Yeni teknolojiler pazarları, işletmeleri ve toplumu sürekli artan bir oranda dönüştürmektedir. İşletmeler, bu yeni çevrede bir şekilde ayakta kalmanın yollarını bulmak zorundadır. Tüm firmalar sahiplerine sermaye yaratmak için kurulduğu için firmaların temel sorunlarından biri teknolojiyi nasıl kara dönüştürecekleridir. Bu nedenle bu ders inovasyon kavramını tanıtacak, bilgi ve teknolojiye dikkat çekecektir. Ayrıca, bu ders işletmeciliğin en önemli parçasına işaret etmektedir: insanların satın almak isteyecekleri ürün ve hizmetler geliştirerek gelişen teknolojilerden para elde etmek. Bu ders, yeni ürün geliştirmenin doğasını ve tekniklerini gözden geçirmekte ve özetlemektedir, yeni ürün geliştirme sürecini ele almaktadır ve işletmelerin karşılaştığı birçok yeni ürün yönetimi sorununu incelemektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Genel ders bilgileri ve tanışma,İnovasyon yönetimine giriş,Fikri mülkiyet haklarını yönetmek,Örgütsel bilgiyi yönetmek ,Stratejik ittifaklar ve ağlar,Araştırma ve geliştirme,Açık inovasyon ve teknoloji transferi,İş modelleri,İş modelleri,Pazar benimsemesi ve teknolojinin yayılması,Yeni ürün geliştirme,Pazar araştırma ve yeni ürün geliştirme üzerindeki etkisi,Yeni ürün geliştirme sürecini yönetmek,Takım Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1 Yeni ürün, hizmet ve süreçlerle ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.
16, 9
A
1.1 Yeni ürün, hizmet ve süreç kavramlarını ve kapsamını öğrenir.
1.2 Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme konusundaki terminolojiyi bilir.
1.3 Yeni ürün, hizmet, süreç geliştirmeyle ilgili temel kavramları yorumlar.
2 Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme hakkında değerlendirme yapabilir.
16, 9
A
2.1 Pazar ve rakipler hakkında değerlendirme yapar.
2.2 Pazar potansiyelini ve risklerini belirler.
2.3 İş modellerini değerlendirir ve uygun olanını seçer.
3 Tasarım unsurları hakkında bilgi verebilir.
16, 9
A
3.1 Kavram geliştirme ve konumlandırma hakkında bilgi verir.
3.2 Tasarım özelliklerini bilir
4 Pazara giriş stratejilerini geliştirebilir.
16, 9
A
4.1 Pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibi olur
4.2 Müşteri geliştirme hakkında hakkında bilgi sahibi olur.
5 Öğrenci fiyatlandırma süreçlerini yürütebilir.
16, 9
A
5.1 Maliyet ve fiyatlandırma hakkında bilgi sahibidir.
5.2 Minimum uygun ürün hakkında bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Genel ders bilgileri ve tanışma
2
İnovasyon yönetimine giriş
Bölüm 1
3
Fikri mülkiyet haklarını yönetmek
Bölüm 6
4
Örgütsel bilgiyi yönetmek
Bölüm 7
5
Stratejik ittifaklar ve ağlar
Bölüm 8
6
Araştırma ve geliştirme
Bölüm 9
7
Açık inovasyon ve teknoloji transferi
Bölüm 10
8
İş modelleri
Bölüm 11
9
İş modelleri
Bölüm 11
10
Pazar benimsemesi ve teknolojinin yayılması
Bölüm 12
11
Yeni ürün geliştirme
Bölüm 13
12
Pazar araştırma ve yeni ürün geliştirme üzerindeki etkisi
Bölüm 14
13
Yeni ürün geliştirme sürecini yönetmek
Bölüm 15
14
Takım Sunumları
Kaynak
Paul Trott, Innovation Management and New Product Development, Seventh edition, 2021 Pearson
Hacking Growth: How Today's Fastest-Growing Companies Drive Breakout Success (Ellis, Sean, Brown).
Ulrich, K. and Eppinger, S.; Product Design and Development; McGraw Hill
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME
-
Bahar Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
DR. ÖĞR. ÜYESİ BURCU İNCİ
Dersin Amacı
Yeni teknolojiler pazarları, işletmeleri ve toplumu sürekli artan bir oranda dönüştürmektedir. İşletmeler, bu yeni çevrede bir şekilde ayakta kalmanın yollarını bulmak zorundadır. Tüm firmalar sahiplerine sermaye yaratmak için kurulduğu için firmaların temel sorunlarından biri teknolojiyi nasıl kara dönüştürecekleridir. Bu nedenle bu ders inovasyon kavramını tanıtacak, bilgi ve teknolojiye dikkat çekecektir. Ayrıca, bu ders işletmeciliğin en önemli parçasına işaret etmektedir: insanların satın almak isteyecekleri ürün ve hizmetler geliştirerek gelişen teknolojilerden para elde etmek. Bu ders, yeni ürün geliştirmenin doğasını ve tekniklerini gözden geçirmekte ve özetlemektedir, yeni ürün geliştirme sürecini ele almaktadır ve işletmelerin karşılaştığı birçok yeni ürün yönetimi sorununu incelemektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Genel ders bilgileri ve tanışma,İnovasyon yönetimine giriş,Fikri mülkiyet haklarını yönetmek,Örgütsel bilgiyi yönetmek ,Stratejik ittifaklar ve ağlar,Araştırma ve geliştirme,Açık inovasyon ve teknoloji transferi,İş modelleri,İş modelleri,Pazar benimsemesi ve teknolojinin yayılması,Yeni ürün geliştirme,Pazar araştırma ve yeni ürün geliştirme üzerindeki etkisi,Yeni ürün geliştirme sürecini yönetmek,Takım Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1 Yeni ürün, hizmet ve süreçlerle ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.
16, 9
A
1.1 Yeni ürün, hizmet ve süreç kavramlarını ve kapsamını öğrenir.
1.2 Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme konusundaki terminolojiyi bilir.
1.3 Yeni ürün, hizmet, süreç geliştirmeyle ilgili temel kavramları yorumlar.
2 Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme hakkında değerlendirme yapabilir.
16, 9
A
2.1 Pazar ve rakipler hakkında değerlendirme yapar.
2.2 Pazar potansiyelini ve risklerini belirler.
2.3 İş modellerini değerlendirir ve uygun olanını seçer.
3 Tasarım unsurları hakkında bilgi verebilir.
16, 9
A
3.1 Kavram geliştirme ve konumlandırma hakkında bilgi verir.
3.2 Tasarım özelliklerini bilir
4 Pazara giriş stratejilerini geliştirebilir.
16, 9
A
4.1 Pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibi olur
4.2 Müşteri geliştirme hakkında hakkında bilgi sahibi olur.
5 Öğrenci fiyatlandırma süreçlerini yürütebilir.
16, 9
A
5.1 Maliyet ve fiyatlandırma hakkında bilgi sahibidir.
5.2 Minimum uygun ürün hakkında bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Genel ders bilgileri ve tanışma
2
İnovasyon yönetimine giriş
Bölüm 1
3
Fikri mülkiyet haklarını yönetmek
Bölüm 6
4
Örgütsel bilgiyi yönetmek
Bölüm 7
5
Stratejik ittifaklar ve ağlar
Bölüm 8
6
Araştırma ve geliştirme
Bölüm 9
7
Açık inovasyon ve teknoloji transferi
Bölüm 10
8
İş modelleri
Bölüm 11
9
İş modelleri
Bölüm 11
10
Pazar benimsemesi ve teknolojinin yayılması
Bölüm 12
11
Yeni ürün geliştirme
Bölüm 13
12
Pazar araştırma ve yeni ürün geliştirme üzerindeki etkisi
Bölüm 14
13
Yeni ürün geliştirme sürecini yönetmek
Bölüm 15
14
Takım Sunumları
Kaynak
Paul Trott, Innovation Management and New Product Development, Seventh edition, 2021 Pearson
Hacking Growth: How Today's Fastest-Growing Companies Drive Breakout Success (Ellis, Sean, Brown).
Ulrich, K. and Eppinger, S.; Product Design and Development; McGraw Hill
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.