Bu ders, öğrencilere pazarlama kavramının tanımını, içeriğini ve pazarlama karması ögeleri ile beraber güncel pazarlama yaklaşımlarını öğretmeyi hedeflemektedir. Ayrıca tüketici davranışları, hedef kitlenin önemi, konumlandırma ve pazarlama stratejileri hakkında da öğrencilere bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders tanıtımı,Pazarlama Kavramına Giriş,Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri,Kontrol Edilemeyen Dış Çevre Faktörleri (Mikro ve Makro Çevre),Tüketici Pazarlarının Yapısı ve Tüketici Davranışları,Örgütsel Pazarların Yapısı ve Davranışları,Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması,Hedef Pazar Bölümleme ve Seçme,Konumlama,Ürün ,Hizmet,Fiyat,Dağıtım,Tutundurma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlayabilecektir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
1.2. Pazar türlerini sınıflar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilecektir.
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilecektir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı
2
Pazarlama Kavramına Giriş
3
Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri
4
Kontrol Edilemeyen Dış Çevre Faktörleri (Mikro ve Makro Çevre)
5
Tüketici Pazarlarının Yapısı ve Tüketici Davranışları
6
Örgütsel Pazarların Yapısı ve Davranışları
7
Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması
8
Hedef Pazar Bölümleme ve Seçme
9
Konumlama
10
Ürün
11
Hizmet
12
Fiyat
13
Dağıtım
14
Tutundurma
Kaynak
• Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım - Ömer Baybars Tek ve Engin Özgül - Birleşik Matbaacılık
• Pazarlama İlkeleri - Philip Kotler - Beta Yayınevi
• Pazarlama 4.0 ( Marketing 4.0) - Philip Kotler - Optimist Yayın Dağıtım
• Postmodern Pazarlama - Yavuz Odabaşı – MediaCat Kitapları
• Akademik pazarlama dergileri (Google Scholar ve üniversite veri tabanlarından ulaşılabilir)
• Marketing Türkiye, MediaCat, Brand Age vb. sektörel dergiler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
7
2
14
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
7
2
14
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
10
10
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
35
35
Performans Görevi, Bakım Planı
1
20
20
Toplam İş Yükü (Saat)
150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PAZARLAMANIN İLKELERİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere pazarlama kavramının tanımını, içeriğini ve pazarlama karması ögeleri ile beraber güncel pazarlama yaklaşımlarını öğretmeyi hedeflemektedir. Ayrıca tüketici davranışları, hedef kitlenin önemi, konumlandırma ve pazarlama stratejileri hakkında da öğrencilere bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders tanıtımı,Pazarlama Kavramına Giriş,Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri,Kontrol Edilemeyen Dış Çevre Faktörleri (Mikro ve Makro Çevre),Tüketici Pazarlarının Yapısı ve Tüketici Davranışları,Örgütsel Pazarların Yapısı ve Davranışları,Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması,Hedef Pazar Bölümleme ve Seçme,Konumlama,Ürün ,Hizmet,Fiyat,Dağıtım,Tutundurma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlayabilecektir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
1.2. Pazar türlerini sınıflar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilecektir.
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilecektir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı
2
Pazarlama Kavramına Giriş
3
Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri
4
Kontrol Edilemeyen Dış Çevre Faktörleri (Mikro ve Makro Çevre)
5
Tüketici Pazarlarının Yapısı ve Tüketici Davranışları
6
Örgütsel Pazarların Yapısı ve Davranışları
7
Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması
8
Hedef Pazar Bölümleme ve Seçme
9
Konumlama
10
Ürün
11
Hizmet
12
Fiyat
13
Dağıtım
14
Tutundurma
Kaynak
• Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım - Ömer Baybars Tek ve Engin Özgül - Birleşik Matbaacılık
• Pazarlama İlkeleri - Philip Kotler - Beta Yayınevi
• Pazarlama 4.0 ( Marketing 4.0) - Philip Kotler - Optimist Yayın Dağıtım
• Postmodern Pazarlama - Yavuz Odabaşı – MediaCat Kitapları
• Akademik pazarlama dergileri (Google Scholar ve üniversite veri tabanlarından ulaşılabilir)
• Marketing Türkiye, MediaCat, Brand Age vb. sektörel dergiler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.