Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kenan BODUR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim ,19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları ,Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri ,II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi ,II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki ,Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık ,Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları ,Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması ,Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri ,Zararlı Cemiyetler ,Türkiye'nin Stratejik Konuları ,Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri ,TBMM'nin Kuruluşu ,Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri ; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. 19. yüzyılda, dünyada ve Osmanlı'da değişim ve gelişme hareketlerini aktarır. 1, 2, 3A
2. 19. yüzyıl dünyasındaki gelişme ve değişimi aktarır. 1, 2, 3A
3. 19. yüzyılın ilk yarısında Osmanlı Devleti'nde modernleşme çabalarını tartışır. 1, 2, 3A
4. Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve anayasacılık hareketlerini ve II. Abdülhamit dönemi modernleşme hareketlerini eleştirir. 1, 2, 3A
5. Meşrutiyetle birlikte gelişen hareketleri, ülkenin kurtuluşunu amaç edinen cemiyetleşmeleri ve zararlı oluşumları irdeler. 1, 2, 3A
6. II. Meşrutiyet ve muhalefet hareketlerini sorgular. 1, 2, 3A
7. Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık ve Batıcılık gibi kurtuluş çaresi oluşumlarını tartışır. 1, 2, 3A
8. Zararlı cemiyetleri irdeler. 1, 2, 3A
9. Türkiye'nin stratejik konumu ve TBMM'nin kuruluşuyla ortaya çıkan olayları tartışır. 1, 2, 3A
10. Türkiye'nin Yunanlar ve Ermeniler gibi komşu ve tebaa milletlerle olan ilişkilerini yorumlar. 1, 2, 3A
11. TBMM'nin kuruluşu ve sonuçlarını tartışır. 1, 2, 3A
12. Kurtuluş Savaşı'nın ilk yıllarını yorumlar. 1, 2, 3A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
119. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
219. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
10Zararlı Cemiyetler Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11Türkiye'nin Stratejik Konuları Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
12Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13TBMM'nin Kuruluşu Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
14Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
-Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010. -Nutuk. -Atatürk'in Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara, 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, 1996.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
0
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
0
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
0
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
0
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
0
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
0
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
0
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
0
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
0
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
0
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
0
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu