Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI EKONOMİK KURULUŞLAR | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Metin GÜRLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Metin GÜRLER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uluslararası Ekonomik kuruluşları (özellikle Türkiye'nin üyesi olduğu) incelemek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriği, açıklamalar ve tanışma.,IMF (Uluslararası Para Fonu ; tarihi, amaç ve hedefler),Dünya Bankası (tarihi, amaç ve hedefler),Dünya Bankası ve Grubu,GATT-Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması ,Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ/WTO),Birleşmiş Milletler ve İlgili Kuruluşlar: BM, BM Kalkınma Programı, BM Gıda ve Tarım Örgütü, BM Dünya Turizm Örgütü, Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü,BM Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD),Uluslararası Ödemeler Bankası ve Kalkınma Bankaları EIB (Avrupa Yatırım Bankası), IDB (Islam Kalkınma Bankası), ADB (Asya Kalkınma Bankası), AFBD (Afrika Kalkınma Bankası),Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü-OECD,Bölgesel Ekonomik Birleşmeler,Avrupa Birliği (AB) ,Bölgesel Ekonomik Birleşmeler - EFTA, USMCA (NAFTA), ASEAN, ECOWAS, RECEP, CPTPP vb.,G7, G8, G20, D8, Yükselen Piyasalar, BRICS, BRIICS, CIVETS ülkeleri ,Genel Değerlendirme-Kısa Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uluslararası ekonomik örgütler hakkında (özellikle de Türkiye'nin üye olduğu) bilgi sahibi olmak | 1, 10, 12, 14, 15, 16, 2, 3, 4, 6, 8, 9 | A, C |
Uluslararası örgütlerden hangi verileri (göstergeleri) elde edebileceğini öğrenmek | 1, 10, 12, 14, 15, 16, 2, 3, 4, 6, 8, 9 | A, C |
Türkiye'nin ekonomik performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilme (kıyas yapabilme); bu konuda yayınlanan belli başlı küresel endeksleri yorumlayabilme | 1, 10, 12, 14, 15, 16, 2, 3, 4, 6, 8, 9 | A, C |
Türkiye'nin bilişim altyapısını ve yenilik performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilme (kıyas yapabilme) (kıyas yapabilme); bu konuda yayınlanan belli başlı küresel endeksleri yorumlayabilme | 1, 10, 12, 14, 15, 16, 2, 3, 4, 6, 8, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma, 8: Grup Çalışması, 9: Benzetim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin içeriği, açıklamalar ve tanışma. | |
1 | IMF (Uluslararası Para Fonu ; tarihi, amaç ve hedefler) | |
3 | Dünya Bankası (tarihi, amaç ve hedefler) | |
4 | Dünya Bankası ve Grubu | |
5 | GATT-Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması | |
6 | Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ/WTO) | |
7 | Birleşmiş Milletler ve İlgili Kuruluşlar: BM, BM Kalkınma Programı, BM Gıda ve Tarım Örgütü, BM Dünya Turizm Örgütü, Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü | |
8 | BM Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD) | |
9 | Uluslararası Ödemeler Bankası ve Kalkınma Bankaları EIB (Avrupa Yatırım Bankası), IDB (Islam Kalkınma Bankası), ADB (Asya Kalkınma Bankası), AFBD (Afrika Kalkınma Bankası) | |
10 | Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü-OECD | |
11 | Bölgesel Ekonomik Birleşmeler | |
12 | Avrupa Birliği (AB) | |
13 | Bölgesel Ekonomik Birleşmeler - EFTA, USMCA (NAFTA), ASEAN, ECOWAS, RECEP, CPTPP vb. | |
13 | G7, G8, G20, D8, Yükselen Piyasalar, BRICS, BRIICS, CIVETS ülkeleri | |
14 | Genel Değerlendirme-Kısa Sınav |
Kaynak |
Uluslar arası ekonomik kuruluşlarla ilgili sunumlar, videolar, makaleler ve kuruluşların kendi internet platformları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
0 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
0 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
0 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | ||||||
0 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | ||||||
0 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
0 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
0 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
0 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |