Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA YÖNETİMİ3+035
Ders Programı Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, marka yönetiminde kullanılan temel pazarlama kavramlarına aşinalık geliştirmek ve bu kavramları rekabetçi pazarlama stratejileri geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurumsal iletişime giriş,Marka Konumlandırma,Marka Elemanları,Giriş,Marka yönetimine giriş, markalamanın tarihçesi,Marka kimliği ve kişiliği,Marka yaratma ve markalama kuralları,Vize,Markalama stratejisi tasarlama ve uygulama,Kurumsal kimlik, imaj ve itibar,Kurumsal Markalama,Kurumsal markalama ve medya ilişkileri,Presentations,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tüketici davranışı ve markalama arasındaki ilişkiyi kavrama1, 2A, B
Mevcut pazarlama çevresinin markalama sürecini anlama1, 2A, B
Markalamanın temellerini öğrenme1, 2A, B
Gündelik yaşamda markalamanın etkisini kavrama1, 2A, B
Pazarlama teori ve kavramlarının gerçek yaşam örneklerine uygulanması1, 2A, B
İş kararları almada markalamayı kullanma1, 2A, B
Mevcut zorluk ve konulara aşinalığı arttırmak1, 2A, B
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
-9Kurumsal iletişime giriş
-5Marka Konumlandırma
-3Marka Elemanları
-1Giriş
2Marka yönetimine giriş, markalamanın tarihçesi
4Marka kimliği ve kişiliği
6Marka yaratma ve markalama kuralları
7Vize
8Markalama stratejisi tasarlama ve uygulama
10Kurumsal kimlik, imaj ve itibar
11Kurumsal Markalama
12Kurumsal markalama ve medya ilişkileri
13Presentations
14Sunumlar
Kaynak
Stratejik Marka Yönetimi, Marka Sermayesinin İnşası, Ölçümü ve Yönetimi, Kevin Lane Keller

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
0
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
0
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
0
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
0
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
0
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
0
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
0
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
0
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
0
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
0
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
0
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu