Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ABD'DE SİYASET VE TOPLUM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere ABD toplumu ve siyasetinin ana unsurlarını teorik bir bakış açısı ve vaka örnekleri aracılığıyla tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ABD'ye Genel Bakış,Anayasa,Federalizm,Sivil Özgürlükler,Medeni Haklar,Kamuoyu,Oy Kullanma ve Seçimler,Medya,Siyasi Partiler,Çıkar Grupları ve Lobicilik,Kongre, Başkanlık ve Mahkemeler,Eyalet ve Yerel Yönetim,Bürokrasi,İç ve Dış Politika; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Amerikan iç ve dış politikasını kanıta dayalı bir şekilde analiz etme becerisine sahiptir. | 10, 19, 21, 3, 37, 5, 6 | A, E, G |
Konuyla ilgili akademik makaleleri anlar. | 10, 19, 3, 37, 6 | A, E, G |
ABD'nin siyasi sistemini diğer ülkelerin sistemleriyle karşılaştırmalı analiz eder. | 10, 19, 3, 37, 5, 6 | A, E, G |
ABD'de toplumu ve hükümet arasındaki bağlantıyı anlatır. | 10, 19, 3, 37, 5, 6 | A, E, G |
ABD tarihini dünya tarihi bağlamında derinlemesine tartışır. | 10, 15, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ABD'ye Genel Bakış | Bölüm 1 |
2 | Anayasa | Bölüm 2 |
3 | Federalizm | Bölüm 3 |
4 | Sivil Özgürlükler | Bölüm 4 |
5 | Medeni Haklar | Bölüm 5 |
6 | Kamuoyu | Bölüm 6 |
7 | Oy Kullanma ve Seçimler | Bölüm 7 |
8 | Medya | Bölüm 8 |
9 | Siyasi Partiler | Bölüm 9 |
10 | Çıkar Grupları ve Lobicilik | Bölüm 10 |
11 | Kongre, Başkanlık ve Mahkemeler | Bölüm 11,12,13 |
12 | Eyalet ve Yerel Yönetim | Bölüm 14 |
13 | Bürokrasi | Bölüm 15 |
14 | İç ve Dış Politika | Bölüm 16-17 |
Kaynak |
Glen Krutz, American Government 3e. (Ana kaynak) |
Daily newspapers (NYT, Washington Post, etc.) Magazines (Time, Newsweek, etc.) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 5 | 70 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ABD'DE SİYASET VE TOPLUM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere ABD toplumu ve siyasetinin ana unsurlarını teorik bir bakış açısı ve vaka örnekleri aracılığıyla tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ABD'ye Genel Bakış,Anayasa,Federalizm,Sivil Özgürlükler,Medeni Haklar,Kamuoyu,Oy Kullanma ve Seçimler,Medya,Siyasi Partiler,Çıkar Grupları ve Lobicilik,Kongre, Başkanlık ve Mahkemeler,Eyalet ve Yerel Yönetim,Bürokrasi,İç ve Dış Politika; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Amerikan iç ve dış politikasını kanıta dayalı bir şekilde analiz etme becerisine sahiptir. | 10, 19, 21, 3, 37, 5, 6 | A, E, G |
Konuyla ilgili akademik makaleleri anlar. | 10, 19, 3, 37, 6 | A, E, G |
ABD'nin siyasi sistemini diğer ülkelerin sistemleriyle karşılaştırmalı analiz eder. | 10, 19, 3, 37, 5, 6 | A, E, G |
ABD'de toplumu ve hükümet arasındaki bağlantıyı anlatır. | 10, 19, 3, 37, 5, 6 | A, E, G |
ABD tarihini dünya tarihi bağlamında derinlemesine tartışır. | 10, 15, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ABD'ye Genel Bakış | Bölüm 1 |
2 | Anayasa | Bölüm 2 |
3 | Federalizm | Bölüm 3 |
4 | Sivil Özgürlükler | Bölüm 4 |
5 | Medeni Haklar | Bölüm 5 |
6 | Kamuoyu | Bölüm 6 |
7 | Oy Kullanma ve Seçimler | Bölüm 7 |
8 | Medya | Bölüm 8 |
9 | Siyasi Partiler | Bölüm 9 |
10 | Çıkar Grupları ve Lobicilik | Bölüm 10 |
11 | Kongre, Başkanlık ve Mahkemeler | Bölüm 11,12,13 |
12 | Eyalet ve Yerel Yönetim | Bölüm 14 |
13 | Bürokrasi | Bölüm 15 |
14 | İç ve Dış Politika | Bölüm 16-17 |
Kaynak |
Glen Krutz, American Government 3e. (Ana kaynak) |
Daily newspapers (NYT, Washington Post, etc.) Magazines (Time, Newsweek, etc.) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |