Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL PAZARLAMA 3+035
Ders Programı Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Muhsin Fuat BAYIK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Muhsin Fuat BAYIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, dijital pazarlama ilkeleri, dijital pazarlama ile ilgili temel kavramlar, dijital pazarlama çevresi ve araçları ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital pazarlama tanımı, tarihçesi, geleneksel pazarlama ile karşılaştırılması,Dijital Pazarlamanın faydaları (erişim, kapsam, çabukluk, etkileşim),Internet mikro ve makro çevresi,Internet pazarlama karması (sanal organizasyonlar, tutundurma, insanlar, süreçler, fiziksel kanıt),Dijital pazarlama araçları, B2b, B2C, online müşteriler,Etkileşimli sipariş işleme,Arama motoru pazarlaması,Ücretli arama motoru pazarlaması,Pazar araştırması,Müşteri İlişkileri Pazarlaması,İnternet toplulukları,Dijital pazarlama planı tasarlama,Mesajları bölümlendirme ve kişiselleştirme,Dijital reklam pazarı ve trendler; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Dijital pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlayabilecektir.1, 12, 15, 18, 2, 3A, B, C, D
1.1. Dijital pazarlama kavramını açıklar. 1, 12, 15, 18, 2, 3A, B, C, D
1.2. Pazar türlerini sınıflar.1, 12, 15, 18, 2, 3A, B, C, D
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.1, 12, 15, 18, 2, 3A, B, C, D
2. Dijital Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilecektir.1, 12, 15, 18, 2, 3A, B, C, D
2.1. Tüketicilerin dijital satınalma kararlarını değerlendirir.1, 12, 15, 18, 2A, B, C, D
2.2. Örgütsel pazarda dijital satınalma karar sürecini değerlendirir. 1, 12, 15, 18, 2, 3A, B, C, D
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.1, 12, 15, 18, 2A, B, C, D
3. Dijital Pazarlama bileşenlerini açıklayabilecektir1, 12, 15, 18, 2, 3A, B, C, D
3.1. Dijital Pazarlama bileşenlerini kullanır.1, 12, 15, 18, 2, 3A, B, C, D
3.2. Tutundurma faaliyetlerini planlar.1, 12, 15, 18, 2, 3A, B, C, D
3.3. Dağıtım kanallarını karşılaştırır.1, 12, 15, 18, 2, 3A, B, C, D
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital pazarlama tanımı, tarihçesi, geleneksel pazarlama ile karşılaştırılması
2Dijital Pazarlamanın faydaları (erişim, kapsam, çabukluk, etkileşim)
3Internet mikro ve makro çevresi
4Internet pazarlama karması (sanal organizasyonlar, tutundurma, insanlar, süreçler, fiziksel kanıt)
5Dijital pazarlama araçları, B2b, B2C, online müşteriler
6Etkileşimli sipariş işleme
7Arama motoru pazarlaması
8Ücretli arama motoru pazarlaması
9Pazar araştırması
10Müşteri İlişkileri Pazarlaması
11İnternet toplulukları
12Dijital pazarlama planı tasarlama
13Mesajları bölümlendirme ve kişiselleştirme
14Dijital reklam pazarı ve trendler
Kaynak
Dijital Pazarlama Strateji, Yürütme ve Uygulama, Dave Chaffey, Fiona Ellis , Gazi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
0
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
0
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
0
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
0
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
0
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
0
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
0
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
0
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
0
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
0
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
0
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu