Bu dersin amacı, hem tarihi hem de analitik perspektiften, Türkiye ekonomisinin dinamiklerine dair kapsamlı bir anlayış geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş,Cumhuriyetin İlk Döneminde Ekonomi (1923-1945),II. Dünya Savaşı Sonrası Dönem (1946-1980),1980'ler ve Liberal Ekonomiye Geçiş,Kayıp 90'lı Yıllar ve 2001 Krizi,Yeni Milenyumda Ekonomi 1: Küresel Kriz Öncesi (2001-2008),Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...),Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...),Verilerle Güncel Ekonomik Görünüm ,Sürdürülebilirlik için Reform Ajandası,Türkiye'nin Ekonomik İlişkileri,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Türkiye ekonomisinin tarihi gelişimini anlatabilecektir.
10, 14, 16, 9
A
1.1 Cumhuriyet tarihinin on yıllarına/periyotlarına özgü dinamikleri anlatır.
1.2 İlgili periyotlardaki ekonomik gelişmeleri değerlendirir.
2. Türkiye ekonomisine dair verileri değerlendirebilecektir.
10, 14, 16, 9
A
2.1 İlgili veri kaynaklarına hakim olur.
2.2 Makroekonomik verileri analiz eder.
2.3 Veri analizlerini yorumlar.
3. Ekonomi politikalarını tartışabilecektir.
10, 14, 16, 9
A
3.1 Geçmiş ve mevcut makroekonomik politikaları değerlendirir.
3.2 Gözlemlenen ihtiyaçlara binaen politika önerileri geliştirir.
4. Politika ve ekonomi yönetimi arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecektir.
10, 14, 16, 9
A
4.1 Devlet kurumlarının ekonomideki rolünü değerlendirir.
4.2 Hükümetlerin benimsediği siyasi perspektiflerin ekonomi politikalarına yansımasını tartışır.
5. Çeşitli uluslararası dinamiklerin ulusal ekonomi politikalarına etkilerini analiz edebilecektir.
10, 14, 16, 9
A
5.1 Uluslararası ekonomi kurumlarının ve yükselen küresel akımların çeşitli dönemlerdeki ulusal ekonomi kararlarındaki rolünü yorumlar.
5.2 Uluslararası gelişmelerin ve/veya krizlerin ülkenin ekonomik performansına olan etkilerini tartışır.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş
2
Cumhuriyetin İlk Döneminde Ekonomi (1923-1945)
3
II. Dünya Savaşı Sonrası Dönem (1946-1980)
4
1980'ler ve Liberal Ekonomiye Geçiş
5
Kayıp 90'lı Yıllar ve 2001 Krizi
6
Yeni Milenyumda Ekonomi 1: Küresel Kriz Öncesi (2001-2008)
7
Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...)
8
Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...)
9
Verilerle Güncel Ekonomik Görünüm
10
Sürdürülebilirlik için Reform Ajandası
11
Türkiye'nin Ekonomik İlişkileri
12
Sunumlar
13
Sunumlar
14
Sunumlar
Kaynak
- On The Path To High Income Status: The Turkish Economy, Ahmet Faruk Aysan, Hatice Karahan, Mehmet Babacan and Nurullah GÜR (Eds.), Palgrave Macmillan, London, 2018.
- Turkey and the Global Economy, Ziya Öniş and Fikret Şenses (Eds.), Routledge, 2009.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
4
Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
25
25
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
10
6
60
Proje Sunumu / Seminer
1
15
15
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
182
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TÜRKİYE EKONOMİSİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Hakan YILDIZ
Dersi Verenler
Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, hem tarihi hem de analitik perspektiften, Türkiye ekonomisinin dinamiklerine dair kapsamlı bir anlayış geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş,Cumhuriyetin İlk Döneminde Ekonomi (1923-1945),II. Dünya Savaşı Sonrası Dönem (1946-1980),1980'ler ve Liberal Ekonomiye Geçiş,Kayıp 90'lı Yıllar ve 2001 Krizi,Yeni Milenyumda Ekonomi 1: Küresel Kriz Öncesi (2001-2008),Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...),Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...),Verilerle Güncel Ekonomik Görünüm ,Sürdürülebilirlik için Reform Ajandası,Türkiye'nin Ekonomik İlişkileri,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Türkiye ekonomisinin tarihi gelişimini anlatabilecektir.
10, 14, 16, 9
A
1.1 Cumhuriyet tarihinin on yıllarına/periyotlarına özgü dinamikleri anlatır.
1.2 İlgili periyotlardaki ekonomik gelişmeleri değerlendirir.
2. Türkiye ekonomisine dair verileri değerlendirebilecektir.
10, 14, 16, 9
A
2.1 İlgili veri kaynaklarına hakim olur.
2.2 Makroekonomik verileri analiz eder.
2.3 Veri analizlerini yorumlar.
3. Ekonomi politikalarını tartışabilecektir.
10, 14, 16, 9
A
3.1 Geçmiş ve mevcut makroekonomik politikaları değerlendirir.
3.2 Gözlemlenen ihtiyaçlara binaen politika önerileri geliştirir.
4. Politika ve ekonomi yönetimi arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecektir.
10, 14, 16, 9
A
4.1 Devlet kurumlarının ekonomideki rolünü değerlendirir.
4.2 Hükümetlerin benimsediği siyasi perspektiflerin ekonomi politikalarına yansımasını tartışır.
5. Çeşitli uluslararası dinamiklerin ulusal ekonomi politikalarına etkilerini analiz edebilecektir.
10, 14, 16, 9
A
5.1 Uluslararası ekonomi kurumlarının ve yükselen küresel akımların çeşitli dönemlerdeki ulusal ekonomi kararlarındaki rolünü yorumlar.
5.2 Uluslararası gelişmelerin ve/veya krizlerin ülkenin ekonomik performansına olan etkilerini tartışır.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş
2
Cumhuriyetin İlk Döneminde Ekonomi (1923-1945)
3
II. Dünya Savaşı Sonrası Dönem (1946-1980)
4
1980'ler ve Liberal Ekonomiye Geçiş
5
Kayıp 90'lı Yıllar ve 2001 Krizi
6
Yeni Milenyumda Ekonomi 1: Küresel Kriz Öncesi (2001-2008)
7
Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...)
8
Yeni Milenyumda Ekonomi 2: Küresel Kriz Sonrası (2009-...)
9
Verilerle Güncel Ekonomik Görünüm
10
Sürdürülebilirlik için Reform Ajandası
11
Türkiye'nin Ekonomik İlişkileri
12
Sunumlar
13
Sunumlar
14
Sunumlar
Kaynak
- On The Path To High Income Status: The Turkish Economy, Ahmet Faruk Aysan, Hatice Karahan, Mehmet Babacan and Nurullah GÜR (Eds.), Palgrave Macmillan, London, 2018.
- Turkey and the Global Economy, Ziya Öniş and Fikret Şenses (Eds.), Routledge, 2009.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
4
Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar.