Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Recep ÖZSÜRÜNÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Recep ÖZSÜRÜNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yöentimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Tarihi ve Office Programlarına Giriş,Excel'de Çalışma Sayfası ve Grafik Verileri Oluşturma,Excel'de Çalışma Sayfası Oluşturma ve Grafik Verileri Oluşturma,Excel'de Çalışma Sayfası Oluşturma ve Grafik Verileri Oluşturma,Excel'de İşlevleri Kullanma, Tablo Oluşturma ve Büyük Çalışma Kitaplarını Yönetme,Excel'de İşlevleri Kullanma, Tablo Oluşturma ve Büyük Çalışma Kitaplarını Yönetme,Excel'de İşlevleri Kullanma, Tablo Oluşturma ve Büyük Çalışma Kitaplarını Yönetme,Microsoft Word ile Belge Oluşturma,Microsoft Word ile Belge Oluşturma,Kapak Mektupları Oluşturma ve Özgeçmiş Oluşturmak İçin Tabloları Kullanma,Kapak Mektupları Oluşturma ve Özgeçmiş Oluşturmak İçin Tabloları Kullanma,Microsoft PowerPoint'e Başlarken,Microsoft PowerPoint'e Başlarken,PowerPoint Sunumlarını Biçimlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilgi teknolojileri temel kavramlarını açıklayacaktır | 16, 9 | A, E |
1.1 Genel Kavramları açıklar. | ||
1.2 Donanım bileşenlerini gösterir. | ||
1.3 Yazılım kavramını açıklar, yazılım türlerini örnekler. | ||
2. Bilgisayar kullanımı ve dosya yönetimini uygulayacaktır | 16, 8, 9 | A, E |
2.1 Bilgisayar Cihazını açıklar. | ||
2.2 Masaüstü kavramını açıklar. | ||
2.3 Dosya Yönetiminin nasıl yapılacağını anlatır. | ||
3 . Kelime işlemci programının nasıl kullanıldığını ifade edecektir. | 12, 14, 16, 9 | A, E, G |
3.1 . Uygulamanın Kullanımını tanımlar. | ||
3.2 . Temel İşlemleri açıklar. | ||
3.3 . Biçimlendirme yöntemlerini açıklar. | ||
4 . Hesap çizelgeleri programını kullanacaktır. | 12, 14, 16, 4, 9 | A, E, G |
4.1 . Uygulamanın Kullanımını tanımlar. | ||
4.2 . Hücre kavramını açıklar. | ||
4.3 . Çalışma sayfası kavramını tanımlar. | ||
4.4 . Formüller ve İşlevlerini kullanır. | ||
4.5 . Biçimlendirme türlerini tanımlar | ||
4.6 . Grafik kullanımı tanımlar. | ||
5. Sunum programlarını kullanabilecektir | 12, 14, 16, 4, 6, 9 | A, E, G |
5.1 . Uygulamanın Kullanımını tanımlar. | ||
5.2 . Sunum Oluşturmayı tanımlar. | ||
5.3 . Metin ve Görüntüleri açıklar. | ||
5.4. Grafik ve Çizim Nesnelerinin (Otomatik Şekil) kullanımını uygular. | ||
5.5. Ekran Gösterisi Efektlerinin kullanımını öğretir. |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Tarihi ve Office Programlarına Giriş | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
2 | Excel'de Çalışma Sayfası ve Grafik Verileri Oluşturma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
3 | Excel'de Çalışma Sayfası Oluşturma ve Grafik Verileri Oluşturma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
4 | Excel'de Çalışma Sayfası Oluşturma ve Grafik Verileri Oluşturma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
5 | Excel'de İşlevleri Kullanma, Tablo Oluşturma ve Büyük Çalışma Kitaplarını Yönetme | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
6 | Excel'de İşlevleri Kullanma, Tablo Oluşturma ve Büyük Çalışma Kitaplarını Yönetme | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
7 | Excel'de İşlevleri Kullanma, Tablo Oluşturma ve Büyük Çalışma Kitaplarını Yönetme | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
8 | Microsoft Word ile Belge Oluşturma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
9 | Microsoft Word ile Belge Oluşturma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
10 | Kapak Mektupları Oluşturma ve Özgeçmiş Oluşturmak İçin Tabloları Kullanma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
11 | Kapak Mektupları Oluşturma ve Özgeçmiş Oluşturmak İçin Tabloları Kullanma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
12 | Microsoft PowerPoint'e Başlarken | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
13 | Microsoft PowerPoint'e Başlarken | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
14 | PowerPoint Sunumlarını Biçimlendirme | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
Kaynak |
Evans, A., Martin, K., & Poatsy, M. A. (2018). Technology in Action Introductory. Pearson. |
Jelen, B. (2021). Microsoft Excel Inside Out (Office 2021 and Microsoft 365). Microsoft Press. Pearson MyLab Platform |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | X | |||||
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 7 | 21 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 16 | 32 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 7 | 5 | 35 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Recep ÖZSÜRÜNÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Recep ÖZSÜRÜNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yöentimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Tarihi ve Office Programlarına Giriş,Excel'de Çalışma Sayfası ve Grafik Verileri Oluşturma,Excel'de Çalışma Sayfası Oluşturma ve Grafik Verileri Oluşturma,Excel'de Çalışma Sayfası Oluşturma ve Grafik Verileri Oluşturma,Excel'de İşlevleri Kullanma, Tablo Oluşturma ve Büyük Çalışma Kitaplarını Yönetme,Excel'de İşlevleri Kullanma, Tablo Oluşturma ve Büyük Çalışma Kitaplarını Yönetme,Excel'de İşlevleri Kullanma, Tablo Oluşturma ve Büyük Çalışma Kitaplarını Yönetme,Microsoft Word ile Belge Oluşturma,Microsoft Word ile Belge Oluşturma,Kapak Mektupları Oluşturma ve Özgeçmiş Oluşturmak İçin Tabloları Kullanma,Kapak Mektupları Oluşturma ve Özgeçmiş Oluşturmak İçin Tabloları Kullanma,Microsoft PowerPoint'e Başlarken,Microsoft PowerPoint'e Başlarken,PowerPoint Sunumlarını Biçimlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilgi teknolojileri temel kavramlarını açıklayacaktır | 16, 9 | A, E |
1.1 Genel Kavramları açıklar. | ||
1.2 Donanım bileşenlerini gösterir. | ||
1.3 Yazılım kavramını açıklar, yazılım türlerini örnekler. | ||
2. Bilgisayar kullanımı ve dosya yönetimini uygulayacaktır | 16, 8, 9 | A, E |
2.1 Bilgisayar Cihazını açıklar. | ||
2.2 Masaüstü kavramını açıklar. | ||
2.3 Dosya Yönetiminin nasıl yapılacağını anlatır. | ||
3 . Kelime işlemci programının nasıl kullanıldığını ifade edecektir. | 12, 14, 16, 9 | A, E, G |
3.1 . Uygulamanın Kullanımını tanımlar. | ||
3.2 . Temel İşlemleri açıklar. | ||
3.3 . Biçimlendirme yöntemlerini açıklar. | ||
4 . Hesap çizelgeleri programını kullanacaktır. | 12, 14, 16, 4, 9 | A, E, G |
4.1 . Uygulamanın Kullanımını tanımlar. | ||
4.2 . Hücre kavramını açıklar. | ||
4.3 . Çalışma sayfası kavramını tanımlar. | ||
4.4 . Formüller ve İşlevlerini kullanır. | ||
4.5 . Biçimlendirme türlerini tanımlar | ||
4.6 . Grafik kullanımı tanımlar. | ||
5. Sunum programlarını kullanabilecektir | 12, 14, 16, 4, 6, 9 | A, E, G |
5.1 . Uygulamanın Kullanımını tanımlar. | ||
5.2 . Sunum Oluşturmayı tanımlar. | ||
5.3 . Metin ve Görüntüleri açıklar. | ||
5.4. Grafik ve Çizim Nesnelerinin (Otomatik Şekil) kullanımını uygular. | ||
5.5. Ekran Gösterisi Efektlerinin kullanımını öğretir. |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Tarihi ve Office Programlarına Giriş | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
2 | Excel'de Çalışma Sayfası ve Grafik Verileri Oluşturma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
3 | Excel'de Çalışma Sayfası Oluşturma ve Grafik Verileri Oluşturma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
4 | Excel'de Çalışma Sayfası Oluşturma ve Grafik Verileri Oluşturma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
5 | Excel'de İşlevleri Kullanma, Tablo Oluşturma ve Büyük Çalışma Kitaplarını Yönetme | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
6 | Excel'de İşlevleri Kullanma, Tablo Oluşturma ve Büyük Çalışma Kitaplarını Yönetme | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
7 | Excel'de İşlevleri Kullanma, Tablo Oluşturma ve Büyük Çalışma Kitaplarını Yönetme | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
8 | Microsoft Word ile Belge Oluşturma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
9 | Microsoft Word ile Belge Oluşturma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
10 | Kapak Mektupları Oluşturma ve Özgeçmiş Oluşturmak İçin Tabloları Kullanma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
11 | Kapak Mektupları Oluşturma ve Özgeçmiş Oluşturmak İçin Tabloları Kullanma | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
12 | Microsoft PowerPoint'e Başlarken | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
13 | Microsoft PowerPoint'e Başlarken | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
14 | PowerPoint Sunumlarını Biçimlendirme | Kitabın İlgili Sayfası okunacak. |
Kaynak |
Evans, A., Martin, K., & Poatsy, M. A. (2018). Technology in Action Introductory. Pearson. |
Jelen, B. (2021). Microsoft Excel Inside Out (Office 2021 and Microsoft 365). Microsoft Press. Pearson MyLab Platform |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | X | |||||
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |