Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇALIŞMA EKONOMİSİ | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hatice KARAHAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hatice KARAHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, emek piyasasının ana dinamiklerini ilgili geleneksel ve çağdaş konular eşliğinde incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çalışma Ekonomisine Giriş,Emek Arzı,Nüfus, Katılım Oranları ve Çalışma Saatleri,Beşeri Sermaye,Emek Talebi,Emek Piyasasında Denge,Ücretlerin Belirlenmesi,Ücret Yapısı,Emek Hareketliliği ve İşgücü Göçü,İşgücü Piyasasında Ayrımcılık,İşçi Sendikaları,İstihdam ve İşsizlik,Devlet Politikaları ve İşgücü Piyasası-1,Devlet Politikaları ve İşgücü Piyasası -2; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Emek piyasasındaki dengenin temellerini teorik olarak açıklayabilecektir. | 1, 14, 2, 3 | A, E |
1.1 Konuya dair temel kavramlara hakim olur. | ||
1.2 Piyasadaki emek arzını analiz eder. | ||
1.3 Piyasadaki emek talebini analiz eder. | ||
2. Beşeri sermayenin emek piyasasındaki rolünü anlayabilecektir. | 1, 14, 2, 3 | A, E |
2.1 İşgücüne dair niteliksel dinamikleri açıklar. | ||
2.2 Okul ve okul sonrası eğitimin işgücü piyasası üzerindeki etkilerini tartışır. | ||
3. Ücretlere dair dinamikleri teorik bir çerçevede analiz edebilecektir. | 1, 14, 2, 3 | A, E |
3.1 Ücretlerin belirlenmesini ve işgücü tahsisini anlar. | ||
3.2 Ücretlerin farklı piyasalardaki yapılarına hakim olur. | ||
3.3 Telafi edici ücret farklılıklarını değerlendirir. | ||
4. Emek piyasasını etkileyen çeşitli faktörleri açıklayabilecektir. | 1, 14, 2, 3 | A, E |
4.1 İşgücü hareketliliğini anlar. | ||
4.2 Emek piyasası ve göç arasındaki bağlantıyı kurar. | ||
4.3 Emek piyasasındaki ayrımcılık hakkında yorum yapar. | ||
5. Emek piyasasına dair politika önerileri geliştirebilecektir. | 1, 14, 2, 3 | A, E |
5.1 Devlet ve emek piyasası arasındaki temel dinamikleri anlar. | ||
5.2 Kamu sektöründeki istihdamı değerlendirir. | ||
5.3 Emek piyasasının verimliliğini artırmak için öneriler geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çalışma Ekonomisine Giriş | |
2 | Emek Arzı | |
3 | Nüfus, Katılım Oranları ve Çalışma Saatleri | |
4 | Beşeri Sermaye | |
5 | Emek Talebi | |
6 | Emek Piyasasında Denge | |
7 | Ücretlerin Belirlenmesi | |
8 | Ücret Yapısı | |
9 | Emek Hareketliliği ve İşgücü Göçü | |
10 | İşgücü Piyasasında Ayrımcılık | |
11 | İşçi Sendikaları | |
12 | İstihdam ve İşsizlik | |
13 | Devlet Politikaları ve İşgücü Piyasası-1 | |
14 | Devlet Politikaları ve İşgücü Piyasası -2 |
Kaynak |
Contemporary Labor Economics, Campbell R. McConnell, Stanley L. Brue, David A. Macpherson, McGraw Hill, 12e Labor Economics, George J. Borja, McGraw Hill, 8e |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | X | |||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
0 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
0 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
0 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
0 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
0 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
0 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
0 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |