Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜŞTERİ DAVRANIŞI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı pazarlamanın önemli konularından biri olan tüketici davranışı alanında öğrencilere temel bilgi düzeyinde yer alan konuları aktarmak; ve algılama, öğrenme, motivasyon, kişilik, tutum, karar verme gibi çeşitli tüketici davranışı konularında öğrencilere bütünsel bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü,Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş,Algı,Öğrenme ve Bellek,Motivasyon ve Duygu,Benlik ve Cinsiyet Kimliği,Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler,Tutumlar ve İkna Edici İletişim,Karar Verme,Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma,Grup Etkileri ve Sosyal Medya,Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür,Tüketici Refahı ve Sosyal Refah; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tüketici davranışı konu kapsamını açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
1.1. Algılama, öğrenme ve bellek, motivasyon ve duygu gibi konuları açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.2. Tüketici karar verme sürecini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.3. Tüketiciyi etkileyen çevresel faktörleri açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2. Tüketici davranışını etkileyen içsel etkileri açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
2.1. Algı kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Öğrenme kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Hafıza kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.4. Motivasyon kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.5. Duygu/his kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3. Tüketici davranışını etkileyen kişisel etkileri açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
3.1. Kişilik kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.3. Kişilik kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.4. Yaşam biçimi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.4. Cinsel kimlik kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.5. Değerler kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4. Tüketicilerin ürünleri seçme ve kullanmasıyla ilgili süreçleri açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
4.1. Tüketicilerin ürün seçim süreçlerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.2. Tüketicilerin ürünleri satın alması, kullanması ve elden çıkarmasını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.3. Paylaşım ekonomisi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5. Tüketiciyi sosyal ve kültürel çevre açısından değerlendirebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
5.1. Tüketicileri etkileyen grup etkilerini ve sosyal medyayı açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.2. Gelir ve sosyal sınıf konularını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.3. Kültür ve alt kültür konularını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş
2Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü
3Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş
4Algı
5Öğrenme ve Bellek
6Motivasyon ve Duygu
7Benlik ve Cinsiyet Kimliği
8Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler
9Tutumlar ve İkna Edici İletişim
10Karar Verme
11Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma
12Grup Etkileri ve Sosyal Medya
13Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür
14Tüketici Refahı ve Sosyal Refah
Kaynak
1. "Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition - 13th Edition" - Michael R. Solomon - Pearson 2. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong 3. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜŞTERİ DAVRANIŞI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı pazarlamanın önemli konularından biri olan tüketici davranışı alanında öğrencilere temel bilgi düzeyinde yer alan konuları aktarmak; ve algılama, öğrenme, motivasyon, kişilik, tutum, karar verme gibi çeşitli tüketici davranışı konularında öğrencilere bütünsel bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü,Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş,Algı,Öğrenme ve Bellek,Motivasyon ve Duygu,Benlik ve Cinsiyet Kimliği,Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler,Tutumlar ve İkna Edici İletişim,Karar Verme,Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma,Grup Etkileri ve Sosyal Medya,Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür,Tüketici Refahı ve Sosyal Refah; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tüketici davranışı konu kapsamını açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
1.1. Algılama, öğrenme ve bellek, motivasyon ve duygu gibi konuları açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.2. Tüketici karar verme sürecini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.3. Tüketiciyi etkileyen çevresel faktörleri açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2. Tüketici davranışını etkileyen içsel etkileri açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
2.1. Algı kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Öğrenme kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Hafıza kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.4. Motivasyon kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.5. Duygu/his kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3. Tüketici davranışını etkileyen kişisel etkileri açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
3.1. Kişilik kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.3. Kişilik kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.4. Yaşam biçimi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.4. Cinsel kimlik kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.5. Değerler kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4. Tüketicilerin ürünleri seçme ve kullanmasıyla ilgili süreçleri açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
4.1. Tüketicilerin ürün seçim süreçlerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.2. Tüketicilerin ürünleri satın alması, kullanması ve elden çıkarmasını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.3. Paylaşım ekonomisi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5. Tüketiciyi sosyal ve kültürel çevre açısından değerlendirebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
5.1. Tüketicileri etkileyen grup etkilerini ve sosyal medyayı açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.2. Gelir ve sosyal sınıf konularını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.3. Kültür ve alt kültür konularını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş
2Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü
3Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş
4Algı
5Öğrenme ve Bellek
6Motivasyon ve Duygu
7Benlik ve Cinsiyet Kimliği
8Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler
9Tutumlar ve İkna Edici İletişim
10Karar Verme
11Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma
12Grup Etkileri ve Sosyal Medya
13Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür
14Tüketici Refahı ve Sosyal Refah
Kaynak
1. "Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition - 13th Edition" - Michael R. Solomon - Pearson 2. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong 3. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:46