Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ömer Faruk GENÇKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciler bu derste temel yönetim ve organizasyon teorilerini tanıyacak, günümüz yönetim ve organizasyon pratiklerine aşina hale gelecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim ve Organizasyona Giriş,Kişileri Yönetmek,Takım ve Grupları Yönetmek,İnsan Kaynaklarını Yönetmek,Örgütlerde Kültür Yönetimi,Örgütlerde güç, politika ve karar-alma süreçlerinin Yönetimi,Örgütlerde güç, politika ve karar-alma süreçlerinin Yönetimi ,Örgütlerde İletişimi Yönetme ,Örgütlerde Bilgi ve Öğrenme Süreçlerini Yönetmek,Örgütlerde Sosyal Sorumluluk,Bürokrasiyi Yönetmek,Örgütlerde Bürokrasi-ötesini Yönetmek,Örgütsel Dizaynı Yönetmek,Örgütsel Dizaynı Yönetmek ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim ve organizasyon kavramları aralarındaki farkları ve ilişkiyi açıklar | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Örgütlerde kişileri, grupların ve takımların rol ve etkilerini tanımlayabilir | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Örgütlerde insan kaynakları yönetimi yaklaşımlarını kavrar | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Örgütlerde farklı iletişim yöntemlerinin olumlu ve olumsuz yönlerini ayırt eder | 10, 14, 16, 9 | A |
5. Örgütlerde bürokratik yapı ve alışkanlıkları kavrar | 10, 14, 16, 9 | A |
6. Örgütlerde büyüklüğün, teknolojinin ve çevrenin etkisini tartışır | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Organizasyona Giriş | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 1 and Chp 2 |
2 | Kişileri Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 3 |
3 | Takım ve Grupları Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 4 |
4 | İnsan Kaynaklarını Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 6 |
5 | Örgütlerde Kültür Yönetimi | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 7 |
6 | Örgütlerde güç, politika ve karar-alma süreçlerinin Yönetimi | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 9 |
7 | Örgütlerde güç, politika ve karar-alma süreçlerinin Yönetimi | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 9 |
8 | Örgütlerde İletişimi Yönetme | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 10 |
9 | Örgütlerde Bilgi ve Öğrenme Süreçlerini Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 11 |
10 | Örgütlerde Sosyal Sorumluluk | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 13 |
11 | Bürokrasiyi Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 14 |
12 | Örgütlerde Bürokrasi-ötesini Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 15 |
13 | Örgütsel Dizaynı Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 16 |
14 | Örgütsel Dizaynı Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 16 |
Kaynak |
Clegg, S. R., Kornberger, M., & Pitsis, T. S. (2015) Managing and Organizations: An Introduction to Theory and Practice, 4th edition. London: Sage. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | ||||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ömer Faruk GENÇKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciler bu derste temel yönetim ve organizasyon teorilerini tanıyacak, günümüz yönetim ve organizasyon pratiklerine aşina hale gelecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim ve Organizasyona Giriş,Kişileri Yönetmek,Takım ve Grupları Yönetmek,İnsan Kaynaklarını Yönetmek,Örgütlerde Kültür Yönetimi,Örgütlerde güç, politika ve karar-alma süreçlerinin Yönetimi,Örgütlerde güç, politika ve karar-alma süreçlerinin Yönetimi ,Örgütlerde İletişimi Yönetme ,Örgütlerde Bilgi ve Öğrenme Süreçlerini Yönetmek,Örgütlerde Sosyal Sorumluluk,Bürokrasiyi Yönetmek,Örgütlerde Bürokrasi-ötesini Yönetmek,Örgütsel Dizaynı Yönetmek,Örgütsel Dizaynı Yönetmek ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim ve organizasyon kavramları aralarındaki farkları ve ilişkiyi açıklar | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Örgütlerde kişileri, grupların ve takımların rol ve etkilerini tanımlayabilir | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Örgütlerde insan kaynakları yönetimi yaklaşımlarını kavrar | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Örgütlerde farklı iletişim yöntemlerinin olumlu ve olumsuz yönlerini ayırt eder | 10, 14, 16, 9 | A |
5. Örgütlerde bürokratik yapı ve alışkanlıkları kavrar | 10, 14, 16, 9 | A |
6. Örgütlerde büyüklüğün, teknolojinin ve çevrenin etkisini tartışır | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Organizasyona Giriş | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 1 and Chp 2 |
2 | Kişileri Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 3 |
3 | Takım ve Grupları Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 4 |
4 | İnsan Kaynaklarını Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 6 |
5 | Örgütlerde Kültür Yönetimi | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 7 |
6 | Örgütlerde güç, politika ve karar-alma süreçlerinin Yönetimi | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 9 |
7 | Örgütlerde güç, politika ve karar-alma süreçlerinin Yönetimi | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 9 |
8 | Örgütlerde İletişimi Yönetme | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 10 |
9 | Örgütlerde Bilgi ve Öğrenme Süreçlerini Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 11 |
10 | Örgütlerde Sosyal Sorumluluk | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 13 |
11 | Bürokrasiyi Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 14 |
12 | Örgütlerde Bürokrasi-ötesini Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 15 |
13 | Örgütsel Dizaynı Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 16 |
14 | Örgütsel Dizaynı Yönetmek | Clegg, Kornberger, and Pitsis, Chp. 16 |
Kaynak |
Clegg, S. R., Kornberger, M., & Pitsis, T. S. (2015) Managing and Organizations: An Introduction to Theory and Practice, 4th edition. London: Sage. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | ||||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |