Prof.Dr. Mehmet BABACAN, Dr.Öğr.Üye. Fatih Baha AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Medeniyet ve kültür kavramlarını; Türk/İslam medeniyetindeki şehircilik, adalet, sanat uygulamaları çerçevesinde tartışmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kültür ve Medeniyet: Kapsam,Medeniyet ve Kültür Tanımına Farklı Yaklaşımlar ,Medeniyet Tasavvuru-I,Medeniyet Tasavvuru-II,Şehir ve Medeniyet-I,Şehir ve Medeniyet II,Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-I,Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-II,Medeniyetlerin Birbirleriyle İlişkileri ,Osmanlı’ dan Günümüze Türkiye’de Kültürel Değişim,Bugüne bakış: Batılılaşma, Teknoloji, Eğitim ve Kültür,Fukayama: Tarihin sonu?,Huntington: Medeniyetler Çatışması,Nereye gidiyoruz?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlayabilecektir.
16, 9
A, F
1.1 Kültür tarihi literatürünü tanımlar.
16, 9
A, F
1.2 Medeniyet tarihi literatürünü tanımlar.
16, 9
A, F
2. Türk medeniyeti ve kültürünün temel unsurlarını açıklayabilecektir.
16, 9
A, F
2.1 Türk kültürünün temel değerlerini sıralar.
16, 9
A, F
2.2 Türk kültürünün temel öğelerini sıralar.
16, 9
A, F
3. Türklerin İslam öncesi ve sonrasındaki hukuk uygulamalarını güncel hukuk sistemiyle karşılaştırabilecektir.
16, 9
A, F
3.1 İslam öncesi Türk hukukunun temel dinamiklerini tanımlar.
16, 9
A, F
3.2 İslam hukukun temel esaslarını sıralar.
16, 9
A, F
4. Osmanlı'daki şehircilik uygulamalarını, kültür ve medeniyet kavramları çerçevesinde değerlendirebilecektir.
16, 9
A, F
4.1 Medeniyet ile şehir arasındaki ilişkiyi tanımlar.
16, 9
A, F
4.2 Osmanlı şehircilik anlayışının esaslarını sıralar.
16, 9
A, F
5. Türk klasik sanatları hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
16, 9
A, F
5.1 Türk edebiyatı ve müziğinin dayandığı temel kültürel değerleri ifade eder.
16, 9
A, F
5.2 Sanat, sermaye birikimi ve ekonomi arasındaki ilişkiyi tanımlar.
16, 9
A, F
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kültür ve Medeniyet: Kapsam
2
Medeniyet ve Kültür Tanımına Farklı Yaklaşımlar
3
Medeniyet Tasavvuru-I
4
Medeniyet Tasavvuru-II
5
Şehir ve Medeniyet-I
6
Şehir ve Medeniyet II
7
Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-I
8
Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-II
9
Medeniyetlerin Birbirleriyle İlişkileri
10
Osmanlı’ dan Günümüze Türkiye’de Kültürel Değişim
11
Bugüne bakış: Batılılaşma, Teknoloji, Eğitim ve Kültür
12
Fukayama: Tarihin sonu?
13
Huntington: Medeniyetler Çatışması
14
Nereye gidiyoruz?
Kaynak
Kültürden İrfana, Cemil Meriç, İnsan Yayınları; 2013
Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, Erol Güngör, Ötüken Neşriyat; 2010
İstanbul'dan Sayfalar, İlber Ortaylı, Hill Yayınları; 2019
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MEDENİYET VE KÜLTÜR
-
Bahar Dönemi
2+0
2
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Seçil ŞENEL UZUNKAYA
Dersi Verenler
Prof.Dr. Mehmet BABACAN, Dr.Öğr.Üye. Fatih Baha AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Medeniyet ve kültür kavramlarını; Türk/İslam medeniyetindeki şehircilik, adalet, sanat uygulamaları çerçevesinde tartışmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kültür ve Medeniyet: Kapsam,Medeniyet ve Kültür Tanımına Farklı Yaklaşımlar ,Medeniyet Tasavvuru-I,Medeniyet Tasavvuru-II,Şehir ve Medeniyet-I,Şehir ve Medeniyet II,Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-I,Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-II,Medeniyetlerin Birbirleriyle İlişkileri ,Osmanlı’ dan Günümüze Türkiye’de Kültürel Değişim,Bugüne bakış: Batılılaşma, Teknoloji, Eğitim ve Kültür,Fukayama: Tarihin sonu?,Huntington: Medeniyetler Çatışması,Nereye gidiyoruz?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlayabilecektir.
16, 9
A, F
1.1 Kültür tarihi literatürünü tanımlar.
16, 9
A, F
1.2 Medeniyet tarihi literatürünü tanımlar.
16, 9
A, F
2. Türk medeniyeti ve kültürünün temel unsurlarını açıklayabilecektir.
16, 9
A, F
2.1 Türk kültürünün temel değerlerini sıralar.
16, 9
A, F
2.2 Türk kültürünün temel öğelerini sıralar.
16, 9
A, F
3. Türklerin İslam öncesi ve sonrasındaki hukuk uygulamalarını güncel hukuk sistemiyle karşılaştırabilecektir.
16, 9
A, F
3.1 İslam öncesi Türk hukukunun temel dinamiklerini tanımlar.
16, 9
A, F
3.2 İslam hukukun temel esaslarını sıralar.
16, 9
A, F
4. Osmanlı'daki şehircilik uygulamalarını, kültür ve medeniyet kavramları çerçevesinde değerlendirebilecektir.
16, 9
A, F
4.1 Medeniyet ile şehir arasındaki ilişkiyi tanımlar.
16, 9
A, F
4.2 Osmanlı şehircilik anlayışının esaslarını sıralar.
16, 9
A, F
5. Türk klasik sanatları hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
16, 9
A, F
5.1 Türk edebiyatı ve müziğinin dayandığı temel kültürel değerleri ifade eder.
16, 9
A, F
5.2 Sanat, sermaye birikimi ve ekonomi arasındaki ilişkiyi tanımlar.
16, 9
A, F
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kültür ve Medeniyet: Kapsam
2
Medeniyet ve Kültür Tanımına Farklı Yaklaşımlar
3
Medeniyet Tasavvuru-I
4
Medeniyet Tasavvuru-II
5
Şehir ve Medeniyet-I
6
Şehir ve Medeniyet II
7
Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-I
8
Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-II
9
Medeniyetlerin Birbirleriyle İlişkileri
10
Osmanlı’ dan Günümüze Türkiye’de Kültürel Değişim
11
Bugüne bakış: Batılılaşma, Teknoloji, Eğitim ve Kültür
12
Fukayama: Tarihin sonu?
13
Huntington: Medeniyetler Çatışması
14
Nereye gidiyoruz?
Kaynak
Kültürden İrfana, Cemil Meriç, İnsan Yayınları; 2013
Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, Erol Güngör, Ötüken Neşriyat; 2010
İstanbul'dan Sayfalar, İlber Ortaylı, Hill Yayınları; 2019
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.