Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YÖNETSEL BECERİ GELİŞTİRME | ECO4113624 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin daha önceki derslerde öğrenmiş olduğu işletme kavram ve teorilerini, bir simülasyon programı vasıtasıyla sentezleme ve uygulamaya aktarabilme becerilerini geliştirmektir. Dönem boyunca, teorik bilgileri hatırlamanın yanı sıra işletme teorilerini gerçek iş problemlerine uygulayabilecek, sektördeki rekabetle başa çıkma becerileri geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,İşletmeye ilişkin genel kavramlar ve Simülasyon Egzersizi,Stratejik Yönetim ve Simülasyon Egzersizi ,Finansal Yönetim and Simülasyon Egzersizi,İnsan Kaynakları ve Toplam Kalite Yönetimi/Simülasyon Egzersizi,1. Tur,2. Tur,3. Tur,4. Tur,Etik Karar Verme ve 5. Tur,6. Tur,7. Tur,8. Tur,Yönetim Kuruluna Sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 Bir işletmeyi başarılı bir şekilde yönetmenin zorluğunu anlayabilecektir. | 21, 5, 6 | A |
1.1 İşletme faaliyetleri için gerekli kaynakları tanımlar. | | |
1.2 İşletme fonksiyonları ve bu fonksiyonların birbiri ile olan ilişkisini analiz eder. | | |
1.3 Görev çevresi ve işletme arasındaki ilişkiyi tartışır. | | |
2 Bireysel/takım performansını değerlendirebilecek ve söz konusu performansların önemini kavrayacaktır. | 21, 5, 6 | A |
2.1 Takım içerisinde rolünü/performansını değerlendirir. | | |
2.2 İşbirliği yapmanın önemini kavrar ve sorumluluklarını ayırd eder. | | |
2.3 Takım çalışmasının dinamiklerini analiz eder. | | |
3 İşletme fonksiyonları ile ilgili her veriyi, şimdiki ve gelecekteki durumu için analiz edebilecektir. | 21, 5, 6 | A |
3.1 Gelir tablosunu okur. | | |
3.2 Bilançoyu okur. | | |
3.3 Endüstri raporlarını okur ve şirket performansını dengeli kurumsal karne ve boyutları çerçevesinde değerlendirir. | | |
4 Etik karar verme sürecini uygulayabilecektir. | 21, 5, 6 | A |
4.1 Etik karar verme sürecini tanımlar. | | |
4.2 Etik kararların sonuçlarını tartışır. | | |
5 Öğrenci, paydaş yönetimini ifade edebilir. | 21, 5, 6 | A |
5.1 Paydaş beklentileri ve rekabet avantajı çerçevesinde etik kararları değerlendirir. | | |
5.2 Kar maksimizasyonu yapmayı öğrenir. | | |
5.3 İflas şartlarını öğrenir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Derse Giriş | |
2 | İşletmeye ilişkin genel kavramlar ve Simülasyon Egzersizi | |
3 | Stratejik Yönetim ve Simülasyon Egzersizi | |
4 | Finansal Yönetim and Simülasyon Egzersizi | |
5 | İnsan Kaynakları ve Toplam Kalite Yönetimi/Simülasyon Egzersizi | |
6 | 1. Tur | |
7 | 2. Tur | |
8 | 3. Tur | |
9 | 4. Tur | |
10 | Etik Karar Verme ve 5. Tur | |
11 | 6. Tur | |
12 | 7. Tur | |
13 | 8. Tur | |
14 | Yönetim Kuruluna Sunum | |
Kaynak |
Capsim Foundation-Simulasyon Programı
Capsim Simulation kullanım rehberi |
Smart Business Plan e-book - Master Steve Silk Road Publishing (Toronto, Canada)
Understanding Management- Richard Daft -Cengage Learning |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | X | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 8 | 3 | 24 |
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 5 | 20 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YÖNETSEL BECERİ GELİŞTİRME | ECO4113624 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin daha önceki derslerde öğrenmiş olduğu işletme kavram ve teorilerini, bir simülasyon programı vasıtasıyla sentezleme ve uygulamaya aktarabilme becerilerini geliştirmektir. Dönem boyunca, teorik bilgileri hatırlamanın yanı sıra işletme teorilerini gerçek iş problemlerine uygulayabilecek, sektördeki rekabetle başa çıkma becerileri geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,İşletmeye ilişkin genel kavramlar ve Simülasyon Egzersizi,Stratejik Yönetim ve Simülasyon Egzersizi ,Finansal Yönetim and Simülasyon Egzersizi,İnsan Kaynakları ve Toplam Kalite Yönetimi/Simülasyon Egzersizi,1. Tur,2. Tur,3. Tur,4. Tur,Etik Karar Verme ve 5. Tur,6. Tur,7. Tur,8. Tur,Yönetim Kuruluna Sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 Bir işletmeyi başarılı bir şekilde yönetmenin zorluğunu anlayabilecektir. | 21, 5, 6 | A |
1.1 İşletme faaliyetleri için gerekli kaynakları tanımlar. | | |
1.2 İşletme fonksiyonları ve bu fonksiyonların birbiri ile olan ilişkisini analiz eder. | | |
1.3 Görev çevresi ve işletme arasındaki ilişkiyi tartışır. | | |
2 Bireysel/takım performansını değerlendirebilecek ve söz konusu performansların önemini kavrayacaktır. | 21, 5, 6 | A |
2.1 Takım içerisinde rolünü/performansını değerlendirir. | | |
2.2 İşbirliği yapmanın önemini kavrar ve sorumluluklarını ayırd eder. | | |
2.3 Takım çalışmasının dinamiklerini analiz eder. | | |
3 İşletme fonksiyonları ile ilgili her veriyi, şimdiki ve gelecekteki durumu için analiz edebilecektir. | 21, 5, 6 | A |
3.1 Gelir tablosunu okur. | | |
3.2 Bilançoyu okur. | | |
3.3 Endüstri raporlarını okur ve şirket performansını dengeli kurumsal karne ve boyutları çerçevesinde değerlendirir. | | |
4 Etik karar verme sürecini uygulayabilecektir. | 21, 5, 6 | A |
4.1 Etik karar verme sürecini tanımlar. | | |
4.2 Etik kararların sonuçlarını tartışır. | | |
5 Öğrenci, paydaş yönetimini ifade edebilir. | 21, 5, 6 | A |
5.1 Paydaş beklentileri ve rekabet avantajı çerçevesinde etik kararları değerlendirir. | | |
5.2 Kar maksimizasyonu yapmayı öğrenir. | | |
5.3 İflas şartlarını öğrenir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Derse Giriş | |
2 | İşletmeye ilişkin genel kavramlar ve Simülasyon Egzersizi | |
3 | Stratejik Yönetim ve Simülasyon Egzersizi | |
4 | Finansal Yönetim and Simülasyon Egzersizi | |
5 | İnsan Kaynakları ve Toplam Kalite Yönetimi/Simülasyon Egzersizi | |
6 | 1. Tur | |
7 | 2. Tur | |
8 | 3. Tur | |
9 | 4. Tur | |
10 | Etik Karar Verme ve 5. Tur | |
11 | 6. Tur | |
12 | 7. Tur | |
13 | 8. Tur | |
14 | Yönetim Kuruluna Sunum | |
Kaynak |
Capsim Foundation-Simulasyon Programı
Capsim Simulation kullanım rehberi |
Smart Business Plan e-book - Master Steve Silk Road Publishing (Toronto, Canada)
Understanding Management- Richard Daft -Cengage Learning |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | X | | | |
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | X | | | | |
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | | | | |
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | X | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | X | | | |
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25