Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROJE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilere projelerin planlanması, hazırlanması ve yönetilmesinin temellerini tanıtmayı amaçlamaktadır.Dersin sonunda öğrenciler, planlamanın başlangıcından değerlendirmenin son adımına kadar proje döngüsü yönetiminin temel adımlarını bilecekler.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,
Proje Nedir? Proje Döngüsü Yönetimi (PDY) nedir?
Durum Analizi ve genel hedef,Projenin Planlanması (Mantıksal Çerçeve ve Risk Analizi),
Sınıf içi egzersiz I * Grupları ve konuları belirleme **,Faaliyetlerin Bütçelenmesi ve Planlanması,Sınıf içi alıştırma II * Uygulama ve İzleme Süreçleri,Değerlendirme Süreci,Ara sınav,Sınıf İçi alıştırma III: Projeler üzerinde sınıf içi çalışma,
Sınıf İçi Alıştırma IV: Projeler üzerinde sınıf içi çalışma,
Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları,Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları,Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları,Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları,
PROJE GÖNDERİMİ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Proje Döngüsünün ne olduğunu açıklar.
Proje döngüsünün aşamalarını açıklar.
Sorun ve sonuç analizleri yapar.
Swot analizi yapar. Alternatif çözümler üretir.
Bir projede birincil ve ikincil paydaşları tanımlar.
Etkinlikleri olan bir projeyi başından sonuna dizayn eder ve uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2
Proje Nedir? Proje Döngüsü Yönetimi (PDY) nedir?
Durum Analizi ve genel hedef
3Projenin Planlanması (Mantıksal Çerçeve ve Risk Analizi)
4
Sınıf içi egzersiz I * Grupları ve konuları belirleme **
5Faaliyetlerin Bütçelenmesi ve Planlanması
6Sınıf içi alıştırma II * Uygulama ve İzleme Süreçleri
7Değerlendirme Süreci
8Ara sınav
9Sınıf İçi alıştırma III: Projeler üzerinde sınıf içi çalışma
10
Sınıf İçi Alıştırma IV: Projeler üzerinde sınıf içi çalışma
11
Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları
12Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları
13Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları
14Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları
15
PROJE GÖNDERİMİ
Kaynak
European Commission. 2004. Aid Delivery Methods Vol.1 Project Cycle Management Guides. Brussels. Nurhan Yentürk and Yiğit Aksakoğlu. 2006. Proje Döngüsü Yönetimi I: Proje Teklifi Yazma, İzleme ve Değerlendirme. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Feray Salman. Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı. Faruk Cengiz Tekindağ. 2005. Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı. Ankara: Sivil Toplum Geliştirme Programı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi15050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)167
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(167/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROJE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilere projelerin planlanması, hazırlanması ve yönetilmesinin temellerini tanıtmayı amaçlamaktadır.Dersin sonunda öğrenciler, planlamanın başlangıcından değerlendirmenin son adımına kadar proje döngüsü yönetiminin temel adımlarını bilecekler.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,
Proje Nedir? Proje Döngüsü Yönetimi (PDY) nedir?
Durum Analizi ve genel hedef,Projenin Planlanması (Mantıksal Çerçeve ve Risk Analizi),
Sınıf içi egzersiz I * Grupları ve konuları belirleme **,Faaliyetlerin Bütçelenmesi ve Planlanması,Sınıf içi alıştırma II * Uygulama ve İzleme Süreçleri,Değerlendirme Süreci,Ara sınav,Sınıf İçi alıştırma III: Projeler üzerinde sınıf içi çalışma,
Sınıf İçi Alıştırma IV: Projeler üzerinde sınıf içi çalışma,
Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları,Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları,Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları,Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları,
PROJE GÖNDERİMİ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Proje Döngüsünün ne olduğunu açıklar.
Proje döngüsünün aşamalarını açıklar.
Sorun ve sonuç analizleri yapar.
Swot analizi yapar. Alternatif çözümler üretir.
Bir projede birincil ve ikincil paydaşları tanımlar.
Etkinlikleri olan bir projeyi başından sonuna dizayn eder ve uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2
Proje Nedir? Proje Döngüsü Yönetimi (PDY) nedir?
Durum Analizi ve genel hedef
3Projenin Planlanması (Mantıksal Çerçeve ve Risk Analizi)
4
Sınıf içi egzersiz I * Grupları ve konuları belirleme **
5Faaliyetlerin Bütçelenmesi ve Planlanması
6Sınıf içi alıştırma II * Uygulama ve İzleme Süreçleri
7Değerlendirme Süreci
8Ara sınav
9Sınıf İçi alıştırma III: Projeler üzerinde sınıf içi çalışma
10
Sınıf İçi Alıştırma IV: Projeler üzerinde sınıf içi çalışma
11
Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları
12Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları
13Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları
14Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları
15
PROJE GÖNDERİMİ
Kaynak
European Commission. 2004. Aid Delivery Methods Vol.1 Project Cycle Management Guides. Brussels. Nurhan Yentürk and Yiğit Aksakoğlu. 2006. Proje Döngüsü Yönetimi I: Proje Teklifi Yazma, İzleme ve Değerlendirme. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Feray Salman. Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı. Faruk Cengiz Tekindağ. 2005. Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı. Ankara: Sivil Toplum Geliştirme Programı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:03Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:04