Toplam Kalite Yönetiminin amacı sürekli iyileştirme çabalarında sosyal paydaşlar ile kuruluş içinde tutarlı, dürüst, açık ilişkilerin kurulma yöntemlerinin anlaşılmasının sağlanması; Toplam Kalite Yönetiminin verilere dayalı ve işbirliğini temel alan işleyiş tarzının öncelikli prensip haline getirilmesinin benimsenmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak,Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları,Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti,Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı,Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri,Kalitenin Boyutları,Kalite Kontrol Çemberleri,Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri,TKY Yönetiminin Bileşenleri,TKY ve Hizmet İşletmeleri,TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı,Ödev Teslimi/ Sunumlar,Sunumlar, Soru/Cevap,Sunumlar, Soru/Cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplam kalite yönetiminin teorik çerçevesini açıklayabilecektir.
5, 9
A, D, E
1.1 Toplam kalite yönetimini tanımlar.
5, 9
A, D, E
1.2 Kalite kavramını tanımlar
9
A, D, E
1.3 Kalite ve toplam kalite kavramlarını kıyaslar.
5, 9
A, D, E
2. Süreç yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecektir.
5, 9
A, D, E
2.1 Süreç yönetimini tanımlar
9
A, D, E
2.2 Süreç yönetimini karşılaştırır
9
A, D, E
2.3 Süreç yönetimi geliştirmenin temel öğelerini ifade eder
5, 9
A, D, E
3. Müşteri odaklı düşünme yeteneğine sahip olabilecektir.
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak
2
Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları
3
Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti
4
Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı
5
Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
6
Kalitenin Boyutları
7
Kalite Kontrol Çemberleri
8
Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri
9
TKY Yönetiminin Bileşenleri
10
TKY ve Hizmet İşletmeleri
11
TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı
12
Ödev Teslimi/ Sunumlar
13
Sunumlar, Soru/Cevap
14
Sunumlar, Soru/Cevap
Kaynak
Toplam Kalite Yönetimi, Prof. Dr. Canan Çetin, Doç. Dr. M.Lütfi Arslan, 6. Baskı, Beta Yayınları, 2017.
Toplam Kalite Yönetimine Güncel Bakış, Prof. Dr. Çetin Bektaş, 2019;
Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları, Nilgün Sarp, 2017
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
X
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
20
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
15
15
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
60
60
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ULY3256360
Bahar Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Pazartesi 09:00-09:45
Pazartesi 10:00-10:45
Pazartesi 11:00-11:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Fatma Serab ONURSAL
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Mesut ÖZTIRAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Toplam Kalite Yönetiminin amacı sürekli iyileştirme çabalarında sosyal paydaşlar ile kuruluş içinde tutarlı, dürüst, açık ilişkilerin kurulma yöntemlerinin anlaşılmasının sağlanması; Toplam Kalite Yönetiminin verilere dayalı ve işbirliğini temel alan işleyiş tarzının öncelikli prensip haline getirilmesinin benimsenmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak,Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları,Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti,Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı,Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri,Kalitenin Boyutları,Kalite Kontrol Çemberleri,Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri,TKY Yönetiminin Bileşenleri,TKY ve Hizmet İşletmeleri,TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı,Ödev Teslimi/ Sunumlar,Sunumlar, Soru/Cevap,Sunumlar, Soru/Cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplam kalite yönetiminin teorik çerçevesini açıklayabilecektir.
5, 9
A, D, E
1.1 Toplam kalite yönetimini tanımlar.
5, 9
A, D, E
1.2 Kalite kavramını tanımlar
9
A, D, E
1.3 Kalite ve toplam kalite kavramlarını kıyaslar.
5, 9
A, D, E
2. Süreç yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecektir.
5, 9
A, D, E
2.1 Süreç yönetimini tanımlar
9
A, D, E
2.2 Süreç yönetimini karşılaştırır
9
A, D, E
2.3 Süreç yönetimi geliştirmenin temel öğelerini ifade eder
5, 9
A, D, E
3. Müşteri odaklı düşünme yeteneğine sahip olabilecektir.
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak
2
Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları
3
Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti
4
Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı
5
Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
6
Kalitenin Boyutları
7
Kalite Kontrol Çemberleri
8
Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri
9
TKY Yönetiminin Bileşenleri
10
TKY ve Hizmet İşletmeleri
11
TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı
12
Ödev Teslimi/ Sunumlar
13
Sunumlar, Soru/Cevap
14
Sunumlar, Soru/Cevap
Kaynak
Toplam Kalite Yönetimi, Prof. Dr. Canan Çetin, Doç. Dr. M.Lütfi Arslan, 6. Baskı, Beta Yayınları, 2017.
Toplam Kalite Yönetimine Güncel Bakış, Prof. Dr. Çetin Bektaş, 2019;
Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları, Nilgün Sarp, 2017
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
X
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.