Bu ders, öğrencileri hızla değişen uluslararası ticaret çevresine hazırlamak için tasarlanmıştır. Ders, günümüzde neredeyse tüm işletmelerin ve tüketicilerin içinde yer aldığı uluslararası rekabetçi çevreye ilişkin tüm konuları içermektedir. Tüketiciler genellikle uluslararası alternatifleri değerlendirerek tüketim tercihleri yapmaktadır, firmalar ise ya uluslararası alanda rekabet halindedir ya da yerel pazarlarındaki uluslararası rakiplerle yarışmaktadır. Bu ders, işletmenin uluslararası/global çevresinin tüm boyutlarını irdeleyerek çevresel ve stratejik bir yaklaşım ile uluslararası/global pazarlamayı ele almaktadır. Aynı zamanda, global pazarlama veya ilişkili alanlardaki kariyerlerinde öğrencilerin 4P'yi başarıyla uygulamalarına yardımcı olacak bir dizi kavramsal ve analitik araç sağlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersle ilgili genel bilgiler ve tanışma,Global Pazarlamaya Giriş,Global Ekonomik Çevre,Global Ticari Çevre,Sosyal ve Kültürel Çevre ,The Politik, Yasal ve Dzüenleyici Çevre,İthalar, İhracat ve Kaynak Kullanımı,Global Pazara Giriş Stratejileri: Lisanslama, Yatırım ve Stratejik İttifaklar ,Global Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları,Fiyat Kararları,Global Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım ,Global Pazarlamada İletişim Kararları ,Global Pazarlamada İletişim Kararları ,Global Pazarlama ve Dijital Devrim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.1. Uluslararası pazarlama kavramını ve kapsamını öğrenir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.2. Uluslararası pazarlama konusundaki terminolojiyi bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.3. Uluslararası pazarlama temel kavramları yorumlar.luslararası pazarlama konusundaki terminolojiyi bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
2. Uluslararası pazarlama çevresi hakkında bilgi verebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
2.1. Uluslararası Pazar mikro çevresini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
2.2. Uluslararası Pazar makro çevresini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
2.3. Uluslararası Pazar mikro ve makro çevresini ilişkilendirerek stratejiler oluşturmayı öğrenir.
10, 12, 13, 16, 9
A
3. Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri hakkında bilgi verebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
3.1. Stratejilerin risklerini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
3.2. Pazara giriş engellerini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4. Uluslararası Pazarlarda 4P kararlarını yorumlayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.1. Uluslararası pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibidir
10, 12, 13, 16, 9
A
4.2. Adaptasyon ve standardizasyon stratejilerini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.3. Uluslararası pazarda dağıtım kararları hakkında bilgi sahibidir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.4. Uluslararası pazarda fiyatlandırma kararları hakkında bilgi sahibidir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.5. Uluslararası pazarda tutundurma kararları hakkında bilgi sahibidir.
10, 12, 13, 16, 9
A
5. Küresel bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması konularını bir arada değerlendirebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.1. Küresel bilgi sistemlerini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.2. Pazarlama araştırması konusunu uluslararası pazarlama konusu kapsamında değerlendirir.
10, 12, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersle ilgili genel bilgiler ve tanışma
2
Global Pazarlamaya Giriş
Bölüm 1
3
Global Ekonomik Çevre
Bölüm 2
4
Global Ticari Çevre
Bölüm 3
5
Sosyal ve Kültürel Çevre
Bölüm 4
6
The Politik, Yasal ve Dzüenleyici Çevre
Bölüm 5
7
İthalar, İhracat ve Kaynak Kullanımı
Bölüm 8
8
Global Pazara Giriş Stratejileri: Lisanslama, Yatırım ve Stratejik İttifaklar
Bölüm 9
9
Global Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları
Bölüm 10
10
Fiyat Kararları
Bölüm 11
11
Global Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
Bölüm 12
12
Global Pazarlamada İletişim Kararları
Bölüm 13
13
Global Pazarlamada İletişim Kararları
Bölüm 14
14
Global Pazarlama ve Dijital Devrim
Bölüm 15
Kaynak
Mark C. Green and Warren J. Keegan, Global Marketing, Tenth Edition, Global Edition, 2020, Pearson
International Marketing and Export Management, 8th edition, Pearson, 2016, Gerald Albaum, Alexander Josiassen, Edwin Duerr
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
3
3
9
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
3
9
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
12
12
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
26
26
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
38
38
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ULUSLARARASI PAZARLAMA
-
Bahar Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
DR. ÖĞR. ÜYESİ BURCU İNCİ
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencileri hızla değişen uluslararası ticaret çevresine hazırlamak için tasarlanmıştır. Ders, günümüzde neredeyse tüm işletmelerin ve tüketicilerin içinde yer aldığı uluslararası rekabetçi çevreye ilişkin tüm konuları içermektedir. Tüketiciler genellikle uluslararası alternatifleri değerlendirerek tüketim tercihleri yapmaktadır, firmalar ise ya uluslararası alanda rekabet halindedir ya da yerel pazarlarındaki uluslararası rakiplerle yarışmaktadır. Bu ders, işletmenin uluslararası/global çevresinin tüm boyutlarını irdeleyerek çevresel ve stratejik bir yaklaşım ile uluslararası/global pazarlamayı ele almaktadır. Aynı zamanda, global pazarlama veya ilişkili alanlardaki kariyerlerinde öğrencilerin 4P'yi başarıyla uygulamalarına yardımcı olacak bir dizi kavramsal ve analitik araç sağlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersle ilgili genel bilgiler ve tanışma,Global Pazarlamaya Giriş,Global Ekonomik Çevre,Global Ticari Çevre,Sosyal ve Kültürel Çevre ,The Politik, Yasal ve Dzüenleyici Çevre,İthalar, İhracat ve Kaynak Kullanımı,Global Pazara Giriş Stratejileri: Lisanslama, Yatırım ve Stratejik İttifaklar ,Global Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları,Fiyat Kararları,Global Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım ,Global Pazarlamada İletişim Kararları ,Global Pazarlamada İletişim Kararları ,Global Pazarlama ve Dijital Devrim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.1. Uluslararası pazarlama kavramını ve kapsamını öğrenir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.2. Uluslararası pazarlama konusundaki terminolojiyi bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.3. Uluslararası pazarlama temel kavramları yorumlar.luslararası pazarlama konusundaki terminolojiyi bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
2. Uluslararası pazarlama çevresi hakkında bilgi verebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
2.1. Uluslararası Pazar mikro çevresini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
2.2. Uluslararası Pazar makro çevresini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
2.3. Uluslararası Pazar mikro ve makro çevresini ilişkilendirerek stratejiler oluşturmayı öğrenir.
10, 12, 13, 16, 9
A
3. Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri hakkında bilgi verebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
3.1. Stratejilerin risklerini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
3.2. Pazara giriş engellerini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4. Uluslararası Pazarlarda 4P kararlarını yorumlayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.1. Uluslararası pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibidir
10, 12, 13, 16, 9
A
4.2. Adaptasyon ve standardizasyon stratejilerini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.3. Uluslararası pazarda dağıtım kararları hakkında bilgi sahibidir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.4. Uluslararası pazarda fiyatlandırma kararları hakkında bilgi sahibidir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.5. Uluslararası pazarda tutundurma kararları hakkında bilgi sahibidir.
10, 12, 13, 16, 9
A
5. Küresel bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması konularını bir arada değerlendirebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.1. Küresel bilgi sistemlerini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.2. Pazarlama araştırması konusunu uluslararası pazarlama konusu kapsamında değerlendirir.
10, 12, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersle ilgili genel bilgiler ve tanışma
2
Global Pazarlamaya Giriş
Bölüm 1
3
Global Ekonomik Çevre
Bölüm 2
4
Global Ticari Çevre
Bölüm 3
5
Sosyal ve Kültürel Çevre
Bölüm 4
6
The Politik, Yasal ve Dzüenleyici Çevre
Bölüm 5
7
İthalar, İhracat ve Kaynak Kullanımı
Bölüm 8
8
Global Pazara Giriş Stratejileri: Lisanslama, Yatırım ve Stratejik İttifaklar
Bölüm 9
9
Global Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları
Bölüm 10
10
Fiyat Kararları
Bölüm 11
11
Global Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
Bölüm 12
12
Global Pazarlamada İletişim Kararları
Bölüm 13
13
Global Pazarlamada İletişim Kararları
Bölüm 14
14
Global Pazarlama ve Dijital Devrim
Bölüm 15
Kaynak
Mark C. Green and Warren J. Keegan, Global Marketing, Tenth Edition, Global Edition, 2020, Pearson
International Marketing and Export Management, 8th edition, Pearson, 2016, Gerald Albaum, Alexander Josiassen, Edwin Duerr
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.