Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine GÜNDOĞMUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine GÜNDOĞMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere işletme yönetim sürecine yönelik bilgilerin aktarılması ve öğrencilerin yönetim kavramları arasında bağlantı kurabilme yeterliliğinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim Ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar,Yönetim ve Çevre İlişkisi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern&Postmodern Yönetim Düşüncesi,Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyonu,Planlama Fonksiyonu –Stratejik Yönetim,Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu,Örgütleme Fonksiyonu –İnsan Kaynakları Yönetimi,Yönetim Fonksiyonları-Yürütme Fonksiyonu,Yürütme Fonksiyonu- Liderlik,Yürütme Fonksiyonu- Motivasyon ve İletişim,Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu, Yönetimde Güncel Konular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Yönetim ve organizasyonla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 14, 16, 9 | A |
1.1.Yönetim, yönetici kavramları ile yönetici beceri ve rollerini açıklar. | ||
1.2. Örgüt kavramını ve varoluş amacını ifade eder. | ||
1.3. Günümüz yönetiminde öne çıkan kavramları ifade eder. | ||
2. Yönetim- çevre ilişkisini açıklayabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2.1. Genel çevre boyutlarının yönetim üzerindeki etkilerini tartışır. | ||
2.2. Görev çevresini, boyutlarını ve söz konusu boyutların yönetim üzerindeki etkilerini tartışır. | ||
2.3. İç çevre boyutlarının, yönetim açısından önemini değerlendirir. | ||
3. Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini tartışabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
3.1. Klasik yönetim yaklaşımını, öncüleri ve ilkeleri çerçevesinde açıklar. | ||
3.2. Neo-klasik yönetim yaklaşımını, yapılan araştırmalar ve öncüleri çerçevesinde anlatır. | ||
3.3. Modern yönetim yaklaşımlarını karşılaştırır. | ||
3.4 Postmodern yönetimin teknik ve kavramlarını tartışır. | ||
4. Planlama fonksiyonunu ve ilgili süreçleri tartışabilecektir. | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
4.1. Planlama fonksiyonu ile ilgili temel kavramları açıklar. | ||
4.2. Planlama sürecinin aşamalarını özetler. | ||
4.3. Stratejik Yönetim yaklaşımını açıklar. | ||
4.4. SWOT analizi yaparak, rekabet stratejilerini oluşturur. | ||
5. Örgüt yapılarını karşılaştırabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
5.1. Örgütleme fonksiyonu ile ilgili temel kavramları açıklar. | ||
5.2. Geleneksel (işlevsel, iş birimine göre) örgüt yapılarını inceler. | ||
5.3. Modern (matris) örgüt yapılarını geleneksel yapılarla karşılaştırır. | ||
5.4. Çağdaş (takım ve şebeke) örgüt yapılarının özelliklerini ve günümüz işletmeleri için önemini tartışır. | ||
6. İnsan kaynakları yönetiminin, örgütlemedeki rolünü tartışabilecektir. | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
6.1. İnsan kaynakları yönetiminin, örgütsel yapı içindeki yerini ve etkililiğini açıklar. | ||
6.2. İnsan kaynakları yönetimi işlevlerinin örgütleme fonksiyonu üzerindeki etkisini anlatır. | ||
6.3. İnsan kaynakları yönetimi ile örgütleme fonksiyonu arasındaki etkileşimi tartışır. | ||
7. Yürütme fonksiyonunu, liderlik ve motivasyon teorileri çerçevesinde inceleyebilecektir. | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
7.1. Liderlik kavramının gelişimini ilgili teoriler çerçevesinde açıklar. | ||
7.2 Liderlikte motivasyonun önemini ve motivasyon teorilerini tartışır. | ||
7.3. Yürütme fonksiyonunda iletişimin önemini anlatır. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar | |
2 | Yönetim ve Çevre İlişkisi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
3 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
4 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
5 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern&Postmodern Yönetim Düşüncesi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
6 | Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
7 | Planlama Fonksiyonu –Stratejik Yönetim | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
8 | Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
9 | Örgütleme Fonksiyonu –İnsan Kaynakları Yönetimi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
10 | Yönetim Fonksiyonları-Yürütme Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
11 | Yürütme Fonksiyonu- Liderlik | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
12 | Yürütme Fonksiyonu- Motivasyon ve İletişim | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
13 | Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
14 | Yönetimde Güncel Konular | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
Kaynak |
Ders sunum dosyaları |
* Thomas S. Bateman ve Scott A. Snell (2016). Yönetim. (Ed.Senem Besler&Cihat Erbil). Nobel Kitapevi. • Tamer Koçel (2015). İşletme Yöneticiliği (Yönetim ve Organizasyon - Organizasyonlarda Davranış - Klasik, Modern, Çağdaş ve Güncel Yaklaşımlar), Beta Yayınevi. • Nurullah Genç (2012). Yönetim ve Organizasyon - Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar, Seçkin Yayıncılık. • Aykut Berber (2013). Klasik Yönetim Düşüncesi, Alfa Basım. "Management: A Practical Introduction" - Angelo Kinicki and Brian K. Williams, McGraw-Hill Education, 2022. "Management" - Richard L. Daft, Cengage Learning, 2019. "Management: Leading & Collaborating in a Competitive World" - Thomas S. Bateman, Scott A. Snell, and Robert Konopaske, McGraw-Hill Education2018. • Haftalık/aylık işletme ve ekonomi dergileri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | ||||||
4 | Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 2 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 12 | 36 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 31 | 31 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(145/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine GÜNDOĞMUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine GÜNDOĞMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere işletme yönetim sürecine yönelik bilgilerin aktarılması ve öğrencilerin yönetim kavramları arasında bağlantı kurabilme yeterliliğinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim Ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar,Yönetim ve Çevre İlişkisi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern&Postmodern Yönetim Düşüncesi,Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyonu,Planlama Fonksiyonu –Stratejik Yönetim,Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu,Örgütleme Fonksiyonu –İnsan Kaynakları Yönetimi,Yönetim Fonksiyonları-Yürütme Fonksiyonu,Yürütme Fonksiyonu- Liderlik,Yürütme Fonksiyonu- Motivasyon ve İletişim,Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu, Yönetimde Güncel Konular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Yönetim ve organizasyonla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 14, 16, 9 | A |
1.1.Yönetim, yönetici kavramları ile yönetici beceri ve rollerini açıklar. | ||
1.2. Örgüt kavramını ve varoluş amacını ifade eder. | ||
1.3. Günümüz yönetiminde öne çıkan kavramları ifade eder. | ||
2. Yönetim- çevre ilişkisini açıklayabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2.1. Genel çevre boyutlarının yönetim üzerindeki etkilerini tartışır. | ||
2.2. Görev çevresini, boyutlarını ve söz konusu boyutların yönetim üzerindeki etkilerini tartışır. | ||
2.3. İç çevre boyutlarının, yönetim açısından önemini değerlendirir. | ||
3. Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini tartışabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
3.1. Klasik yönetim yaklaşımını, öncüleri ve ilkeleri çerçevesinde açıklar. | ||
3.2. Neo-klasik yönetim yaklaşımını, yapılan araştırmalar ve öncüleri çerçevesinde anlatır. | ||
3.3. Modern yönetim yaklaşımlarını karşılaştırır. | ||
3.4 Postmodern yönetimin teknik ve kavramlarını tartışır. | ||
4. Planlama fonksiyonunu ve ilgili süreçleri tartışabilecektir. | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
4.1. Planlama fonksiyonu ile ilgili temel kavramları açıklar. | ||
4.2. Planlama sürecinin aşamalarını özetler. | ||
4.3. Stratejik Yönetim yaklaşımını açıklar. | ||
4.4. SWOT analizi yaparak, rekabet stratejilerini oluşturur. | ||
5. Örgüt yapılarını karşılaştırabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
5.1. Örgütleme fonksiyonu ile ilgili temel kavramları açıklar. | ||
5.2. Geleneksel (işlevsel, iş birimine göre) örgüt yapılarını inceler. | ||
5.3. Modern (matris) örgüt yapılarını geleneksel yapılarla karşılaştırır. | ||
5.4. Çağdaş (takım ve şebeke) örgüt yapılarının özelliklerini ve günümüz işletmeleri için önemini tartışır. | ||
6. İnsan kaynakları yönetiminin, örgütlemedeki rolünü tartışabilecektir. | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
6.1. İnsan kaynakları yönetiminin, örgütsel yapı içindeki yerini ve etkililiğini açıklar. | ||
6.2. İnsan kaynakları yönetimi işlevlerinin örgütleme fonksiyonu üzerindeki etkisini anlatır. | ||
6.3. İnsan kaynakları yönetimi ile örgütleme fonksiyonu arasındaki etkileşimi tartışır. | ||
7. Yürütme fonksiyonunu, liderlik ve motivasyon teorileri çerçevesinde inceleyebilecektir. | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
7.1. Liderlik kavramının gelişimini ilgili teoriler çerçevesinde açıklar. | ||
7.2 Liderlikte motivasyonun önemini ve motivasyon teorilerini tartışır. | ||
7.3. Yürütme fonksiyonunda iletişimin önemini anlatır. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar | |
2 | Yönetim ve Çevre İlişkisi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
3 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
4 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
5 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern&Postmodern Yönetim Düşüncesi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
6 | Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
7 | Planlama Fonksiyonu –Stratejik Yönetim | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
8 | Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
9 | Örgütleme Fonksiyonu –İnsan Kaynakları Yönetimi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
10 | Yönetim Fonksiyonları-Yürütme Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
11 | Yürütme Fonksiyonu- Liderlik | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
12 | Yürütme Fonksiyonu- Motivasyon ve İletişim | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
13 | Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
14 | Yönetimde Güncel Konular | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
Kaynak |
Ders sunum dosyaları |
* Thomas S. Bateman ve Scott A. Snell (2016). Yönetim. (Ed.Senem Besler&Cihat Erbil). Nobel Kitapevi. • Tamer Koçel (2015). İşletme Yöneticiliği (Yönetim ve Organizasyon - Organizasyonlarda Davranış - Klasik, Modern, Çağdaş ve Güncel Yaklaşımlar), Beta Yayınevi. • Nurullah Genç (2012). Yönetim ve Organizasyon - Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar, Seçkin Yayıncılık. • Aykut Berber (2013). Klasik Yönetim Düşüncesi, Alfa Basım. "Management: A Practical Introduction" - Angelo Kinicki and Brian K. Williams, McGraw-Hill Education, 2022. "Management" - Richard L. Daft, Cengage Learning, 2019. "Management: Leading & Collaborating in a Competitive World" - Thomas S. Bateman, Scott A. Snell, and Robert Konopaske, McGraw-Hill Education2018. • Haftalık/aylık işletme ve ekonomi dergileri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | ||||||
4 | Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |