Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI EKONOMİK KURULUŞLAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Metin GÜRLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Metin GÜRLER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özellikle Türkiye'nin üyesi olduğu Uluslararası Ekonomik Kuruluşların tarihini, görevlerini, amaç ve misyonlarını incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin İçeriği, Açıklamalar ve Tanışma,IMF (Uluslararası Para Fonu) : Tarihi, Amaç ve Hedefler,Dünya Bankası: Tarihi, Amaç ve Hedefler,Dünya Bankası ve Grubu .Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası/ International Bank for Reconstruction and Development (IBRD) .Uluslararası Kalkınma Derneği/ International Development Association (IDA) .Uluslararası Finans Kurumu/ International Finance Corporation (IFC) .Çok Taraflı Yatırım Garanti Ajansı/ The Multilateral Investment Guarantee Agency (MIGA) .Uluslararası Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözümü Merkezi/ The International Centre for Settlement of Investment Disputes (ICSID) ),GATT-Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması ,Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ/WTO),Birleşmiş Milletler ve İlgili Kuruluşlar: .BM .BM Kalkınma Programı .BM Gıda ve Tarım Örgütü .BM Dünya Turizm Örgütü .Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü,BM Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD),Uluslararası Ödemeler Bankası ve Kalkınma Bankaları: -Uluslararası Ödemeler Bankası (BIS) .Avrupa Yatırım Bankası (EIB) .İslam Kalkınma Bankası (IDB) .Asya Kalkınma Bankası (ADB) .Afrika Kalkınma Bankası (AFBD),Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD),Bölgesel Ekonomik Birleşmeler,Avrupa Birliği (AB) ,Bölgesel Ekonomik Birleşmeler: .EFTA .USMCA (NAFTA) .ASEAN .ECOWAS .RCEP .CPTPP, vb.,G7, G8, G20, D8, Yükselen Piyasalar, E-7 (7 Yükselen ekonomi/piyasa), BRICS, BRICS+, CIVETS ülkeleri ,Küresel ekonomiye genel bakış ve gelecekle ilgili projeksiyonların karşılaştırılması (IMF, OECD raporları projeksiyonları vb.); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Özellikle Türkiye'nin üye olduğu Uluslararası Ekonomik Kuruluşları tanımlayabilecek | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
1.1. Uluslararası Ekonomik Kuruluşların tarihini ve Türkiye'nin üyelik sürecini karşılaştırır | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
1.2. Uluslararası Ekonomik Kuruluşların amaç ve hedeflerini yorumlar | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
2. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan hangi verileri (göstergeleri) elde edebileceğini kategorize edebilecek | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
2.1. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan verileri elde edebileceği web siteleri/linkleri eşleştirir | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
2.2. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan elde ettiği verileri yorumlar | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
2.3. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan elde edeceği verileri tablo ve şekil oluşturarak yeniden düzenler | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
2.4. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan Türkiye ve diğer ülkelere ait elde edeceği verileri karşılaştırır (kıyaslar) | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
3. Küresel ekonomik gelişmeleri takip edebilecek ve yorum yapabilecek | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
3.1. Küresel ekonomik gelişmeleri anlamak için uluslararası raporları ve yayınları takip eder | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
3.2. Küresel ekonomik gelişmeleri takip etmek için uluslararası raporları ve yayınları okuyarak yorum yapar | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, F |
4. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik alanında performansını diğer ülkelerle karşılaştırabilecek (kıyas yapabilecek) | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
4.1. Ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endekslere erişir | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
4.2. Ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endeksleri yorumlar | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
4.3. Ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endeks skorlarını (değerlerini) tablo ve şekil oluşturarak karşılaştırır | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
4.4. Türkiye ve diğer ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endeks skorlarını (değerlerini) karşılaştırır (kıyaslar) | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
5. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için endeks oluşturabilecek | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
5.1. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için oluşturacağı endeks için göstergeleri belirler | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
5.2. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için elde ettiği göstergelerle endeks oluşturur | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
5.3. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için elde ettiği göstergelerde ülkeleri sıralar (ülkelerin göstergelerde performansını ölçer) | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
5.4. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için oluşturduğu genel endeksle ülkeleri sıralar (ülkelerin genel performansını ölçer) | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin İçeriği, Açıklamalar ve Tanışma | |
1 | IMF (Uluslararası Para Fonu) : Tarihi, Amaç ve Hedefler | |
3 | Dünya Bankası: Tarihi, Amaç ve Hedefler | |
4 | Dünya Bankası ve Grubu .Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası/ International Bank for Reconstruction and Development (IBRD) .Uluslararası Kalkınma Derneği/ International Development Association (IDA) .Uluslararası Finans Kurumu/ International Finance Corporation (IFC) .Çok Taraflı Yatırım Garanti Ajansı/ The Multilateral Investment Guarantee Agency (MIGA) .Uluslararası Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözümü Merkezi/ The International Centre for Settlement of Investment Disputes (ICSID) ) | |
5 | GATT-Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması | |
6 | Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ/WTO) | |
7 | Birleşmiş Milletler ve İlgili Kuruluşlar: .BM .BM Kalkınma Programı .BM Gıda ve Tarım Örgütü .BM Dünya Turizm Örgütü .Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü | |
8 | BM Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD) | |
9 | Uluslararası Ödemeler Bankası ve Kalkınma Bankaları: -Uluslararası Ödemeler Bankası (BIS) .Avrupa Yatırım Bankası (EIB) .İslam Kalkınma Bankası (IDB) .Asya Kalkınma Bankası (ADB) .Afrika Kalkınma Bankası (AFBD) | |
10 | Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) | |
11 | Bölgesel Ekonomik Birleşmeler | |
12 | Avrupa Birliği (AB) | |
13 | Bölgesel Ekonomik Birleşmeler: .EFTA .USMCA (NAFTA) .ASEAN .ECOWAS .RCEP .CPTPP, vb. | |
13 | G7, G8, G20, D8, Yükselen Piyasalar, E-7 (7 Yükselen ekonomi/piyasa), BRICS, BRICS+, CIVETS ülkeleri | |
14 | Küresel ekonomiye genel bakış ve gelecekle ilgili projeksiyonların karşılaştırılması (IMF, OECD raporları projeksiyonları vb.) |
Kaynak |
Dersle ilgili kitap ve raporlar 1.Uluslararası ekonomik kuruluşlarla ilgili sunumlar, videolar, makaleler ve kuruluşların kendi internet platformları 2. International Economics ( Dominick Salvatore) 3. Principles of Economics/ 9. Bölüm/ Application: International Trade ( N. Gregory Mankiw) 4. Review of Maritime Transport (UNCTAD rapor serisi) 5. World Investment Report (UNCTAD rapor serisi) 6. IMF Dünya Ekonomik Görünümü Raporu (IMF World Economic Outlook rapor serisi, yılda 2 ana yayın ve 2 güncelleme) .Nisan (güncellemesi aynı yılın Temmuz ayı) .Ekim (güncellemesi takip eden yılın Ocak ayı ) 7. OECD Economic Outlook rapor serisi. 8. Küresel Yenilik Endeksi (WIPO Global Innovation Index rapor serisi) |
Dersle ilgili ilave kaynaklar 1.Uluslararası Ticaret Merkezi (International Trade Centre , ITC/Intracen), https://intracen.org/about-us 2.TradeMap web sitesi, https://www.trademap.org/Country_SelProduct_TS.aspx?nvpm=1%7c%7c%7c%7c%7cTOTAL%7c%7c%7c2%7c1%7c1%7c1%7c2%7c1%7c2%7c1%7c 3.MacMap web sitesi, https://www.macmap.org/ 4.UNCTAD web sitesi, https://unctadstat.unctad.org/wds/ReportFolders/reportFolders.aspx vehttps://trains.unctad.org/Default.aspx 5.Comtrade web sitesi, https://comtrade.un.org/data/ 6.DTÖ (WTO) web sitesi, https://www.wto.org/english/res_e/statis_e/statis_e.htm 7.Dünya Bankası web sitesi, https://data.worldbank.org/ 8.IMF web sitesi, https://www.imf.org/en/Home 9.AB, https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/history-eu_en 10.Eurostat web sitesi, https://ec.europa.eu/eurostat/web/main/data 11.OECD web sitesi, https://www.oecd.org/ 12.OECD data, https://stats.oecd.org/ 13.BIS web sitesi, https://www.bis.org/about/index.htm 14.BIS data, https://stats.bis.org/statx/toc/LBS.html 15.UNCTAD web sitesi, https://unctad.org/about 16.Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü (United Nations Industrial Development Organization, UNIDO), https://www.unido.org/ 17.Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU), https://www.itu.int/en/about/Pages/default.aspx 18.Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) İstatistikleri, https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat/default.aspx 19.Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO), https://www.wipo.int/about-wipo/en/ 20.Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) istatistikleri, https://www3.wipo.int/ipstats/key-search/indicator 21.UNESCO web sitesi, https://www.unesco.org/en 22.UNESCO istatistikleri, http://data.uis.unesco.org/ 23.UNDP web sitesi, https://www.undp.org/ethiopia/about-us 24.UNDP İnsani Gelişme Endeksi /Beşeri Kalkınma Endeksi (Human Development Index), https://hdr.undp.org/data-center/human-development-index#/indicies/HDI 25.Uluslararası Çalışma Örgütü (International Labour Organization, ILO), https://www.ilo.org/global/lang--en/index.htm 26.Uluslararası Çalışma Örgütü (International Labour Organization, ILO) istatistikleri, https://ilostat.ilo.org/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | X | |||||
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 3 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 33 | 33 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI EKONOMİK KURULUŞLAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Metin GÜRLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Metin GÜRLER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özellikle Türkiye'nin üyesi olduğu Uluslararası Ekonomik Kuruluşların tarihini, görevlerini, amaç ve misyonlarını incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin İçeriği, Açıklamalar ve Tanışma,IMF (Uluslararası Para Fonu) : Tarihi, Amaç ve Hedefler,Dünya Bankası: Tarihi, Amaç ve Hedefler,Dünya Bankası ve Grubu .Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası/ International Bank for Reconstruction and Development (IBRD) .Uluslararası Kalkınma Derneği/ International Development Association (IDA) .Uluslararası Finans Kurumu/ International Finance Corporation (IFC) .Çok Taraflı Yatırım Garanti Ajansı/ The Multilateral Investment Guarantee Agency (MIGA) .Uluslararası Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözümü Merkezi/ The International Centre for Settlement of Investment Disputes (ICSID) ),GATT-Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması ,Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ/WTO),Birleşmiş Milletler ve İlgili Kuruluşlar: .BM .BM Kalkınma Programı .BM Gıda ve Tarım Örgütü .BM Dünya Turizm Örgütü .Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü,BM Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD),Uluslararası Ödemeler Bankası ve Kalkınma Bankaları: -Uluslararası Ödemeler Bankası (BIS) .Avrupa Yatırım Bankası (EIB) .İslam Kalkınma Bankası (IDB) .Asya Kalkınma Bankası (ADB) .Afrika Kalkınma Bankası (AFBD),Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD),Bölgesel Ekonomik Birleşmeler,Avrupa Birliği (AB) ,Bölgesel Ekonomik Birleşmeler: .EFTA .USMCA (NAFTA) .ASEAN .ECOWAS .RCEP .CPTPP, vb.,G7, G8, G20, D8, Yükselen Piyasalar, E-7 (7 Yükselen ekonomi/piyasa), BRICS, BRICS+, CIVETS ülkeleri ,Küresel ekonomiye genel bakış ve gelecekle ilgili projeksiyonların karşılaştırılması (IMF, OECD raporları projeksiyonları vb.); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Özellikle Türkiye'nin üye olduğu Uluslararası Ekonomik Kuruluşları tanımlayabilecek | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
1.1. Uluslararası Ekonomik Kuruluşların tarihini ve Türkiye'nin üyelik sürecini karşılaştırır | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
1.2. Uluslararası Ekonomik Kuruluşların amaç ve hedeflerini yorumlar | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
2. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan hangi verileri (göstergeleri) elde edebileceğini kategorize edebilecek | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
2.1. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan verileri elde edebileceği web siteleri/linkleri eşleştirir | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
2.2. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan elde ettiği verileri yorumlar | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
2.3. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan elde edeceği verileri tablo ve şekil oluşturarak yeniden düzenler | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
2.4. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan Türkiye ve diğer ülkelere ait elde edeceği verileri karşılaştırır (kıyaslar) | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
3. Küresel ekonomik gelişmeleri takip edebilecek ve yorum yapabilecek | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
3.1. Küresel ekonomik gelişmeleri anlamak için uluslararası raporları ve yayınları takip eder | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
3.2. Küresel ekonomik gelişmeleri takip etmek için uluslararası raporları ve yayınları okuyarak yorum yapar | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, F |
4. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik alanında performansını diğer ülkelerle karşılaştırabilecek (kıyas yapabilecek) | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
4.1. Ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endekslere erişir | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
4.2. Ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endeksleri yorumlar | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
4.3. Ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endeks skorlarını (değerlerini) tablo ve şekil oluşturarak karşılaştırır | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
4.4. Türkiye ve diğer ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endeks skorlarını (değerlerini) karşılaştırır (kıyaslar) | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
5. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için endeks oluşturabilecek | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
5.1. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için oluşturacağı endeks için göstergeleri belirler | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
5.2. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için elde ettiği göstergelerle endeks oluşturur | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
5.3. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için elde ettiği göstergelerde ülkeleri sıralar (ülkelerin göstergelerde performansını ölçer) | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
5.4. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için oluşturduğu genel endeksle ülkeleri sıralar (ülkelerin genel performansını ölçer) | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9 | C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin İçeriği, Açıklamalar ve Tanışma | |
1 | IMF (Uluslararası Para Fonu) : Tarihi, Amaç ve Hedefler | |
3 | Dünya Bankası: Tarihi, Amaç ve Hedefler | |
4 | Dünya Bankası ve Grubu .Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası/ International Bank for Reconstruction and Development (IBRD) .Uluslararası Kalkınma Derneği/ International Development Association (IDA) .Uluslararası Finans Kurumu/ International Finance Corporation (IFC) .Çok Taraflı Yatırım Garanti Ajansı/ The Multilateral Investment Guarantee Agency (MIGA) .Uluslararası Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözümü Merkezi/ The International Centre for Settlement of Investment Disputes (ICSID) ) | |
5 | GATT-Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması | |
6 | Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ/WTO) | |
7 | Birleşmiş Milletler ve İlgili Kuruluşlar: .BM .BM Kalkınma Programı .BM Gıda ve Tarım Örgütü .BM Dünya Turizm Örgütü .Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü | |
8 | BM Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD) | |
9 | Uluslararası Ödemeler Bankası ve Kalkınma Bankaları: -Uluslararası Ödemeler Bankası (BIS) .Avrupa Yatırım Bankası (EIB) .İslam Kalkınma Bankası (IDB) .Asya Kalkınma Bankası (ADB) .Afrika Kalkınma Bankası (AFBD) | |
10 | Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) | |
11 | Bölgesel Ekonomik Birleşmeler | |
12 | Avrupa Birliği (AB) | |
13 | Bölgesel Ekonomik Birleşmeler: .EFTA .USMCA (NAFTA) .ASEAN .ECOWAS .RCEP .CPTPP, vb. | |
13 | G7, G8, G20, D8, Yükselen Piyasalar, E-7 (7 Yükselen ekonomi/piyasa), BRICS, BRICS+, CIVETS ülkeleri | |
14 | Küresel ekonomiye genel bakış ve gelecekle ilgili projeksiyonların karşılaştırılması (IMF, OECD raporları projeksiyonları vb.) |
Kaynak |
Dersle ilgili kitap ve raporlar 1.Uluslararası ekonomik kuruluşlarla ilgili sunumlar, videolar, makaleler ve kuruluşların kendi internet platformları 2. International Economics ( Dominick Salvatore) 3. Principles of Economics/ 9. Bölüm/ Application: International Trade ( N. Gregory Mankiw) 4. Review of Maritime Transport (UNCTAD rapor serisi) 5. World Investment Report (UNCTAD rapor serisi) 6. IMF Dünya Ekonomik Görünümü Raporu (IMF World Economic Outlook rapor serisi, yılda 2 ana yayın ve 2 güncelleme) .Nisan (güncellemesi aynı yılın Temmuz ayı) .Ekim (güncellemesi takip eden yılın Ocak ayı ) 7. OECD Economic Outlook rapor serisi. 8. Küresel Yenilik Endeksi (WIPO Global Innovation Index rapor serisi) |
Dersle ilgili ilave kaynaklar 1.Uluslararası Ticaret Merkezi (International Trade Centre , ITC/Intracen), https://intracen.org/about-us 2.TradeMap web sitesi, https://www.trademap.org/Country_SelProduct_TS.aspx?nvpm=1%7c%7c%7c%7c%7cTOTAL%7c%7c%7c2%7c1%7c1%7c1%7c2%7c1%7c2%7c1%7c 3.MacMap web sitesi, https://www.macmap.org/ 4.UNCTAD web sitesi, https://unctadstat.unctad.org/wds/ReportFolders/reportFolders.aspx vehttps://trains.unctad.org/Default.aspx 5.Comtrade web sitesi, https://comtrade.un.org/data/ 6.DTÖ (WTO) web sitesi, https://www.wto.org/english/res_e/statis_e/statis_e.htm 7.Dünya Bankası web sitesi, https://data.worldbank.org/ 8.IMF web sitesi, https://www.imf.org/en/Home 9.AB, https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/history-eu_en 10.Eurostat web sitesi, https://ec.europa.eu/eurostat/web/main/data 11.OECD web sitesi, https://www.oecd.org/ 12.OECD data, https://stats.oecd.org/ 13.BIS web sitesi, https://www.bis.org/about/index.htm 14.BIS data, https://stats.bis.org/statx/toc/LBS.html 15.UNCTAD web sitesi, https://unctad.org/about 16.Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü (United Nations Industrial Development Organization, UNIDO), https://www.unido.org/ 17.Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU), https://www.itu.int/en/about/Pages/default.aspx 18.Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) İstatistikleri, https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat/default.aspx 19.Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO), https://www.wipo.int/about-wipo/en/ 20.Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) istatistikleri, https://www3.wipo.int/ipstats/key-search/indicator 21.UNESCO web sitesi, https://www.unesco.org/en 22.UNESCO istatistikleri, http://data.uis.unesco.org/ 23.UNDP web sitesi, https://www.undp.org/ethiopia/about-us 24.UNDP İnsani Gelişme Endeksi /Beşeri Kalkınma Endeksi (Human Development Index), https://hdr.undp.org/data-center/human-development-index#/indicies/HDI 25.Uluslararası Çalışma Örgütü (International Labour Organization, ILO), https://www.ilo.org/global/lang--en/index.htm 26.Uluslararası Çalışma Örgütü (International Labour Organization, ILO) istatistikleri, https://ilostat.ilo.org/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | X | |||||
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |