Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AVRUPA BİRLİĞİ SİYASETİ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amaçları Avrupa Birliği'nin evrimini anlamak, kurumlarını ve karar alma mekanizmalarını öğrencilere tanıtmak, ve onları AB'nin önemli politikaları ve tartışmaları ile tanıştırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma: Dersin içeriğini, işlenme şeklini, materyallerini ve notlanma şeklini öğrencilerle paylaşmak,Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi: 1945- 2018,Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi, 1945 - 2018,Avrupa Bütünleşmesi üzerine tartışma,Avrupa Bütünleşmesini açıklayan teoriler ve kavramlar I,Avrupa Bütünleşmesini Açıklayan Kuramlar ve Kavramlar II,AB'nin Kurumları I: Komisyon, Konsey, Parlamento, Zirve, Adalet Divanı, ve diğerleri,Avrupa Kurumları II: Parlamento, Adalet Divanı, Merkez Bankası, Ombusman, ve lobi grupları,AB'de Politika Yapımı,AB'nin Başlıca Politikaları I: Ortak Tarım Politikası ve Tek Pazar,AB'nin Başlıca Politikaları II: Ekonomik ve Parasal Birlik, İstihdam ve Sosyal Politika,AB'nin Başlıca Politikaları III: Genişleme, Uyum ve Çevre Politikaları,AB'nin Başlıca Politikaları IV: Ortak Dış ve Güvenlik Politikası, Adalet ve İçişleri Alanında İşbirliği, Komşuluk Politikası,AB'deki Güncel Meseleler ve Tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Avrupa bütünleşmesinin siyasi ve yasal dinamiklerini ve yarattığı kurumsal düzenin özelliklerini açıklamak | 1 | A |
AB sisteminde politika oluşturma uygulamasına ilişkin önemli bilgiler sunmak | 1, 3 | A |
Avrupa bütünleşmesini ortaya çıkaran koşulları ve devletlerin yer alma kararlarının altındaki dış politika karar sürecini tartışmak | 1, 10, 3 | A |
AB'nin başlıca politikalarını incelemek | 1, 3 | A |
AB'nin kurumlarını incelemek | 1, 2, 3 | A |
Son krizlerin AB'nin siyasi ve kurumsal sistemine getirilen zorlukları değerlendirmek | 1, 3 | B |
Öğrencilerin yazılı ve sözlü becerilerini geliştirmek ve onları AB kaynaklarının kullanımı ile tanıştırmak | 8 | B |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma: Dersin içeriğini, işlenme şeklini, materyallerini ve notlanma şeklini öğrencilerle paylaşmak | - |
2 | Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi: 1945- 2018 | Cini and Borragan, 2010, pages 13-48. Extra reading. |
3 | Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi, 1945 - 2018 | Cini and Borragan, 2010, pages 13 - 48 Additional reading |
4 | Avrupa Bütünleşmesi üzerine tartışma | Okumalar ve ders notları |
5 | Avrupa Bütünleşmesini açıklayan teoriler ve kavramlar I | Cini and Borragan, 69-104 Rosamond, |
6 | Avrupa Bütünleşmesini Açıklayan Kuramlar ve Kavramlar II | Cini and Borragan, 69-104 |
7 | AB'nin Kurumları I: Komisyon, Konsey, Parlamento, Zirve, Adalet Divanı, ve diğerleri | Cini and Borragan, 123-162 |
8 | Avrupa Kurumları II: Parlamento, Adalet Divanı, Merkez Bankası, Ombusman, ve lobi grupları | Cini and Borragan, 162-189 |
9 | AB'de Politika Yapımı | Cini and Borragan, 209-225 Wallace, Wallace and Pollack, 13-49 |
10 | AB'nin Başlıca Politikaları I: Ortak Tarım Politikası ve Tek Pazar | Cini and Borragan, 340-358 Wallace, Wallace and Pollack, 161-191 https://europa.eu/european-union/index_en Cini and Borragan, 258-275 Wallace, Wallace and Pollack, 93-113 |
11 | AB'nin Başlıca Politikaları II: Ekonomik ve Parasal Birlik, İstihdam ve Sosyal Politika | Cini and Borragan, 324-340; 275-291 https://europa.eu/european-union/index_en |
12 | AB'nin Başlıca Politikaları III: Genişleme, Uyum ve Çevre Politikaları | Cini and Borragan, 291-306; 358-375 Wallace, Wallace and Pollack, 401-429 https://europa.eu/european-union/index_en |
13 | AB'nin Başlıca Politikaları IV: Ortak Dış ve Güvenlik Politikası, Adalet ve İçişleri Alanında İşbirliği, Komşuluk Politikası | Cini and Borragan, 239-258; 306-324 Wallace, Wallace and Pollack, 429-452 https://europa.eu/european-union/index_en |
14 | AB'deki Güncel Meseleler ve Tartışmalar | Cini and Borragan, 375-399 |
Kaynak |
Michelle Cini, Nieves Perez-Solorzano Borragan (2010). European Union Politics (5th Edition). Oxford: Oxford University Press. Bomberg, E., Peterson, J., & Corbett, R. (Eds.). (2012). The European Union: how does it work?. Oxford University Press. Rosamond, B. (2000). Theories of European integration. New York: Palgrave Macmillan. |
Dinan, D. (2004). Europe recast: a history of European Union (Vol. 373). Basingstoke: Palgrave Macmillan. Dinan, D. (Ed.). (2014). Origins and evolution of the European Union. Oxford University Press. Hix, S., & Høyland, B. (1999). The political system of the European Union (pp. 2-5). London: Macmillan. Hix, S. (2013). What's Wrong with the Europe Union and How to Fix it. John Wiley & Sons. Pollack, M. A. (2015). Policy-making in the European Union. Oxford University Press, USA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
0 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
0 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
0 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
0 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |