Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU YÖNETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ömer Faruk GENÇKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, katılımcıları, yani kamu, özel veya kar amacı gütmeyen sektörlerdeki geleceğin karar vericilerini, kamu yönetimi ile uğraşırken uygun kararlar almak için gerekli bilgilerle güçlendirmektir. Kamu yönetimi, özel sektör ve alandaki zorluklar arasındaki bağlantılara odaklanan ders, kamu hizmeti tasarımı ve organizasyonu, performans ve motivasyonun idari kültürler ve değer sistemlerinin yanı sıra çağdaş teoriler ve politika analizi rutinleri ile nasıl bağlantılı olduğunu araştırmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kamu Yönetiminde Paradigma Değişikliği I,Kamu Yönetiminde Paradigma Değişikliği II,Stratejik Yönetim I,Stratejik Yönetim II,Kamu Yönetiminde Çatışma ve Kriz Yönetimi I,Kamu Yönetiminde Çatışma ve Kriz Yönetimi II,Kamu Sektöründe Risk Yönetimi,Toplam Kalite Yönetimi I,Toplam Kalite Yönetimi II,E-Yönetişim I,E-Yönetişim II,Hesap Verebilirlik ve Kamu Etiği I,Hesap Verebilirlik ve Kamu Etiği II,Kamu Yönetimde Bundan Sonra?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Başlıca kamu yönetimi kuramları ve klasik kamu yönetimi, yeni kamu yönetimi, yeni kamu işletmeciliği ve yönetişim kavramlarının evrimindeki aşamalar hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 9 | A |
2. Kamu yönetiminde stratejik yönetim, çatışma yönetimi, kriz yönetimi, risk yönetimi, performans yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi, e-yönetişim, etik ve hesap verebilirlik gibi yeni yaklaşımların temel unsurlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Yapay zeka gibi yeni idari araçların teknik ve araçlarını uygulama kapasitesi kazanır. | 10, 16, 9 | A |
4. Kamu ve özel sektöre uygulandığı şekliyle eleştirel düşünme ve iletişim becerilerine sahip olur. | 10, 16, 9 | A |
5. Siyaset bilimi, kamu yönetimi ve diğer alanlardaki kavramlar arasındaki korelasyon ve bağımlılıklar üzerine araştırma soruları hazırlar. | 10, 16, 9 | A |
6. Performans merkezli kamu yönetiminin artılarını ve eksilerini değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Yönetiminde Paradigma Değişikliği I | |
2 | Kamu Yönetiminde Paradigma Değişikliği II | |
3 | Stratejik Yönetim I | |
4 | Stratejik Yönetim II | |
5 | Kamu Yönetiminde Çatışma ve Kriz Yönetimi I | |
6 | Kamu Yönetiminde Çatışma ve Kriz Yönetimi II | |
7 | Kamu Sektöründe Risk Yönetimi | |
8 | Toplam Kalite Yönetimi I | |
9 | Toplam Kalite Yönetimi II | |
10 | E-Yönetişim I | |
11 | E-Yönetişim II | |
12 | Hesap Verebilirlik ve Kamu Etiği I | |
13 | Hesap Verebilirlik ve Kamu Etiği II | |
14 | Kamu Yönetimde Bundan Sonra? |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | ||||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 75 | 75 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 167 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(167/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU YÖNETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ömer Faruk GENÇKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, katılımcıları, yani kamu, özel veya kar amacı gütmeyen sektörlerdeki geleceğin karar vericilerini, kamu yönetimi ile uğraşırken uygun kararlar almak için gerekli bilgilerle güçlendirmektir. Kamu yönetimi, özel sektör ve alandaki zorluklar arasındaki bağlantılara odaklanan ders, kamu hizmeti tasarımı ve organizasyonu, performans ve motivasyonun idari kültürler ve değer sistemlerinin yanı sıra çağdaş teoriler ve politika analizi rutinleri ile nasıl bağlantılı olduğunu araştırmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kamu Yönetiminde Paradigma Değişikliği I,Kamu Yönetiminde Paradigma Değişikliği II,Stratejik Yönetim I,Stratejik Yönetim II,Kamu Yönetiminde Çatışma ve Kriz Yönetimi I,Kamu Yönetiminde Çatışma ve Kriz Yönetimi II,Kamu Sektöründe Risk Yönetimi,Toplam Kalite Yönetimi I,Toplam Kalite Yönetimi II,E-Yönetişim I,E-Yönetişim II,Hesap Verebilirlik ve Kamu Etiği I,Hesap Verebilirlik ve Kamu Etiği II,Kamu Yönetimde Bundan Sonra?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Başlıca kamu yönetimi kuramları ve klasik kamu yönetimi, yeni kamu yönetimi, yeni kamu işletmeciliği ve yönetişim kavramlarının evrimindeki aşamalar hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 9 | A |
2. Kamu yönetiminde stratejik yönetim, çatışma yönetimi, kriz yönetimi, risk yönetimi, performans yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi, e-yönetişim, etik ve hesap verebilirlik gibi yeni yaklaşımların temel unsurlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Yapay zeka gibi yeni idari araçların teknik ve araçlarını uygulama kapasitesi kazanır. | 10, 16, 9 | A |
4. Kamu ve özel sektöre uygulandığı şekliyle eleştirel düşünme ve iletişim becerilerine sahip olur. | 10, 16, 9 | A |
5. Siyaset bilimi, kamu yönetimi ve diğer alanlardaki kavramlar arasındaki korelasyon ve bağımlılıklar üzerine araştırma soruları hazırlar. | 10, 16, 9 | A |
6. Performans merkezli kamu yönetiminin artılarını ve eksilerini değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Yönetiminde Paradigma Değişikliği I | |
2 | Kamu Yönetiminde Paradigma Değişikliği II | |
3 | Stratejik Yönetim I | |
4 | Stratejik Yönetim II | |
5 | Kamu Yönetiminde Çatışma ve Kriz Yönetimi I | |
6 | Kamu Yönetiminde Çatışma ve Kriz Yönetimi II | |
7 | Kamu Sektöründe Risk Yönetimi | |
8 | Toplam Kalite Yönetimi I | |
9 | Toplam Kalite Yönetimi II | |
10 | E-Yönetişim I | |
11 | E-Yönetişim II | |
12 | Hesap Verebilirlik ve Kamu Etiği I | |
13 | Hesap Verebilirlik ve Kamu Etiği II | |
14 | Kamu Yönetimde Bundan Sonra? |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | ||||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |