Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CHATBOT SENARYO TASARIMI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere chatbot'un temel unsurları hakkında bilgi sağlamak ve onları chatbot senaryo tasarımıyla tanıştırmaktır. Ders, katılımcıların diyaloga dayalı pazarlama, bot diyalog akışı, chatbot mimarisi, avatar antropomorfizmi hakkında fikir edinmelerini ve bunları uygulama içi pazarlama iletişimi sürecine uygulamalarını sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Chatbot Giriş,Sohbet Pazarlaması & Örnek Vakalar,Chatbot Mimarisi ve Bot Diyalog Akışı,Project I - Soru-Cevap Oturumu,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Grup Sunumları,Avatar Antropomorfizminin Etkisi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Grup Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sohbet pazarlamasının genel ilkelerini kavrar. | 10, 19, 5, 9 | A, F |
Chatbot'un genel ilkelerini kavrar. | 19, 5 | F |
Chatbot senaryoları yazabilir. | 10, 5 | F |
Var olan Chatbot senaryolarını yeniden düzenleyebilir. | 13, 16, 19 | F |
Sohbet pazarlamasında kullanılan elementleri tanır. | 13, 19, 4, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Chatbot Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Sohbet Pazarlaması & Örnek Vakalar | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Chatbot Mimarisi ve Bot Diyalog Akışı | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | Project I - Soru-Cevap Oturumu | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
5 | Uygulama Dersi | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
6 | Uygulama Dersi | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
7 | Uygulama Dersi | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
8 | Grup Sunumları | Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
9 | Avatar Antropomorfizminin Etkisi | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
10 | Uygulama Dersi | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
11 | Uygulama Dersi | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Uygulama Dersi | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
13 | Uygulama Dersi | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Grup Sunumları | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
Deepika M, Vijay Cuddapah, Amitendra Srivastava, Srinivas Mahankali, Aı And Ml Powering The Agents Of Automation (2019), BPB Publications, ISBN: 978-93-88511-636 Khan, Rashid, Das, Anik, Introduction to Chatbots, (2018) 10.1007/978-1-4842-3111-1_1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 8 | 32 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 3 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CHATBOT SENARYO TASARIMI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere chatbot'un temel unsurları hakkında bilgi sağlamak ve onları chatbot senaryo tasarımıyla tanıştırmaktır. Ders, katılımcıların diyaloga dayalı pazarlama, bot diyalog akışı, chatbot mimarisi, avatar antropomorfizmi hakkında fikir edinmelerini ve bunları uygulama içi pazarlama iletişimi sürecine uygulamalarını sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Chatbot Giriş,Sohbet Pazarlaması & Örnek Vakalar,Chatbot Mimarisi ve Bot Diyalog Akışı,Project I - Soru-Cevap Oturumu,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Grup Sunumları,Avatar Antropomorfizminin Etkisi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Grup Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sohbet pazarlamasının genel ilkelerini kavrar. | 10, 19, 5, 9 | A, F |
Chatbot'un genel ilkelerini kavrar. | 19, 5 | F |
Chatbot senaryoları yazabilir. | 10, 5 | F |
Var olan Chatbot senaryolarını yeniden düzenleyebilir. | 13, 16, 19 | F |
Sohbet pazarlamasında kullanılan elementleri tanır. | 13, 19, 4, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Chatbot Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Sohbet Pazarlaması & Örnek Vakalar | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Chatbot Mimarisi ve Bot Diyalog Akışı | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | Project I - Soru-Cevap Oturumu | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
5 | Uygulama Dersi | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
6 | Uygulama Dersi | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
7 | Uygulama Dersi | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
8 | Grup Sunumları | Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
9 | Avatar Antropomorfizminin Etkisi | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
10 | Uygulama Dersi | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
11 | Uygulama Dersi | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Uygulama Dersi | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
13 | Uygulama Dersi | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Grup Sunumları | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
Deepika M, Vijay Cuddapah, Amitendra Srivastava, Srinivas Mahankali, Aı And Ml Powering The Agents Of Automation (2019), BPB Publications, ISBN: 978-93-88511-636 Khan, Rashid, Das, Anik, Introduction to Chatbots, (2018) 10.1007/978-1-4842-3111-1_1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |