Bu dersin amacı, dijital pazarlama ilkeleri, dijital pazarlama ile ilgili temel kavramlar, dijital pazarlama çevresi ve araçları ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dijital Pazarlamaya Giriş,Dijital Pazarlama Temelleri,Çevrimiçi pazaryeri analizi: Mikro Çevre,Dijital Makro Çevre,Dijital Pazarlama Stratejisi,Dijital Markalama ve Pazarlama Karması / I,Dijital Markalama ve Pazarlama Karması / II,Dijital platformları kullanarak veriye dayalı ilişkisel pazarlama,Dijital Müşteri Deneyimi Sunmak,Dijital Medya için Kampanya Planlaması,Dijital Medya Kanalları Kullanarak Pazarlama İletişimi / I,Dijital Medya Kanalları Kullanarak Pazarlama İletişimi / II,Dijital Kanal Performansının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi / I,Dijital Kanal Performansının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi / II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Dijital pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade edebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.1. Dijital pazarlama kavramını açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.2. Pazar türlerini sınıflar.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.
10, 12, 13, 16, 9
A
2. Dijital Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözebilecektir.
4.3. Dijital müşteri deneyimi ve müşteri tatmini arasındaki ilişkiyi açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5. Dijital kanal performansı değerlendirmesini açıklayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.1. Dijital kanal performansı metriklerini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.2. Platform bazlı performans metriklerini tanımlar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.3. Dijital kanal performansını değerlendirir.
10, 12, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dijital Pazarlamaya Giriş
2
Dijital Pazarlama Temelleri
3
Çevrimiçi pazaryeri analizi: Mikro Çevre
4
Dijital Makro Çevre
5
Dijital Pazarlama Stratejisi
6
Dijital Markalama ve Pazarlama Karması / I
7
Dijital Markalama ve Pazarlama Karması / II
8
Dijital platformları kullanarak veriye dayalı ilişkisel pazarlama
9
Dijital Müşteri Deneyimi Sunmak
10
Dijital Medya için Kampanya Planlaması
11
Dijital Medya Kanalları Kullanarak Pazarlama İletişimi / I
12
Dijital Medya Kanalları Kullanarak Pazarlama İletişimi / II
13
Dijital Kanal Performansının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi / I
14
Dijital Kanal Performansının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi / II
Kaynak
1. Digital Marketing, 8th Editon, Pearson, Dave Chaffey and Fiona Ellis-Chadwick, 2022
2. Marketing in the Round: How to Develop an Integrated Marketing Campaign in the Digital Era, Gini Dietrich & Geoff Livingston, Que Pub, 2012
3. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler Northwestern & Gary Armstrong - 9780136713982
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
6
5
30
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
5
5
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
10
1
10
Proje Sunumu / Seminer
2
5
10
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
2
5
10
Toplam İş Yükü (Saat)
147
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DİJİTAL PAZARLAMA
-
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, dijital pazarlama ilkeleri, dijital pazarlama ile ilgili temel kavramlar, dijital pazarlama çevresi ve araçları ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dijital Pazarlamaya Giriş,Dijital Pazarlama Temelleri,Çevrimiçi pazaryeri analizi: Mikro Çevre,Dijital Makro Çevre,Dijital Pazarlama Stratejisi,Dijital Markalama ve Pazarlama Karması / I,Dijital Markalama ve Pazarlama Karması / II,Dijital platformları kullanarak veriye dayalı ilişkisel pazarlama,Dijital Müşteri Deneyimi Sunmak,Dijital Medya için Kampanya Planlaması,Dijital Medya Kanalları Kullanarak Pazarlama İletişimi / I,Dijital Medya Kanalları Kullanarak Pazarlama İletişimi / II,Dijital Kanal Performansının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi / I,Dijital Kanal Performansının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi / II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Dijital pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade edebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.1. Dijital pazarlama kavramını açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.2. Pazar türlerini sınıflar.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.
10, 12, 13, 16, 9
A
2. Dijital Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözebilecektir.
4.3. Dijital müşteri deneyimi ve müşteri tatmini arasındaki ilişkiyi açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5. Dijital kanal performansı değerlendirmesini açıklayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.1. Dijital kanal performansı metriklerini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.2. Platform bazlı performans metriklerini tanımlar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.3. Dijital kanal performansını değerlendirir.
10, 12, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dijital Pazarlamaya Giriş
2
Dijital Pazarlama Temelleri
3
Çevrimiçi pazaryeri analizi: Mikro Çevre
4
Dijital Makro Çevre
5
Dijital Pazarlama Stratejisi
6
Dijital Markalama ve Pazarlama Karması / I
7
Dijital Markalama ve Pazarlama Karması / II
8
Dijital platformları kullanarak veriye dayalı ilişkisel pazarlama
9
Dijital Müşteri Deneyimi Sunmak
10
Dijital Medya için Kampanya Planlaması
11
Dijital Medya Kanalları Kullanarak Pazarlama İletişimi / I
12
Dijital Medya Kanalları Kullanarak Pazarlama İletişimi / II
13
Dijital Kanal Performansının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi / I
14
Dijital Kanal Performansının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi / II
Kaynak
1. Digital Marketing, 8th Editon, Pearson, Dave Chaffey and Fiona Ellis-Chadwick, 2022
2. Marketing in the Round: How to Develop an Integrated Marketing Campaign in the Digital Era, Gini Dietrich & Geoff Livingston, Que Pub, 2012
3. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler Northwestern & Gary Armstrong - 9780136713982
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.