Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET SOSYOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerine siyaset sosyolojisinin temel kavramlarını, yaklaşımlarını ve konularını tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyaset sosyolojisi nedir?,Elitizm,Elitizm,Çoğulculuk,Marksizm ve Neo-Marksizm,Marksizm ve Neo-Marksizm,Toplumsal Hareketler,Siyasi Kültür,Siyasal Katılım,Vatandaşlık,Sunum Görüşmeleri,Küreselleşme,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Siyaset sosyolojisinin konuları hakkında bir bakış açısı geliştirir. | 10, 19, 4, 9 | A |
2. Siyaset sosyolojisinin teorilerini toplumsal çözümlemelerde kullanır. | 10, 16, 19, 4, 9 | A, E, F |
3. Siyaset sosyolojisi ve siyaset bilimi arasındaki ilişkileri çözümler. | 10, 16, 9 | A |
4. Siyaset sosyolojisinin temel konularına dair soruları cevaplandırır. | 10, 13, 19, 4, 9 | A, F |
5. Siyasi ve toplumsal sorunları ve bunların sebeplerini teşhis eder. | 19, 4, 5, 9 | F |
6. Siyasi ve sosyal sorunların ortadan kalkması için önerilen çözümleri analiz eder. | 19, 4, 9 | F |
7. Siyasi süreçlerin ve kurumların toplumsal süreçler ve kurumlar üstündeki etkisini yorumlar. | 16, 4, 9 | A, F |
8. Siyasi kurumların ve süreçlerin toplumsal yapı ve süreçlerden nasıl etkilendiğini çözümler. | 16, 4, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyaset sosyolojisi nedir? | |
2 | Elitizm | Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35; Chapter 2: pp. 36-40, 51-65) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 2: Classical Theories of the State and Civil Society, pp. 32-50) Özbudun, Ergun. (1993). “State Elites and Democratic Political Culture in Turkey.” In Larry Diamond (ed.), Political Culture and Democracy in Developing Countries (pp. 189-210). New York: Lynne Rienner Publications. |
3 | Elitizm | Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35; Chapter 2: pp. 36-40, 51-65) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 2: Classical Theories of the State and Civil Society, pp. 32-50) Özbudun, Ergun. (1993). “State Elites and Democratic Political Culture in Turkey.” In Larry Diamond (ed.), Political Culture and Democracy in Developing Countries (pp. 189-210). New York: Lynne Rienner Publications. |
4 | Çoğulculuk | Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35; Chapter 2: pp. 36-40, 51-65) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 2: Classical Theories of the State and Civil Society, pp. 32-50) Somer, Murat. (2009). Democracy (For Me): Religious and Secular Belief and Social and Political Pluralism in Turkey. Paper presented at the Fourth Sakip Sabanci International Research Award Workshop. https://www.bc.edu/content/dam/files/centers/boisi/pdf/f09/Somer_Democracy_For_Me.pdf |
5 | Marksizm ve Neo-Marksizm | Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35; Chapter 2: pp. 36-40, 51-65) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 2: Classical Theories of the State and Civil Society, pp. 32-50) |
6 | Marksizm ve Neo-Marksizm | Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35; Chapter 2: pp. 36-40, 51-65) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 2: Classical Theories of the State and Civil Society, pp. 32-50) Dikici Bilgin, Hasret. (2009). “Civil Society and State in Turkey: A Gramscian Perspective. In J. Schwarzmantel and M. McNally (eds.), Gramsci and Global Politics: Hegemony and Resistance (pp.107-118). London: Routledge. |
7 | Toplumsal Hareketler | Nash, Kate. (2000). Contemporary Political Sociology: Globalization, Politics, and Power. Massachusetts: Blackwell Publishers. (Chapter 3: pp. 100-145) Şimsek, Sefa. (2004). “New Social Movements in Turkey since 1980.” Turkish Studies, 5(2): 111-139. |
8 | Siyasi Kültür | Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 6: Political Culture, pp. 107-125) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 8: Political Participation, pp. 143-155) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 6: Political Participation, pp. 209-219) Akboga, Sema, and Sahin, Osman. (2020). “Satisfaction with Democracy in Turkey: Findings from a National Survey.” Politics, 1-17. |
9 | Siyasal Katılım | Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 6: Political Culture, pp. 107-125) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 8: Political Participation, pp. 143-155) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 6: Political Participation, pp. 209-219) Kentmen-Cin, Cigdem. (2015). “Participation in Social Protests: Comparing Turkey with EU Patterns.” Southeast European and Black Sea Studies, 15(3): 223-237. |
10 | Vatandaşlık | Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 7: Citizenship, pp. 126-142) Rumelili, Bahar, and Çakmaklı, Didem. (2017). “Civic Participation and Citizenship in Turkey: A Comparative Study of Five Cities.” South European Society and Politics, 22(3): 365-384. |
11 | Sunum Görüşmeleri | Öğrencilerin konu ile ilgili seçtiği makaleler |
12 | Küreselleşme | Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 3: Globalization, pp. 53-70). Akboga, Sema. (2016). “The Expansion of Compulsory Education in Turkey: Local and World Culture Dynamics.” Compare: A Journal of Comparative and International Education, 46(5): 789-810. |
13 | Öğrenci Sunumları | Öğrencilerin konu ile ilgili seçtiği makaleler |
14 | Öğrenci Sunumları | Öğrencilerin konu ile ilgili seçtiği makaleler |
Kaynak |
Dersin programda belirtilen makaleleri dersi veren öğretim üyesi tarafından online olarak sağlanacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 1 | 5 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 15 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 167 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(167/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET SOSYOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerine siyaset sosyolojisinin temel kavramlarını, yaklaşımlarını ve konularını tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyaset sosyolojisi nedir?,Elitizm,Elitizm,Çoğulculuk,Marksizm ve Neo-Marksizm,Marksizm ve Neo-Marksizm,Toplumsal Hareketler,Siyasi Kültür,Siyasal Katılım,Vatandaşlık,Sunum Görüşmeleri,Küreselleşme,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Siyaset sosyolojisinin konuları hakkında bir bakış açısı geliştirir. | 10, 19, 4, 9 | A |
2. Siyaset sosyolojisinin teorilerini toplumsal çözümlemelerde kullanır. | 10, 16, 19, 4, 9 | A, E, F |
3. Siyaset sosyolojisi ve siyaset bilimi arasındaki ilişkileri çözümler. | 10, 16, 9 | A |
4. Siyaset sosyolojisinin temel konularına dair soruları cevaplandırır. | 10, 13, 19, 4, 9 | A, F |
5. Siyasi ve toplumsal sorunları ve bunların sebeplerini teşhis eder. | 19, 4, 5, 9 | F |
6. Siyasi ve sosyal sorunların ortadan kalkması için önerilen çözümleri analiz eder. | 19, 4, 9 | F |
7. Siyasi süreçlerin ve kurumların toplumsal süreçler ve kurumlar üstündeki etkisini yorumlar. | 16, 4, 9 | A, F |
8. Siyasi kurumların ve süreçlerin toplumsal yapı ve süreçlerden nasıl etkilendiğini çözümler. | 16, 4, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyaset sosyolojisi nedir? | |
2 | Elitizm | Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35; Chapter 2: pp. 36-40, 51-65) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 2: Classical Theories of the State and Civil Society, pp. 32-50) Özbudun, Ergun. (1993). “State Elites and Democratic Political Culture in Turkey.” In Larry Diamond (ed.), Political Culture and Democracy in Developing Countries (pp. 189-210). New York: Lynne Rienner Publications. |
3 | Elitizm | Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35; Chapter 2: pp. 36-40, 51-65) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 2: Classical Theories of the State and Civil Society, pp. 32-50) Özbudun, Ergun. (1993). “State Elites and Democratic Political Culture in Turkey.” In Larry Diamond (ed.), Political Culture and Democracy in Developing Countries (pp. 189-210). New York: Lynne Rienner Publications. |
4 | Çoğulculuk | Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35; Chapter 2: pp. 36-40, 51-65) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 2: Classical Theories of the State and Civil Society, pp. 32-50) Somer, Murat. (2009). Democracy (For Me): Religious and Secular Belief and Social and Political Pluralism in Turkey. Paper presented at the Fourth Sakip Sabanci International Research Award Workshop. https://www.bc.edu/content/dam/files/centers/boisi/pdf/f09/Somer_Democracy_For_Me.pdf |
5 | Marksizm ve Neo-Marksizm | Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35; Chapter 2: pp. 36-40, 51-65) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 2: Classical Theories of the State and Civil Society, pp. 32-50) |
6 | Marksizm ve Neo-Marksizm | Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 1: Power, pp. 1-35; Chapter 2: pp. 36-40, 51-65) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 2: Classical Theories of the State and Civil Society, pp. 32-50) Dikici Bilgin, Hasret. (2009). “Civil Society and State in Turkey: A Gramscian Perspective. In J. Schwarzmantel and M. McNally (eds.), Gramsci and Global Politics: Hegemony and Resistance (pp.107-118). London: Routledge. |
7 | Toplumsal Hareketler | Nash, Kate. (2000). Contemporary Political Sociology: Globalization, Politics, and Power. Massachusetts: Blackwell Publishers. (Chapter 3: pp. 100-145) Şimsek, Sefa. (2004). “New Social Movements in Turkey since 1980.” Turkish Studies, 5(2): 111-139. |
8 | Siyasi Kültür | Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 6: Political Culture, pp. 107-125) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 8: Political Participation, pp. 143-155) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 6: Political Participation, pp. 209-219) Akboga, Sema, and Sahin, Osman. (2020). “Satisfaction with Democracy in Turkey: Findings from a National Survey.” Politics, 1-17. |
9 | Siyasal Katılım | Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 6: Political Culture, pp. 107-125) Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 8: Political Participation, pp. 143-155) Dobratz, Betty, A., Waldner, Lisa K., and Buzzell, Timoty. (2016). Power, Politics, Society: An Introduction to Political Sociology. New York: Routledge. (Chapter 6: Political Participation, pp. 209-219) Kentmen-Cin, Cigdem. (2015). “Participation in Social Protests: Comparing Turkey with EU Patterns.” Southeast European and Black Sea Studies, 15(3): 223-237. |
10 | Vatandaşlık | Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 7: Citizenship, pp. 126-142) Rumelili, Bahar, and Çakmaklı, Didem. (2017). “Civic Participation and Citizenship in Turkey: A Comparative Study of Five Cities.” South European Society and Politics, 22(3): 365-384. |
11 | Sunum Görüşmeleri | Öğrencilerin konu ile ilgili seçtiği makaleler |
12 | Küreselleşme | Faulks, Keith. (2000). Political Sociology: A Critical Introduction. New York: New York University Press. (Chapter 3: Globalization, pp. 53-70). Akboga, Sema. (2016). “The Expansion of Compulsory Education in Turkey: Local and World Culture Dynamics.” Compare: A Journal of Comparative and International Education, 46(5): 789-810. |
13 | Öğrenci Sunumları | Öğrencilerin konu ile ilgili seçtiği makaleler |
14 | Öğrenci Sunumları | Öğrencilerin konu ile ilgili seçtiği makaleler |
Kaynak |
Dersin programda belirtilen makaleleri dersi veren öğretim üyesi tarafından online olarak sağlanacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |