Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROJE YÖNETİMİ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere projelerin planlanması, hazırlanması ve yönetilmesinin temellerini tanıtmayı amaçlamaktadır.Dersin sonunda öğrenciler, planlamanın başlangıcından değerlendirmenin son adımına kadar proje döngüsü yönetiminin temel adımlarını bilecekler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Proje Nedir? Proje Döngüsü Yönetimi (PDY) nedir? Durum Analizi ve genel hedef,Projenin Planlanması (Mantıksal Çerçeve ve Risk Analizi), Sınıf içi egzersiz I * Grupları ve konuları belirleme **,Faaliyetlerin Bütçelenmesi ve Planlanması,Sınıf içi alıştırma II * Uygulama ve İzleme Süreçleri,Değerlendirme Süreci,Ara sınav,Sınıf İçi alıştırma III: Projeler üzerinde sınıf içi çalışma, Sınıf İçi Alıştırma IV: Projeler üzerinde sınıf içi çalışma, Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları,Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları,Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları,Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları, PROJE GÖNDERİMİ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler farklı fonlar için proje hazırlama mantığını kavramış olacaklar, farklı fonlar hakkında bilgi edinmiş olacaklar. | 1, 15, 3 | A, C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 15: Problem Çözme, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Proje Nedir? Proje Döngüsü Yönetimi (PDY) nedir? Durum Analizi ve genel hedef | |
3 | Projenin Planlanması (Mantıksal Çerçeve ve Risk Analizi) | |
4 | Sınıf içi egzersiz I * Grupları ve konuları belirleme ** | |
5 | Faaliyetlerin Bütçelenmesi ve Planlanması | |
6 | Sınıf içi alıştırma II * Uygulama ve İzleme Süreçleri | |
7 | Değerlendirme Süreci | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sınıf İçi alıştırma III: Projeler üzerinde sınıf içi çalışma | |
10 | Sınıf İçi Alıştırma IV: Projeler üzerinde sınıf içi çalışma | |
11 | Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları | |
12 | Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları | |
13 | Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları | |
14 | Öğrenci proje sunumları ve proje tartışmaları | |
15 | PROJE GÖNDERİMİ |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | ||||||
0 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | ||||||
0 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | ||||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | ||||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | ||||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | ||||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | ||||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | ||||||
0 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |