Öğrencilerin örgüt içerisindeki davranışları anlama, yönlendirme ve analiz etme yöntemlerini değiştirerek böylece daha etkili ve aynı zamanda düşünceli ve anlayışlı çalışan, iş arkadaşı ve yönetici olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler,İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi,İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini,İş Yerinde Duygular ve Değerler,Karar Verme ve Sınırlılıkları,Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları,Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme,İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı,Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları,İş Hayatında Güç ve Politika,Çatışma Çözümü ve Müzakere ,Örgüt Kültürü,Örgütsel Değişim,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Örgütsel davranışın tarihsel gelişim süreci içinde çeşitli düşünce akımları ve uygulama alanlarını farklı disiplinlerle karşılaştırarak yorumlayabilecektir.
13, 14, 5, 6, 9
A, E
1.1 Örgütsel Davranışı ile psikoloji ile karşılaştırır.
13, 14, 5, 6, 9
A
1.2 Örgütsel Davranış'ı sosyoloji ile karşılaştırır.
13, 14, 5, 6, 9
A
1.3 Örgütsel Davranışı İktisat ile karşılaştırır
13, 14, 5, 6, 9
A
1.4 Örgütsel Davranışı Ergonomi ile karşılaştırır.
13, 14, 5, 6, 9
A
2. Davranış Bilimleri ve Sosyal Psikoloji derslerinde edinmiş oldukları temel bilgileri, iş ortamına uyarlayabilecektir
13, 5, 6, 9
A, F
2.1 Örgüt içerisinde bireyin davranışları altında yatan temel motifleri analiz eder.
13, 14, 5, 6, 9
A
2.2 Örgüt içerisine birimler arası etkileşimleri çözümleyebilecek ve geliştirme önerileri geliştirir.
13, 14, 5, 6, 9
A
3. Disiplinin genel olarak anlaşılmasına katkıda bulunan çeşitli teori ve modelleri eleştirel olarak değerlendirebilecektir.
13, 14, 5, 6, 9
A, E
3.1. Bireysel, grupsal ve örgütsel faktörleri ilgili teorik çerçevelerde tartışacaktır.
10, 16, 5, 6, 9
A, E
3.2. Karar verme sürecindeki etik konuları bireysel ve kurumsal perspektiften değerlendirir.
10, 16, 5, 6
A, E
4. Örgüt performansını etkileme gücü olan bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişkileri açıklamaya dönük araştırma tasarımı yapabilecektir
14, 16, 5, 6
E
4.1 Bağımsız ve bağımlı değişkenleri belirler.
14, 16, 5, 6
E
4.2 Nedensellik ilişkisine yönelik araştırma tasarlar.
14, 16, 5, 6
E
5. Örgüt araştırmaları için tasarıma uygun veri toplayabilecektir.
14, 16, 5, 6
E
5.1. Sayısal veri toplar.
5
F, H
5.2. Nitel veri toplar
5
F, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler
2
İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi
3
İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini
4
İş Yerinde Duygular ve Değerler
5
Karar Verme ve Sınırlılıkları
6
Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları
7
Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme
8
İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı
9
Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları
10
İş Hayatında Güç ve Politika
11
Çatışma Çözümü ve Müzakere
12
Örgüt Kültürü
13
Örgütsel Değişim
14
Proje Sunumları
Kaynak
Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins ve Timothy A. Judge, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Pearson / Nobel, 14. Basımdan Çeviri
Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, and Michael J. Wesson, "Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace", McGraw-Hill Education, 2019
Organizational Behavior: A Practical, Problem-Solving Approach, 3rd edition by Angelo Kinicki (2021)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
X
4
Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
2
28
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
2
28
Proje Sunumu / Seminer
1
10
10
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ
-
Bahar Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK
Dersi Verenler
Doç.Dr. Pınar ACAR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerin örgüt içerisindeki davranışları anlama, yönlendirme ve analiz etme yöntemlerini değiştirerek böylece daha etkili ve aynı zamanda düşünceli ve anlayışlı çalışan, iş arkadaşı ve yönetici olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler,İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi,İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini,İş Yerinde Duygular ve Değerler,Karar Verme ve Sınırlılıkları,Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları,Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme,İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı,Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları,İş Hayatında Güç ve Politika,Çatışma Çözümü ve Müzakere ,Örgüt Kültürü,Örgütsel Değişim,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Örgütsel davranışın tarihsel gelişim süreci içinde çeşitli düşünce akımları ve uygulama alanlarını farklı disiplinlerle karşılaştırarak yorumlayabilecektir.
13, 14, 5, 6, 9
A, E
1.1 Örgütsel Davranışı ile psikoloji ile karşılaştırır.
13, 14, 5, 6, 9
A
1.2 Örgütsel Davranış'ı sosyoloji ile karşılaştırır.
13, 14, 5, 6, 9
A
1.3 Örgütsel Davranışı İktisat ile karşılaştırır
13, 14, 5, 6, 9
A
1.4 Örgütsel Davranışı Ergonomi ile karşılaştırır.
13, 14, 5, 6, 9
A
2. Davranış Bilimleri ve Sosyal Psikoloji derslerinde edinmiş oldukları temel bilgileri, iş ortamına uyarlayabilecektir
13, 5, 6, 9
A, F
2.1 Örgüt içerisinde bireyin davranışları altında yatan temel motifleri analiz eder.
13, 14, 5, 6, 9
A
2.2 Örgüt içerisine birimler arası etkileşimleri çözümleyebilecek ve geliştirme önerileri geliştirir.
13, 14, 5, 6, 9
A
3. Disiplinin genel olarak anlaşılmasına katkıda bulunan çeşitli teori ve modelleri eleştirel olarak değerlendirebilecektir.
13, 14, 5, 6, 9
A, E
3.1. Bireysel, grupsal ve örgütsel faktörleri ilgili teorik çerçevelerde tartışacaktır.
10, 16, 5, 6, 9
A, E
3.2. Karar verme sürecindeki etik konuları bireysel ve kurumsal perspektiften değerlendirir.
10, 16, 5, 6
A, E
4. Örgüt performansını etkileme gücü olan bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişkileri açıklamaya dönük araştırma tasarımı yapabilecektir
14, 16, 5, 6
E
4.1 Bağımsız ve bağımlı değişkenleri belirler.
14, 16, 5, 6
E
4.2 Nedensellik ilişkisine yönelik araştırma tasarlar.
14, 16, 5, 6
E
5. Örgüt araştırmaları için tasarıma uygun veri toplayabilecektir.
14, 16, 5, 6
E
5.1. Sayısal veri toplar.
5
F, H
5.2. Nitel veri toplar
5
F, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler
2
İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi
3
İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini
4
İş Yerinde Duygular ve Değerler
5
Karar Verme ve Sınırlılıkları
6
Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları
7
Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme
8
İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı
9
Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları
10
İş Hayatında Güç ve Politika
11
Çatışma Çözümü ve Müzakere
12
Örgüt Kültürü
13
Örgütsel Değişim
14
Proje Sunumları
Kaynak
Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins ve Timothy A. Judge, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Pearson / Nobel, 14. Basımdan Çeviri
Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, and Michael J. Wesson, "Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace", McGraw-Hill Education, 2019
Organizational Behavior: A Practical, Problem-Solving Approach, 3rd edition by Angelo Kinicki (2021)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
X
4
Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.