Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | İKY2234510 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin örgüt içerisindeki davranışları anlama, yönlendirme ve analiz etme yöntemlerini değiştirerek böylece daha etkili ve aynı zamanda düşünceli ve anlayışlı çalışan, iş arkadaşı ve yönetici olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler,İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi,İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini,İş Yerinde Duygular ve Değerler,Karar Verme ve Sınırlılıkları,Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları,Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme,İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı,Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları,İş Hayatında Güç ve Politika,Çatışma Çözümü ve Müzakere ,Örgüt Kültürü,Örgütsel Değişim,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örgütsel davranışın tarihsel gelişim süreci içinde çeşitli düşünce akımları ve uygulama alanlarını farklı disiplinlerle karşılaştırarak yorumlayabilecektir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A, E |
1.1 Örgütsel Davranışı ile psikoloji ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.2 Örgütsel Davranış'ı sosyoloji ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.3 Örgütsel Davranışı İktisat ile karşılaştırır | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.4 Örgütsel Davranışı Ergonomi ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2. Davranış Bilimleri ve Sosyal Psikoloji derslerinde edinmiş oldukları temel bilgileri, iş ortamına uyarlayabilecektir | 13, 5, 6, 9 | A, F |
2.1 Örgüt içerisinde bireyin davranışları altında yatan temel motifleri analiz eder. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2.2 Örgüt içerisine birimler arası etkileşimleri çözümleyebilecek ve geliştirme önerileri geliştirir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
3. Disiplinin genel olarak anlaşılmasına katkıda bulunan çeşitli teori ve modelleri eleştirel olarak değerlendirebilecektir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A, E |
3.1. Bireysel, grupsal ve örgütsel faktörleri ilgili teorik çerçevelerde tartışacaktır. | 10, 16, 5, 6, 9 | A, E |
3.2. Karar verme sürecindeki etik konuları bireysel ve kurumsal perspektiften değerlendirir. | 10, 16, 5, 6 | A, E |
4. Örgüt performansını etkileme gücü olan bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişkileri açıklamaya dönük araştırma tasarımı yapabilecektir | 14, 16, 5, 6 | E |
4.1 Bağımsız ve bağımlı değişkenleri belirler. | 14, 16, 5, 6 | E |
4.2 Nedensellik ilişkisine yönelik araştırma tasarlar. | 14, 16, 5, 6 | E |
5. Örgüt araştırmaları için tasarıma uygun veri toplayabilecektir. | 14, 16, 5, 6 | E |
5.1. Sayısal veri toplar. | 5 | F, H |
5.2. Nitel veri toplar | 5 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler | |
2 | İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi | |
3 | İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini | |
4 | İş Yerinde Duygular ve Değerler | |
5 | Karar Verme ve Sınırlılıkları | |
6 | Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları | |
7 | Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme | |
8 | İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı | |
9 | Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları | |
10 | İş Hayatında Güç ve Politika | |
11 | Çatışma Çözümü ve Müzakere | |
12 | Örgüt Kültürü | |
13 | Örgütsel Değişim | |
14 | Proje Sunumları | |
Kaynak |
Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins ve Timothy A. Judge, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Pearson / Nobel, 14. Basımdan Çeviri
Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, and Michael J. Wesson, "Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace", McGraw-Hill Education, 2019
|
Organizational Behavior: A Practical, Problem-Solving Approach, 3rd edition by Angelo Kinicki (2021) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | | | | |
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | X |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | | | X | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | X | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | | | | | X |
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | İKY2234510 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin örgüt içerisindeki davranışları anlama, yönlendirme ve analiz etme yöntemlerini değiştirerek böylece daha etkili ve aynı zamanda düşünceli ve anlayışlı çalışan, iş arkadaşı ve yönetici olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler,İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi,İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini,İş Yerinde Duygular ve Değerler,Karar Verme ve Sınırlılıkları,Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları,Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme,İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı,Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları,İş Hayatında Güç ve Politika,Çatışma Çözümü ve Müzakere ,Örgüt Kültürü,Örgütsel Değişim,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örgütsel davranışın tarihsel gelişim süreci içinde çeşitli düşünce akımları ve uygulama alanlarını farklı disiplinlerle karşılaştırarak yorumlayabilecektir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A, E |
1.1 Örgütsel Davranışı ile psikoloji ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.2 Örgütsel Davranış'ı sosyoloji ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.3 Örgütsel Davranışı İktisat ile karşılaştırır | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.4 Örgütsel Davranışı Ergonomi ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2. Davranış Bilimleri ve Sosyal Psikoloji derslerinde edinmiş oldukları temel bilgileri, iş ortamına uyarlayabilecektir | 13, 5, 6, 9 | A, F |
2.1 Örgüt içerisinde bireyin davranışları altında yatan temel motifleri analiz eder. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2.2 Örgüt içerisine birimler arası etkileşimleri çözümleyebilecek ve geliştirme önerileri geliştirir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
3. Disiplinin genel olarak anlaşılmasına katkıda bulunan çeşitli teori ve modelleri eleştirel olarak değerlendirebilecektir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A, E |
3.1. Bireysel, grupsal ve örgütsel faktörleri ilgili teorik çerçevelerde tartışacaktır. | 10, 16, 5, 6, 9 | A, E |
3.2. Karar verme sürecindeki etik konuları bireysel ve kurumsal perspektiften değerlendirir. | 10, 16, 5, 6 | A, E |
4. Örgüt performansını etkileme gücü olan bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişkileri açıklamaya dönük araştırma tasarımı yapabilecektir | 14, 16, 5, 6 | E |
4.1 Bağımsız ve bağımlı değişkenleri belirler. | 14, 16, 5, 6 | E |
4.2 Nedensellik ilişkisine yönelik araştırma tasarlar. | 14, 16, 5, 6 | E |
5. Örgüt araştırmaları için tasarıma uygun veri toplayabilecektir. | 14, 16, 5, 6 | E |
5.1. Sayısal veri toplar. | 5 | F, H |
5.2. Nitel veri toplar | 5 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler | |
2 | İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi | |
3 | İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini | |
4 | İş Yerinde Duygular ve Değerler | |
5 | Karar Verme ve Sınırlılıkları | |
6 | Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları | |
7 | Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme | |
8 | İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı | |
9 | Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları | |
10 | İş Hayatında Güç ve Politika | |
11 | Çatışma Çözümü ve Müzakere | |
12 | Örgüt Kültürü | |
13 | Örgütsel Değişim | |
14 | Proje Sunumları | |
Kaynak |
Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins ve Timothy A. Judge, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Pearson / Nobel, 14. Basımdan Çeviri
Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, and Michael J. Wesson, "Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace", McGraw-Hill Education, 2019
|
Organizational Behavior: A Practical, Problem-Solving Approach, 3rd edition by Angelo Kinicki (2021) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | | X |
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | | | | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | | | | |
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | X |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | | | X | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | X | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | | | | | X |
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43