Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUNLAŞTIRMAYA GİRİŞ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilere oyunlaştırmanın temel unsurları hakkında bilgi sunmaktır. Ders, öğrencilerin pazarlamada oyunlaştırma hakkında fikir edinmelerini ve giriş seviyesinde oyun tasarım öğelerinin temellerini öğrenmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyunlaştırmaya Giriş, Oyun ve Oyunlaştırma,Oyuncu Türleri ve Motivasyonları I,Oyuncu Türleri ve Motivasyonları II,Oyun Mekanikleri,Oyun Dinamikleri,Oyun Estetikleri,Ödül Planlama-SAPS ,Oyunlaştırma Tasarım Şablonu-Octalysis,Oyunlaştırmada Hikaye Kurma,Oyunlaştırma Tasarım Modeli,Tasarım Odaklı Düşünme,Sadakat Kampanya Tasarımı,Sınıf İçi Uygulama - Soru & Cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi tamamlayan öğrenciler: • Oyunlaştırmanın genel ilkelerini anlarlar • Pazarlamada oyunlaştırma kullanımı hakkında anlayış geliştirirler • Sadakat kampanyaları hakkında bilgi sahibi olurlar • Oyun Mekaniği, Dinamiği ve Estetiği hakkında bilgi edinirler10, 13, 16, 19, 4, 5, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyunlaştırmaya GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2 Oyun ve OyunlaştırmaTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Oyuncu Türleri ve Motivasyonları Iİlgili literatür araştırılmalıdır.
4Oyuncu Türleri ve Motivasyonları IIÖnceki konular pekiştirilmelidir.
5Oyun MekanikleriTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
6Oyun DinamikleriEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
7Oyun EstetikleriDers materyalleri tekrar incelenmelidir.
8Ödül Planlama-SAPS Sorular öğretim elemanına iletilmelidir.
9Oyunlaştırma Tasarım Şablonu-OctalysisTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
10Oyunlaştırmada Hikaye KurmaÖnceki ders notları gözden geçirilmelidir.
11Oyunlaştırma Tasarım ModeliSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
12Tasarım Odaklı DüşünmeSunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
13Sadakat Kampanya TasarımıI- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Sınıf İçi Uygulama - Soru & CevapGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
- Gabe Zichermann and Christopher Cunningham, Gamification by Design Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps, 2011 - Kevin Bell, Game On!Gamification, Gameful Design, and the Rise of the Gamer Educator, 2018 - Lecture Notes

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer4416
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11414
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)154
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUNLAŞTIRMAYA GİRİŞ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilere oyunlaştırmanın temel unsurları hakkında bilgi sunmaktır. Ders, öğrencilerin pazarlamada oyunlaştırma hakkında fikir edinmelerini ve giriş seviyesinde oyun tasarım öğelerinin temellerini öğrenmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyunlaştırmaya Giriş, Oyun ve Oyunlaştırma,Oyuncu Türleri ve Motivasyonları I,Oyuncu Türleri ve Motivasyonları II,Oyun Mekanikleri,Oyun Dinamikleri,Oyun Estetikleri,Ödül Planlama-SAPS ,Oyunlaştırma Tasarım Şablonu-Octalysis,Oyunlaştırmada Hikaye Kurma,Oyunlaştırma Tasarım Modeli,Tasarım Odaklı Düşünme,Sadakat Kampanya Tasarımı,Sınıf İçi Uygulama - Soru & Cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi tamamlayan öğrenciler: • Oyunlaştırmanın genel ilkelerini anlarlar • Pazarlamada oyunlaştırma kullanımı hakkında anlayış geliştirirler • Sadakat kampanyaları hakkında bilgi sahibi olurlar • Oyun Mekaniği, Dinamiği ve Estetiği hakkında bilgi edinirler10, 13, 16, 19, 4, 5, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyunlaştırmaya GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2 Oyun ve OyunlaştırmaTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Oyuncu Türleri ve Motivasyonları Iİlgili literatür araştırılmalıdır.
4Oyuncu Türleri ve Motivasyonları IIÖnceki konular pekiştirilmelidir.
5Oyun MekanikleriTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
6Oyun DinamikleriEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
7Oyun EstetikleriDers materyalleri tekrar incelenmelidir.
8Ödül Planlama-SAPS Sorular öğretim elemanına iletilmelidir.
9Oyunlaştırma Tasarım Şablonu-OctalysisTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
10Oyunlaştırmada Hikaye KurmaÖnceki ders notları gözden geçirilmelidir.
11Oyunlaştırma Tasarım ModeliSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
12Tasarım Odaklı DüşünmeSunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
13Sadakat Kampanya TasarımıI- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Sınıf İçi Uygulama - Soru & CevapGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
- Gabe Zichermann and Christopher Cunningham, Gamification by Design Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps, 2011 - Kevin Bell, Game On!Gamification, Gameful Design, and the Rise of the Gamer Educator, 2018 - Lecture Notes

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57