Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMSAL CİNSİYET VE EKONOMİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU
Dersi VerenlerProf.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; Toplumsal Cinsiyet perspektifinden, kalkınma, eşitlik, ekonomik büyüme, istihdam gibi konuları anlamak ve toplumsal cinsiyet eşitliği bağlamındaki sorunları, eleştirel bir yaklaşımla ele almayı amaçlamaktadır. Ders çerçevesinde toplumsal cinsiyet kimliği ve toplumsallaşma, farklı tarihsel/sosyolojik/felsefi/psikolojik perspektifler açısından kadın ve erkeğin toplumsal statüsü; eğitim/siyaset/çalışma yaşamı vb. kritik alanlarda, kesişimsellik teorisi bağlamında kadınların yaşadığı sorunlar incelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kavramsal Çerçeve: Toplumsal Cinsiyet Nedir? (Cinsiyet, toplumsal cinsiyet,
cinsiyet rolü, cinsiyet kimliği, toplumsal cinsiyet kalıp yargıları, cinsiyetçilik)
,Toplumsal Cinsiyet Temelli Ayrımcılık, Toplumsal Cinsiyete İlişkin Temel Kuramsal Yaklaşımlar,Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Tarihsel ve Sosyal Temelleri, Vaka incelemesi ve Toplumsal Cinsiyet Temaları Hakkında Değerlendirme,Kadınların İşgücüne Katılımı, Vaka incelemesi ve Toplumsal Cinsiyet Temaları Hakkında Değerlendirme,İş Piyasasında Cinsiyet Farklılıkları,Eğitim Kazanımlarında Cinsiyet Farklılıkları,Cinsiyete Dayalı Ücret Farklılıkları,İş Piyasasında Ayrımcılık: Teori,Irk, Din ve Sınıf Bazlı Cinsiyet Ayrımcılıkları,Ayrımcılık ve Cinsiyet Eşitsizliğine Karşı Politikalar,Proje sunumları,Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Toplumsal cinsiyetin ekonomik temellerini teorik bir perspektiften açıklayabilecektir. 10, 14, 9A
1.1. Konuya dair temel kavramlara hakim olur.
1.2 Geçmişten bugüne toplumsal cinsiyete bakışı anlatır.
1.3 Ailenin iktisadi rolünü değerlendirir.
2. İşgücündeki cinsiyet temelli dinamikleri açıklayabilecektir.10, 14, 9A
2.1 Kadınların işgücüne katılımına dair unsurları analiz eder.
2.2 İş piyasası çıktılarındaki cinsiyet farklılıklarını değerlendirir.
3. Cinsiyet temelli eşitsizlikleri ve ayrımcılıkları anlayabilecektir.10, 14, 9A
3.1 Cinsiyet bağlamında eğitim kazanımları arasındaki farklılıkları analiz eder.
3.2 Cinsiyete bağlı ücret eşitsizliklerini değerlendirir.
3.3 İşgücü piyasasındaki ayrımcılıklara dair teorilere hakim olur.
4. Toplumsal cinsiyet konularında politika geliştirebilecektir.10, 9A
4.1 İşgücü piyasasında cinsiyet eşitliği için öneriler geliştirir.
4.2 Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini azaltacak politikalar geliştirir.
5. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) kapsamında 5. amaç olan cinsiyet eşitliği ve kadının güçlendirilmesine dair farkındalığa katkıda bulunabilecektir.10, 13, 16, 9A
5.2 Toplumsal eşitlik ve kadının güçlendirilmesi konularında küresel iyi uygulamaları inceler.
5.3 Yaşadığı toplumda cinsiyet eşitliğine dair farkındalığı ve çabası olan bir birey/profesyonel olur.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kavramsal Çerçeve: Toplumsal Cinsiyet Nedir? (Cinsiyet, toplumsal cinsiyet,
cinsiyet rolü, cinsiyet kimliği, toplumsal cinsiyet kalıp yargıları, cinsiyetçilik)
Michelle Perrot & Georges Duby, “Kadınların Tarihi: Ana Tanrıçalardan Hristiyan Azizelere”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2005. Kamla Bhasin, “Toplumsal Cinsiyet: Bize Yüklenen Roller”, Kadav Yayınları, 2003.
2Toplumsal Cinsiyet Temelli AyrımcılıkF. İlknur Akgül, “Toplumsal Cinsiyet Bağlamında İktidar İlişkileri”, Social Science Development Journal, 2021/5, Volume: 6, Issue: 25, ss.226-234
3 Toplumsal Cinsiyete İlişkin Temel Kuramsal YaklaşımlarF. İlknur Akgül, “Lapseki Çınaraltı Meydanı: Antik Yunan’dan Modern Türkiye’ye Kadına Kapalı Erkeksi Kamusal Alan”, Liberal Düşünce Dergisi, Yıl 26, Sayı 104, Güz 2021, ss.163-185.
4Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Tarihsel ve Sosyal Temelleri Silvia Federici, “Caliban ve Cadı, Kadınlar Beden ve İlksel Birikim”, Otonom Yayıncılık, 2014. Ömer Çaha, “Sivil Kadın”, Savaş Yayınları, 2019
5 Vaka incelemesi ve Toplumsal Cinsiyet Temaları Hakkında DeğerlendirmeÖğrenci Ödevleri
6 Vaka incelemesi ve Toplumsal Cinsiyet Temaları Hakkında DeğerlendirmeÖğrenci Ödevler
6Kadınların İşgücüne Katılımı
7İş Piyasasında Cinsiyet Farklılıkları
8Eğitim Kazanımlarında Cinsiyet Farklılıkları
9Cinsiyete Dayalı Ücret Farklılıkları
10İş Piyasasında Ayrımcılık: Teori
11Irk, Din ve Sınıf Bazlı Cinsiyet Ayrımcılıkları
12Ayrımcılık ve Cinsiyet Eşitsizliğine Karşı Politikalar
13Proje sunumları
14Proje sunumları
Kaynak
1. Ömer Çaha, “Sivil Kadın”, Savaş Yayınları, 2019. 2. Serpil Çakır, “Erkek Kulübünde Siyaset”, Sel Yayıncılık, 2019. 3. Silvia Federici, “Caliban ve Cadı, Kadınlar Beden ve İlksel Birikim”, Otonom Yayıncılık, 2014. 4. Kamla Bhasin, “Toplumsal Cinsiyet: Bize Yüklenen Roller”, Kadav Yayınları, 2003. 5. Funda Rana Adaçay, “Toplumsal Cinsiyet ve Kalkınma”, Ezgi Kitabevi, 2014. 6. Michelle Perrot & Georges Duby, “Kadınların Tarihi: Ana Tanrıçalardan Hristiyan Azizelere”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2005. 7. Latife Kabaklı Çimen, “Bir Faktör Olarak Eğitimin Kadının Aile İçi Kararlara Katılımı Üzerine Etkisi”, International Journal of New Trends in Arts,Sports & Science Education - 2012, volume 1, Issue 2, ss. 78-90. https://ijtase.net/index.php/ijtase/article/view/279 8. Çelik, M., Durmuş, E., Acar-Ağar, B., “Çocuk Evliliklerin Görünmeyen Tarafı: Çocuk Damatlar”, Akdeniz Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Dergisi, 2024, VII (2), ss. 654-681. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/4054225 9. Harcar, T., Çakır, Ö., Sürgevil, O. & Budak, G., “Kadına Yönelik Şiddet ve Türkiye’de Kadına Yönelik Şiddetin Durumu”, Toplum ve Demokrasi, 2 (4), Eylül-Aralık, 2008, ss. 51-70. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/210969 10. Türkiye Çocuk Evlilikleri Raporu 2020, https://www.imdat.org/media/raporlar/TURKIYE_COCUK_EVLILIKLERI_RAPORU.pdf 11. Özge Zeybekoğlu, “Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkeklik Olgusu”, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2009. http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/123456789/5074/T02316.pdf?sequence=1&isAllowed=y 12. Volkan Müftüoğlu, “Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları Işığında Türkiye’de Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmes Kapsamında Son Dönemde Alınan Tedbirler.” İnsan Hakları, ss. 21-29. https://inhak.adalet.gov.tr/Resimler/Dokuman/2604202314041922_inhak11_inhakdergi11.pdf 13. Serpil Sancar & Murat Göç-Bilgin, “Erkekler, Erkeklikler ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği”, https://ceidizler.ceid.org.tr/dosya/erkeklik-genis-ozetpdf.pdf 14. Kız Çocuklarının Erken Evliliklerini Önlemede Erkeklerin Rolü, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 17( 38), 2016 ss: 95-113. https://spcd.aile.gov.tr/media/cc5dvru4/5.pdf 15. F. İlknur Akgül, “Roman Kadını, Çoklu Kimlik Kesişiminde Ezilenler”, Orion Akademi, 2021. 16. F. İlknur Akgül, “Olympe de Gouges’tan Nezihe Muhiddin’e Devrimlerin Yok Saydığı Kadınlar”, Politik Psikoloji Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, 2021, ss.81-99. https://www.politikpsikolojidergisi.com/index.php/pub/article/view/9 17. F. İlknur Akgül, “Lapseki Çınaraltı Meydanı: Antik Yunan’dan Modern Türkiye’ye Kadına Kapalı Erkeksi Kamusal Alan”, Liberal Düşünce Dergisi, Yıl 26, Sayı 104, Güz 2021, ss.163-185. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2043326 18. F. İlknur Akgül, “Toplumsal Cinsiyet Bağlamında İktidar İlişkileri”, Social Science Development Journal, 2021/5, Volume: 6, Issue: 25, ss.226-234. https://www.ssdjournal.org/index.php/pub/article/view/194 19. F. İlknur Akgül, “Roman Kadını Gözüyle Erkeklik: İzmir Örneği”, Yıldız Social Science Review, 2021, Vol. 7, No. 1, pp. 75–89. https://yssr.yildiz.edu.tr/storage/upload/pdfs/1630566257-tr.pdf
EK KAYNAKLAR Saul D. Hoffman and Susan L. Averett, Women and the Economy: Family, Work, and Pay, 3rd ed. (London: Palgrave, 2016) World Bank. 2012. World Development Report 2012 : Gender Equality and Development. World Bank.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
4
Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12525
Okul Dışı Diğer Faaliyetler3515
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)147
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMSAL CİNSİYET VE EKONOMİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU
Dersi VerenlerProf.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; Toplumsal Cinsiyet perspektifinden, kalkınma, eşitlik, ekonomik büyüme, istihdam gibi konuları anlamak ve toplumsal cinsiyet eşitliği bağlamındaki sorunları, eleştirel bir yaklaşımla ele almayı amaçlamaktadır. Ders çerçevesinde toplumsal cinsiyet kimliği ve toplumsallaşma, farklı tarihsel/sosyolojik/felsefi/psikolojik perspektifler açısından kadın ve erkeğin toplumsal statüsü; eğitim/siyaset/çalışma yaşamı vb. kritik alanlarda, kesişimsellik teorisi bağlamında kadınların yaşadığı sorunlar incelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kavramsal Çerçeve: Toplumsal Cinsiyet Nedir? (Cinsiyet, toplumsal cinsiyet,
cinsiyet rolü, cinsiyet kimliği, toplumsal cinsiyet kalıp yargıları, cinsiyetçilik)
,Toplumsal Cinsiyet Temelli Ayrımcılık, Toplumsal Cinsiyete İlişkin Temel Kuramsal Yaklaşımlar,Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Tarihsel ve Sosyal Temelleri, Vaka incelemesi ve Toplumsal Cinsiyet Temaları Hakkında Değerlendirme,Kadınların İşgücüne Katılımı, Vaka incelemesi ve Toplumsal Cinsiyet Temaları Hakkında Değerlendirme,İş Piyasasında Cinsiyet Farklılıkları,Eğitim Kazanımlarında Cinsiyet Farklılıkları,Cinsiyete Dayalı Ücret Farklılıkları,İş Piyasasında Ayrımcılık: Teori,Irk, Din ve Sınıf Bazlı Cinsiyet Ayrımcılıkları,Ayrımcılık ve Cinsiyet Eşitsizliğine Karşı Politikalar,Proje sunumları,Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Toplumsal cinsiyetin ekonomik temellerini teorik bir perspektiften açıklayabilecektir. 10, 14, 9A
1.1. Konuya dair temel kavramlara hakim olur.
1.2 Geçmişten bugüne toplumsal cinsiyete bakışı anlatır.
1.3 Ailenin iktisadi rolünü değerlendirir.
2. İşgücündeki cinsiyet temelli dinamikleri açıklayabilecektir.10, 14, 9A
2.1 Kadınların işgücüne katılımına dair unsurları analiz eder.
2.2 İş piyasası çıktılarındaki cinsiyet farklılıklarını değerlendirir.
3. Cinsiyet temelli eşitsizlikleri ve ayrımcılıkları anlayabilecektir.10, 14, 9A
3.1 Cinsiyet bağlamında eğitim kazanımları arasındaki farklılıkları analiz eder.
3.2 Cinsiyete bağlı ücret eşitsizliklerini değerlendirir.
3.3 İşgücü piyasasındaki ayrımcılıklara dair teorilere hakim olur.
4. Toplumsal cinsiyet konularında politika geliştirebilecektir.10, 9A
4.1 İşgücü piyasasında cinsiyet eşitliği için öneriler geliştirir.
4.2 Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini azaltacak politikalar geliştirir.
5. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) kapsamında 5. amaç olan cinsiyet eşitliği ve kadının güçlendirilmesine dair farkındalığa katkıda bulunabilecektir.10, 13, 16, 9A
5.2 Toplumsal eşitlik ve kadının güçlendirilmesi konularında küresel iyi uygulamaları inceler.
5.3 Yaşadığı toplumda cinsiyet eşitliğine dair farkındalığı ve çabası olan bir birey/profesyonel olur.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kavramsal Çerçeve: Toplumsal Cinsiyet Nedir? (Cinsiyet, toplumsal cinsiyet,
cinsiyet rolü, cinsiyet kimliği, toplumsal cinsiyet kalıp yargıları, cinsiyetçilik)
Michelle Perrot & Georges Duby, “Kadınların Tarihi: Ana Tanrıçalardan Hristiyan Azizelere”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2005. Kamla Bhasin, “Toplumsal Cinsiyet: Bize Yüklenen Roller”, Kadav Yayınları, 2003.
2Toplumsal Cinsiyet Temelli AyrımcılıkF. İlknur Akgül, “Toplumsal Cinsiyet Bağlamında İktidar İlişkileri”, Social Science Development Journal, 2021/5, Volume: 6, Issue: 25, ss.226-234
3 Toplumsal Cinsiyete İlişkin Temel Kuramsal YaklaşımlarF. İlknur Akgül, “Lapseki Çınaraltı Meydanı: Antik Yunan’dan Modern Türkiye’ye Kadına Kapalı Erkeksi Kamusal Alan”, Liberal Düşünce Dergisi, Yıl 26, Sayı 104, Güz 2021, ss.163-185.
4Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Tarihsel ve Sosyal Temelleri Silvia Federici, “Caliban ve Cadı, Kadınlar Beden ve İlksel Birikim”, Otonom Yayıncılık, 2014. Ömer Çaha, “Sivil Kadın”, Savaş Yayınları, 2019
5 Vaka incelemesi ve Toplumsal Cinsiyet Temaları Hakkında DeğerlendirmeÖğrenci Ödevleri
6 Vaka incelemesi ve Toplumsal Cinsiyet Temaları Hakkında DeğerlendirmeÖğrenci Ödevler
6Kadınların İşgücüne Katılımı
7İş Piyasasında Cinsiyet Farklılıkları
8Eğitim Kazanımlarında Cinsiyet Farklılıkları
9Cinsiyete Dayalı Ücret Farklılıkları
10İş Piyasasında Ayrımcılık: Teori
11Irk, Din ve Sınıf Bazlı Cinsiyet Ayrımcılıkları
12Ayrımcılık ve Cinsiyet Eşitsizliğine Karşı Politikalar
13Proje sunumları
14Proje sunumları
Kaynak
1. Ömer Çaha, “Sivil Kadın”, Savaş Yayınları, 2019. 2. Serpil Çakır, “Erkek Kulübünde Siyaset”, Sel Yayıncılık, 2019. 3. Silvia Federici, “Caliban ve Cadı, Kadınlar Beden ve İlksel Birikim”, Otonom Yayıncılık, 2014. 4. Kamla Bhasin, “Toplumsal Cinsiyet: Bize Yüklenen Roller”, Kadav Yayınları, 2003. 5. Funda Rana Adaçay, “Toplumsal Cinsiyet ve Kalkınma”, Ezgi Kitabevi, 2014. 6. Michelle Perrot & Georges Duby, “Kadınların Tarihi: Ana Tanrıçalardan Hristiyan Azizelere”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2005. 7. Latife Kabaklı Çimen, “Bir Faktör Olarak Eğitimin Kadının Aile İçi Kararlara Katılımı Üzerine Etkisi”, International Journal of New Trends in Arts,Sports & Science Education - 2012, volume 1, Issue 2, ss. 78-90. https://ijtase.net/index.php/ijtase/article/view/279 8. Çelik, M., Durmuş, E., Acar-Ağar, B., “Çocuk Evliliklerin Görünmeyen Tarafı: Çocuk Damatlar”, Akdeniz Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Dergisi, 2024, VII (2), ss. 654-681. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/4054225 9. Harcar, T., Çakır, Ö., Sürgevil, O. & Budak, G., “Kadına Yönelik Şiddet ve Türkiye’de Kadına Yönelik Şiddetin Durumu”, Toplum ve Demokrasi, 2 (4), Eylül-Aralık, 2008, ss. 51-70. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/210969 10. Türkiye Çocuk Evlilikleri Raporu 2020, https://www.imdat.org/media/raporlar/TURKIYE_COCUK_EVLILIKLERI_RAPORU.pdf 11. Özge Zeybekoğlu, “Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkeklik Olgusu”, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2009. http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/123456789/5074/T02316.pdf?sequence=1&isAllowed=y 12. Volkan Müftüoğlu, “Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları Işığında Türkiye’de Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmes Kapsamında Son Dönemde Alınan Tedbirler.” İnsan Hakları, ss. 21-29. https://inhak.adalet.gov.tr/Resimler/Dokuman/2604202314041922_inhak11_inhakdergi11.pdf 13. Serpil Sancar & Murat Göç-Bilgin, “Erkekler, Erkeklikler ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği”, https://ceidizler.ceid.org.tr/dosya/erkeklik-genis-ozetpdf.pdf 14. Kız Çocuklarının Erken Evliliklerini Önlemede Erkeklerin Rolü, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 17( 38), 2016 ss: 95-113. https://spcd.aile.gov.tr/media/cc5dvru4/5.pdf 15. F. İlknur Akgül, “Roman Kadını, Çoklu Kimlik Kesişiminde Ezilenler”, Orion Akademi, 2021. 16. F. İlknur Akgül, “Olympe de Gouges’tan Nezihe Muhiddin’e Devrimlerin Yok Saydığı Kadınlar”, Politik Psikoloji Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, 2021, ss.81-99. https://www.politikpsikolojidergisi.com/index.php/pub/article/view/9 17. F. İlknur Akgül, “Lapseki Çınaraltı Meydanı: Antik Yunan’dan Modern Türkiye’ye Kadına Kapalı Erkeksi Kamusal Alan”, Liberal Düşünce Dergisi, Yıl 26, Sayı 104, Güz 2021, ss.163-185. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2043326 18. F. İlknur Akgül, “Toplumsal Cinsiyet Bağlamında İktidar İlişkileri”, Social Science Development Journal, 2021/5, Volume: 6, Issue: 25, ss.226-234. https://www.ssdjournal.org/index.php/pub/article/view/194 19. F. İlknur Akgül, “Roman Kadını Gözüyle Erkeklik: İzmir Örneği”, Yıldız Social Science Review, 2021, Vol. 7, No. 1, pp. 75–89. https://yssr.yildiz.edu.tr/storage/upload/pdfs/1630566257-tr.pdf
EK KAYNAKLAR Saul D. Hoffman and Susan L. Averett, Women and the Economy: Family, Work, and Pay, 3rd ed. (London: Palgrave, 2016) World Bank. 2012. World Development Report 2012 : Gender Equality and Development. World Bank.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
4
Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25