Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ, SOSYAL VE İLETİŞİM BECERİLERİ | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞULE GÜZEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere office programlarının temellerini, iş elektronik posta yazımını ayrıca iletişim ve sunum becerilerini ilerletmek için teknolojiyi nasıl kullanmaları gerektiğini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşyeri email yazışmaları ve telefon görüşmeleri,İşyeri email yazışmaları ve telefon görüşmeleri,Microsoft Office Word Programı,Microsoft Office Excel Programı,Microsoft Office Powerpoint Programı,Microsoft Office Powerpoint Programı,Konuşma hazırlama teknikleri,Heyecan kontrol teknikleri,Sunum stilleri,İşyeri kısaltma ve jargonları,Etkili konuşma teknikleri,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş yerindeki email yazışmalarının format ve kuralları, Microsoft Office Word Programı, Microsoft Office Excel Programı, Microsoft Office Powerpoint Programı, Konuşma ön hazırlığı teknikleri, Heyecan kontrol teknikleri, Sunum teknikleri, İş yerinde kullanılan kısaltma ve jargonlar, Etkileyici konuşma teknikleri. | 1, 14, 18, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İşyeri email yazışmaları ve telefon görüşmeleri | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
2 | İşyeri email yazışmaları ve telefon görüşmeleri | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
3 | Microsoft Office Word Programı | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
4 | Microsoft Office Excel Programı | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
5 | Microsoft Office Powerpoint Programı | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
6 | Microsoft Office Powerpoint Programı | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
7 | Konuşma hazırlama teknikleri | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
8 | Heyecan kontrol teknikleri | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
9 | Sunum stilleri | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
10 | İşyeri kısaltma ve jargonları | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
11 | Etkili konuşma teknikleri | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
12 | Öğrenci sunumları | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
13 | Öğrenci sunumları | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
14 | Öğrenci sunumları | Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı |
Kaynak |
Windows, by Pert Mason Excel 2010 Advanced by Stephen Moffat; Microsoft Office Word by Torben Lage Frandsen; Microsoft Office Powerpoint by Torben Lage Frandsen Public Speaking book and Communication videos by Matt Abrahams Communication videos by Conor Neill |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | ||||||
0 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | ||||||
0 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | ||||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | ||||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | ||||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | ||||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | ||||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | ||||||
0 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |