Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU YÖNETİMİNDE PRATİK ÇALIŞMALAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kamuda istihdam edilebilmesine yönelik olarak; Uzmanlık, Müfettişlik ya da Kaymakamlık gibi merkezi idare ve Taşra teşkilatına ilişkin alanlara yönelik sınav müfredatına uygun pratik çalışmalar yapmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim Bilimi : Örgüt Kuramları ,Yönetim Bilimi : Örgüt Kuramları,Yönetim Bilimi : Örgüt Kuramları,Anayasa-Temel Haklar Hürriyetler ve Ödevler,Yasama Yetkisi ,Yürütme Yetkisi ve İdari Teşkilat,Yargı Sistemi,Kentleşme ve Çevre Sorunları,Kentleşme ve Çevre Sorunları,Siyaset Bilim,Siyaset Bilimi ,Siyaset Bilimi ,Türk Siyasal Hayatı,Türk Siyasal Hayatı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Yönetim biliminin kapsamını ve temel kavramlarını açıklar. | 12, 13, 16, 9 | A |
2.Temel hak ve özgürlükler konusunda bilgi sahibi olur. | 12, 13, 16, 9 | A |
3. Türkiye'de siyasi sistem hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 12, 13, 16, 9 | A |
4. Kentleşme ve çevre sorunlarını tanımlayacak ve bu konularda çözüm önerileri sunar. | 12, 13, 16, 9 | A |
5. Yasama, yürütme ve yargı erklerinin yapısını ve işleyişini açıklar. | 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Bilimi : Örgüt Kuramları | |
2 | Yönetim Bilimi : Örgüt Kuramları | |
3 | Yönetim Bilimi : Örgüt Kuramları | |
4 | Anayasa-Temel Haklar Hürriyetler ve Ödevler | |
5 | Yasama Yetkisi | |
6 | Yürütme Yetkisi ve İdari Teşkilat | |
7 | Yargı Sistemi | |
8 | Kentleşme ve Çevre Sorunları | |
9 | Kentleşme ve Çevre Sorunları | |
10 | Siyaset Bilim | |
11 | Siyaset Bilimi | |
12 | Siyaset Bilimi | |
13 | Türk Siyasal Hayatı | |
14 | Türk Siyasal Hayatı |
Kaynak |
Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi; Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği; Atilla Yayla, Siyaset Bilimi; Andrew Heywood, Siyaset Bilimi; Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası; Ahmet Nohutçu, Kamu Yönetimi; İlgili Mevzuat |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | ||||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 6 | 18 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU YÖNETİMİNDE PRATİK ÇALIŞMALAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kamuda istihdam edilebilmesine yönelik olarak; Uzmanlık, Müfettişlik ya da Kaymakamlık gibi merkezi idare ve Taşra teşkilatına ilişkin alanlara yönelik sınav müfredatına uygun pratik çalışmalar yapmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim Bilimi : Örgüt Kuramları ,Yönetim Bilimi : Örgüt Kuramları,Yönetim Bilimi : Örgüt Kuramları,Anayasa-Temel Haklar Hürriyetler ve Ödevler,Yasama Yetkisi ,Yürütme Yetkisi ve İdari Teşkilat,Yargı Sistemi,Kentleşme ve Çevre Sorunları,Kentleşme ve Çevre Sorunları,Siyaset Bilim,Siyaset Bilimi ,Siyaset Bilimi ,Türk Siyasal Hayatı,Türk Siyasal Hayatı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Yönetim biliminin kapsamını ve temel kavramlarını açıklar. | 12, 13, 16, 9 | A |
2.Temel hak ve özgürlükler konusunda bilgi sahibi olur. | 12, 13, 16, 9 | A |
3. Türkiye'de siyasi sistem hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 12, 13, 16, 9 | A |
4. Kentleşme ve çevre sorunlarını tanımlayacak ve bu konularda çözüm önerileri sunar. | 12, 13, 16, 9 | A |
5. Yasama, yürütme ve yargı erklerinin yapısını ve işleyişini açıklar. | 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Bilimi : Örgüt Kuramları | |
2 | Yönetim Bilimi : Örgüt Kuramları | |
3 | Yönetim Bilimi : Örgüt Kuramları | |
4 | Anayasa-Temel Haklar Hürriyetler ve Ödevler | |
5 | Yasama Yetkisi | |
6 | Yürütme Yetkisi ve İdari Teşkilat | |
7 | Yargı Sistemi | |
8 | Kentleşme ve Çevre Sorunları | |
9 | Kentleşme ve Çevre Sorunları | |
10 | Siyaset Bilim | |
11 | Siyaset Bilimi | |
12 | Siyaset Bilimi | |
13 | Türk Siyasal Hayatı | |
14 | Türk Siyasal Hayatı |
Kaynak |
Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi; Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği; Atilla Yayla, Siyaset Bilimi; Andrew Heywood, Siyaset Bilimi; Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası; Ahmet Nohutçu, Kamu Yönetimi; İlgili Mevzuat |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | ||||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |