Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UÇUŞ PLANLAMA VE İZLEME | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem İLDAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem İLDAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin uçuş planı oluşturulmasındaki süreçleri anlamasını, yardımcı grafik ve tablolar kullanarak menzil, süre hesaplamaları yapabilmesini, yakıt planlaması yapabilmesini, uçuş planı raporu hazırlayarak standart uçuş planı formunu doldurabilmesini hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Uçuş Planlamaya Giriş, Genel Tanımlar,Tırmanma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafe (SEP1),Tavsiye edilen ve ekonomik seyehat güç ayarları, menzil, dayanım (SEP1),Tırmanma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafe (MEP1) ,Standart sıcaklıklarda menzil, seyehat güç ayarları ve yakıt sarfiyatı, gerçek hava hızı (MEP1),Havada kalma süresi, alçalma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafe (MEP1),Optimum irtifa, basitleştirilmiş yakıt planlama (MRJT),Uygulamalar, alıştırma örnekleri,Detaylı yakıt planlama (MRJT),Bekleme yakıt planlaması, normal dışı operasyonlar, artan menzil operasyonları, yakıt taşıma,Uçuş planı içeriği, uçuş kuralları ve uçuş planı kategorileri, uçuş planı zamanı,Değişiklikler durumunda uçuş planı, uçuş planının iptali, uçuş planının sonlandırılması,Standart uçuş planı formunun doldurulması talimatları,Uçuş planı doldurma uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 - Uçuş planlaması süreçlerini ve gerekliliklerini kavrayabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1 - Uçuş planlama süreçlerini açıklar. | 16, 9 | A |
1.2 - Uçuş planlaması ile ilgili genel tanımları yapar. | 16, 9 | A |
2 - Pistonlu tek motora sahip örnek uçak için yardımcı grafik ve tablolar kullanarak menzil, süre hesaplamaları, yakıt planlaması yapabilecek. | 16, 6, 9 | A |
2.1 - Tırmanma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafeyi belirler. | 16, 6, 9 | A |
2.2 - Tavsiye edilen ve ekonomik seyehat güç ayarları, menzil ve dayanımı belirler. | 16, 6, 9 | A |
3 - Pistonlu çok motora sahip örnek uçak için yardımcı grafik ve tablolar kullanarak menzil, süre hesaplamaları, yakıt planlaması yapabilecek. | 16, 6, 9 | A |
3.1 - Tırmanma ve alçalma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafeyi belirler.2.1 - Determines fuel, time and distance to climb. | 16, 6, 9 | A |
3.2 - Tavsiye edilen ve ekonomik seyehat güç ayarları, menzil ve dayanımı belirler. | 16, 6, 9 | A |
4 - Örnek bir jet uçağı için yardımcı grafik ve tablolar kullanarak menzil, süre hesaplamaları, yakıt planlaması yapabilecek. | 16, 6, 9 | A |
4.1 - Optimum irtifa belirler, basitleştirilmiş yakıt planlaması yapar. | 16, 6, 9 | A |
4.2 - Detaylı yakıt planlaması yapar. | 16, 6, 9 | A |
5 - Uçuş planı oluşturulmasındaki ve uçuşların izlenmesindeki süreçleri anlayabilecek, takip edebilecek. | 16, 9 | A |
5.1 - Uçuş planı içeriğini, zamanlamasını, raporlamasını, revize edilmesini, iptalini ve sonlandırmasını bilir. | 16, 9 | A |
5.2 - Standart uçuş planı formunu doldurur. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uçuş Planlamaya Giriş, Genel Tanımlar | |
2 | Tırmanma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafe (SEP1) | |
3 | Tavsiye edilen ve ekonomik seyehat güç ayarları, menzil, dayanım (SEP1) | |
4 | Tırmanma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafe (MEP1) | |
5 | Standart sıcaklıklarda menzil, seyehat güç ayarları ve yakıt sarfiyatı, gerçek hava hızı (MEP1) | |
6 | Havada kalma süresi, alçalma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafe (MEP1) | |
7 | Optimum irtifa, basitleştirilmiş yakıt planlama (MRJT) | |
8 | Uygulamalar, alıştırma örnekleri | |
9 | Detaylı yakıt planlama (MRJT) | |
10 | Bekleme yakıt planlaması, normal dışı operasyonlar, artan menzil operasyonları, yakıt taşıma | |
11 | Uçuş planı içeriği, uçuş kuralları ve uçuş planı kategorileri, uçuş planı zamanı | |
12 | Değişiklikler durumunda uçuş planı, uçuş planının iptali, uçuş planının sonlandırılması | |
13 | Standart uçuş planı formunun doldurulması talimatları | |
14 | Uçuş planı doldurma uygulaması |
Kaynak |
1 - CAP-697 Flight Planning Manual, Civil Aviation Authority, Safety Regulation Group, 2006 2 - CAP-694 The UK Flight Planning Guide, Civil Aviation Authority, Directorate of Airspace Policy |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | X | |||||
4 | Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 11 | 2 | 22 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 14 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(141/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UÇUŞ PLANLAMA VE İZLEME | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem İLDAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem İLDAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin uçuş planı oluşturulmasındaki süreçleri anlamasını, yardımcı grafik ve tablolar kullanarak menzil, süre hesaplamaları yapabilmesini, yakıt planlaması yapabilmesini, uçuş planı raporu hazırlayarak standart uçuş planı formunu doldurabilmesini hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Uçuş Planlamaya Giriş, Genel Tanımlar,Tırmanma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafe (SEP1),Tavsiye edilen ve ekonomik seyehat güç ayarları, menzil, dayanım (SEP1),Tırmanma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafe (MEP1) ,Standart sıcaklıklarda menzil, seyehat güç ayarları ve yakıt sarfiyatı, gerçek hava hızı (MEP1),Havada kalma süresi, alçalma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafe (MEP1),Optimum irtifa, basitleştirilmiş yakıt planlama (MRJT),Uygulamalar, alıştırma örnekleri,Detaylı yakıt planlama (MRJT),Bekleme yakıt planlaması, normal dışı operasyonlar, artan menzil operasyonları, yakıt taşıma,Uçuş planı içeriği, uçuş kuralları ve uçuş planı kategorileri, uçuş planı zamanı,Değişiklikler durumunda uçuş planı, uçuş planının iptali, uçuş planının sonlandırılması,Standart uçuş planı formunun doldurulması talimatları,Uçuş planı doldurma uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 - Uçuş planlaması süreçlerini ve gerekliliklerini kavrayabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1 - Uçuş planlama süreçlerini açıklar. | 16, 9 | A |
1.2 - Uçuş planlaması ile ilgili genel tanımları yapar. | 16, 9 | A |
2 - Pistonlu tek motora sahip örnek uçak için yardımcı grafik ve tablolar kullanarak menzil, süre hesaplamaları, yakıt planlaması yapabilecek. | 16, 6, 9 | A |
2.1 - Tırmanma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafeyi belirler. | 16, 6, 9 | A |
2.2 - Tavsiye edilen ve ekonomik seyehat güç ayarları, menzil ve dayanımı belirler. | 16, 6, 9 | A |
3 - Pistonlu çok motora sahip örnek uçak için yardımcı grafik ve tablolar kullanarak menzil, süre hesaplamaları, yakıt planlaması yapabilecek. | 16, 6, 9 | A |
3.1 - Tırmanma ve alçalma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafeyi belirler.2.1 - Determines fuel, time and distance to climb. | 16, 6, 9 | A |
3.2 - Tavsiye edilen ve ekonomik seyehat güç ayarları, menzil ve dayanımı belirler. | 16, 6, 9 | A |
4 - Örnek bir jet uçağı için yardımcı grafik ve tablolar kullanarak menzil, süre hesaplamaları, yakıt planlaması yapabilecek. | 16, 6, 9 | A |
4.1 - Optimum irtifa belirler, basitleştirilmiş yakıt planlaması yapar. | 16, 6, 9 | A |
4.2 - Detaylı yakıt planlaması yapar. | 16, 6, 9 | A |
5 - Uçuş planı oluşturulmasındaki ve uçuşların izlenmesindeki süreçleri anlayabilecek, takip edebilecek. | 16, 9 | A |
5.1 - Uçuş planı içeriğini, zamanlamasını, raporlamasını, revize edilmesini, iptalini ve sonlandırmasını bilir. | 16, 9 | A |
5.2 - Standart uçuş planı formunu doldurur. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uçuş Planlamaya Giriş, Genel Tanımlar | |
2 | Tırmanma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafe (SEP1) | |
3 | Tavsiye edilen ve ekonomik seyehat güç ayarları, menzil, dayanım (SEP1) | |
4 | Tırmanma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafe (MEP1) | |
5 | Standart sıcaklıklarda menzil, seyehat güç ayarları ve yakıt sarfiyatı, gerçek hava hızı (MEP1) | |
6 | Havada kalma süresi, alçalma için gerekli yakıt, geçen süre ve katedilen mesafe (MEP1) | |
7 | Optimum irtifa, basitleştirilmiş yakıt planlama (MRJT) | |
8 | Uygulamalar, alıştırma örnekleri | |
9 | Detaylı yakıt planlama (MRJT) | |
10 | Bekleme yakıt planlaması, normal dışı operasyonlar, artan menzil operasyonları, yakıt taşıma | |
11 | Uçuş planı içeriği, uçuş kuralları ve uçuş planı kategorileri, uçuş planı zamanı | |
12 | Değişiklikler durumunda uçuş planı, uçuş planının iptali, uçuş planının sonlandırılması | |
13 | Standart uçuş planı formunun doldurulması talimatları | |
14 | Uçuş planı doldurma uygulaması |
Kaynak |
1 - CAP-697 Flight Planning Manual, Civil Aviation Authority, Safety Regulation Group, 2006 2 - CAP-694 The UK Flight Planning Guide, Civil Aviation Authority, Directorate of Airspace Policy |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | X | |||||
4 | Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |