Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II2+022
Ders Programı Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kenan BODUR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi ,Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler ,Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı ,Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası ,Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri ,1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları ,Atatürk’ün Dış Politikası ,Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş ,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. ,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs ; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları ilişkilendirir. 1, 2, 3A
2. Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını aktarır. 1, 2, 3A
3. Zaferin kazanılmasını açıklar. 1, 2, 3A
4. Cumhuriyetin ilanını açıklar. 1, 2, 3A
5. Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını değerlendirir. 1, 2, 3A
6. Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması, 1924 anayasası gibi olayları irdeler. 1, 2, 3A
7. Atatürk inkılaplarını tartışır. 1, 2, 3A
8. Çok partili hayata geçiş çalışmalarını irdeler. 1, 2, 3A
9. Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları değerlendirir. 1, 2, 3A
10. Atatürk’ün dış politikasını açıklar. 1, 2, 3A
11. Atatürk sonrası hayatı ve 2. Dünya Savaşını yorumlar. 1, 2, 3A
12. Musul, Hatay ve boğazlar konusu gibi stratejik konuları sorgular. 1, 2, 3A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
101929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11Atatürk’ün Dış Politikası Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
12Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
14Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynak
Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010.
-Nutuk -Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
0
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
0
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
0
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
0
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
0
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
0
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
0
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
0
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
0
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
0
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
0
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu