Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LİSANS BİTİRME PROJESİ | 3+0 | 3 | 20 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Zafer ADIGÜZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL, Dr.Öğr.Üye. Muhsin Fuat BAYIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bitirme tezinin amacı; öğrencinin geçmiş dönemdeler de edindiği, bilgi ve becerileri kullanarak bir araştırma projesini gerçekleştirmesi ve sunmasının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma ve literature planlamasının genel ilkelerini açıklayabilmesi | 1, 3 | D |
1.1. Bireysel çalışma özellikleri kazanabilecektir. | 1, 3 | D |
2. Hipotezi doğrultusunda danışmanı ile birlikte bir araştırma planlayabilmesi | 1, 14, 3 | D |
2.1. Veri tabanlarında araştırma yapabilir. | 1, 14, 3 | D |
2.2. Başlık derecelerini belirleyebilir ve düzenleyebilir. | 1, 14, 3 | D |
3. Literature taraması ya da veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilmesi | 1, 14, 3 | D |
3.1. Seçeceği bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olabilecektir. | 1, 14, 3 | D |
3.2. Proje ödevi/bitirme ödevi için kurallara uygun özet çıkarabilir. | 1, 14, 3 | D |
4. Öğrencinin kavramları alan çalışmasına uygulama (teori ve pratik arasında ilişki kurabilme) becerisi kazanması. | 1, 14, 3 | D |
4.1. Öğrencinin lisans öğrenimi boyunca kazandığı kavramsal araçları ve becerileri bir planlama sürecinde kullanması konusunda bireysel deneyim kazanması. | 1, 14, 3 | D |
5. Çalışmasını raporlayabilecektir. | 1, 14, 3 | D |
5.1. Öğrencinin teorilerden faydalanarak ele aldığı konuyu kavramsallaştırma, işlemselleştirme ve neden-sonuç ilişkilerini kurarak açıklama becerisi kazanması. | 1, 14, 3 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
Kaynak |
T.C. İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TEZ YAZIM KILAVUZU: https://www.medipol.edu.tr//medium/document-file-330.vsf |
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
0 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
0 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
0 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | ||||||
0 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | ||||||
0 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
0 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
0 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
0 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |