. Form application kullanarak form tasarımı yapar.
6
F
4.2. Form applicaiton kullarak basit otomasyon tasarımını yapar.
6
F
5. Görsel programlama ile veritabanı işlemleri yapar.
6
F
5.1. Yerel veri tabanına bağlanmak ve verileri listeler
6
F
5.2. Yerel veritabanında verileri işlemek, Yerel veritabanında istenilen kayda / kayıtlara ulaşır.
6
F
6. ADO.Net ile veritabanı işlemleri yapar.
6
A, F
6.1. ADO.Net ile Ekleme ve Silme İşlemlerini yapar.
6
F
6.2. ADO.Net ile listeleme ve güncelleştirme İşlemlerini yapar.
6
F
7. Entity Framework ile DbFirst Yapısını kullanarak veritabanı işlemleri yapar.
6
F
7.1. Ekleme, silme ve güncelleştirme yapar.
6
F
7.2. Veritabanından silme işlemini yapar.
6
F
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş: Bilgisayar arabirimlerinin geçmişi .NET Framework'e Giriş
1
Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma
2
Visual Studio'daki C # GUI Geliştirme ortamına giriş
3
C # ayrıntıları: İletişim kutuları
4
TreeView ve ListView Proje 1: Fotoğraf Editörü
5
En yaygın diyalog kutuları
6
WPF ve XAML olay denetleme
7
LINQ ADO.NET ve DataGridView Testing GUI uygulamaları
8
Proje çalışması
9
Özel kontroller.
10
Sınıf içi uygulama
11
Veri tabanı bağlantıları
12
ADO.Net veritabanı bağlantısı
13
Entity Framework dbfirst veritabanı işlemleri
14
Entity Framework codefirst veritabanı işlemleri
Kaynak
Hands-On Visual Studio 2022: A developer's guide to exploring new features and best practices in VS2022 for maximum productivity
by Miguel Angel Teheran Garcia (Author), Hector Uriel Perez Rojas (Author),
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir.
X
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.