Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMANIN İLKELERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilere pazarlama kavramının tanımını, içeriğini ve pazarlama karması ögeleri ile beraber güncel pazarlama yaklaşımlarını öğretmeyi hedeflemektedir. Ayrıca tüketici davranışları, hedef kitlenin önemi, konumlandırma ve pazarlama stratejileri hakkında da öğrencilere bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı,Pazarlama Kavramına Giriş,Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri,Kontrol Edilemeyen Dış Çevre Faktörleri (Mikro ve Makro Çevre),Tüketici Pazarlarının Yapısı ve Tüketici Davranışları,Örgütsel Pazarların Yapısı ve Davranışları,Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması,Hedef Pazar Bölümleme ve Seçme,Konumlama,Ürün ,Hizmet,Fiyat,Dağıtım,Tutundurma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlayabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
1.2. Pazar türlerini sınıflar.10, 13, 16, 9A, C, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.1. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 13, 16, 9A, C, G
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklayabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, G
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.10, 13, 16, 9A, C, G
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, G
4.1. Ürün bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
2Pazarlama Kavramına Giriş
3Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri
4Kontrol Edilemeyen Dış Çevre Faktörleri (Mikro ve Makro Çevre)
5Tüketici Pazarlarının Yapısı ve Tüketici Davranışları
6Örgütsel Pazarların Yapısı ve Davranışları
7Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması
8Hedef Pazar Bölümleme ve Seçme
9Konumlama
10Ürün
11Hizmet
12Fiyat
13Dağıtım
14Tutundurma
Kaynak
• Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım - Ömer Baybars Tek ve Engin Özgül - Birleşik Matbaacılık • Pazarlama İlkeleri - Philip Kotler - Beta Yayınevi • Pazarlama 4.0 ( Marketing 4.0) - Philip Kotler - Optimist Yayın Dağıtım • Postmodern Pazarlama - Yavuz Odabaşı – MediaCat Kitapları • Akademik pazarlama dergileri (Google Scholar ve üniversite veri tabanlarından ulaşılabilir) • Marketing Türkiye, MediaCat, Brand Age vb. sektörel dergiler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi7214
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer7214
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı12020
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMANIN İLKELERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilere pazarlama kavramının tanımını, içeriğini ve pazarlama karması ögeleri ile beraber güncel pazarlama yaklaşımlarını öğretmeyi hedeflemektedir. Ayrıca tüketici davranışları, hedef kitlenin önemi, konumlandırma ve pazarlama stratejileri hakkında da öğrencilere bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı,Pazarlama Kavramına Giriş,Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri,Kontrol Edilemeyen Dış Çevre Faktörleri (Mikro ve Makro Çevre),Tüketici Pazarlarının Yapısı ve Tüketici Davranışları,Örgütsel Pazarların Yapısı ve Davranışları,Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması,Hedef Pazar Bölümleme ve Seçme,Konumlama,Ürün ,Hizmet,Fiyat,Dağıtım,Tutundurma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlayabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
1.2. Pazar türlerini sınıflar.10, 13, 16, 9A, C, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.1. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 13, 16, 9A, C, G
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklayabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, G
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.10, 13, 16, 9A, C, G
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, G
4.1. Ürün bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
2Pazarlama Kavramına Giriş
3Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri
4Kontrol Edilemeyen Dış Çevre Faktörleri (Mikro ve Makro Çevre)
5Tüketici Pazarlarının Yapısı ve Tüketici Davranışları
6Örgütsel Pazarların Yapısı ve Davranışları
7Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması
8Hedef Pazar Bölümleme ve Seçme
9Konumlama
10Ürün
11Hizmet
12Fiyat
13Dağıtım
14Tutundurma
Kaynak
• Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım - Ömer Baybars Tek ve Engin Özgül - Birleşik Matbaacılık • Pazarlama İlkeleri - Philip Kotler - Beta Yayınevi • Pazarlama 4.0 ( Marketing 4.0) - Philip Kotler - Optimist Yayın Dağıtım • Postmodern Pazarlama - Yavuz Odabaşı – MediaCat Kitapları • Akademik pazarlama dergileri (Google Scholar ve üniversite veri tabanlarından ulaşılabilir) • Marketing Türkiye, MediaCat, Brand Age vb. sektörel dergiler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:39Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:40