Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANAYASA HUKUKU | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin anayasanın tanımı, bir anayasada bulunması getreken unsurlar, devlet ve hükümet biçimleri ve anayasaların ülkelerin siyasi ve hukuki sistemi içindeki yeri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anayasa hukukunun tanımı ve tarihi,Anayasa kavramının tanımı ve açımlanması,Kanunların anayasaya uygunluğunu denetlenmesi : Anayasa yargısı,Anayasa yargısı ve demokrasi,Anayasanın kaynağı olarak kurucu iktidar,Devlet : Tanım ve unsurlar,Devlet teorileri,Devlet şekilleri : Monarşi ve cumhuriyet,Devlet şekilleri : Üniter devlet ve federal devlet,Hükümet sistemleri : Tarihten bugüne,Hükümet sistemleri : Çağdaş dünyada durum,Demokrasi : Teori ve pratik,Seçimler ve seçim sistemleri,Anayasa ve temel hak ve özgürlükler; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Anayasal yönetim geleneği hakkında bilgi sahibi olmak ve siyasi sistemlerde anayasanın niçin önemli olduğunu kavramak. | 1, 10 | A |
2. Devlet sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak | 1, 10 | A |
3. Hükümet sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak | 1, 10 | A |
4. Demokratik rejimi demokratik olmayanlardan ayırt edebilecek şekilde siyasi sistemler hakkında bilgi edinmek. | 1, 10 | A |
5. Seçimler ve seçim sistemleri hakkında karşılaştırma yapabilecek kadar bilgiye sahip olmak. | 1, 10 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Anayasa hukukunun tanımı ve tarihi | İlgili okumaların yapılması |
2 | Anayasa kavramının tanımı ve açımlanması | İlgili okumaların yapılması |
3 | Kanunların anayasaya uygunluğunu denetlenmesi : Anayasa yargısı | İlgili okumaların yapılması |
4 | Anayasa yargısı ve demokrasi | İlgili okumaların yapılması |
5 | Anayasanın kaynağı olarak kurucu iktidar | İlgili okumaların yapılması |
6 | Devlet : Tanım ve unsurlar | İlgili okumaların yapılması |
7 | Devlet teorileri | İlgili okumaların yapılması |
8 | Devlet şekilleri : Monarşi ve cumhuriyet | İlgili okumaların yapılması |
9 | Devlet şekilleri : Üniter devlet ve federal devlet | İlgili okumaların yapılması |
10 | Hükümet sistemleri : Tarihten bugüne | İlgili okumaların yapılması |
11 | Hükümet sistemleri : Çağdaş dünyada durum | İlgili okumaların yapılması |
12 | Demokrasi : Teori ve pratik | İlgili okumaların yapılması |
13 | Seçimler ve seçim sistemleri | İlgili okumaların yapılması |
14 | Anayasa ve temel hak ve özgürlükler | İlgili okumaların yapılması |
Kaynak |
Hocanın dağıtacağı ders notları ve makaleler ile uzmanlar tarafından yazılan ders kitapları. |
Kemal Gözler, Anayasa Hukukunun Genel Esaslarına Giriş, Bursa : Ekin Yayınevi. Atilla Yayla, Siyaset Bilimi, Ankara : Adres Yayınları, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
0 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
0 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | ||||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
0 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |