Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CHATBOT SENARYO TASARIMI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere chatbot'un temel unsurları hakkında bilgi sağlamak ve onları chatbot senaryo tasarımıyla tanıştırmaktır. Ders, katılımcıların diyaloga dayalı pazarlama, bot diyalog akışı, chatbot mimarisi, avatar antropomorfizmi hakkında fikir edinmelerini ve bunları uygulama içi pazarlama iletişimi sürecine uygulamalarını sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Chatbot Giriş,Sohbet Pazarlaması & Örnek Vakalar,Chatbot Mimarisi ve Bot Diyalog Akışı,Project I - Soru-Cevap Oturumu,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Grup Sunumları,Avatar Antropomorfizminin Etkisi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Grup Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sohbet pazarlamasının genel ilkelerini kavrar. 10, 19, 5, 9A, F
Chatbot'un genel ilkelerini kavrar. 19, 5F
Chatbot senaryoları yazabilir. 10, 5F
Var olan Chatbot senaryolarını yeniden düzenleyebilir. 13, 16, 19F
Sohbet pazarlamasında kullanılan elementleri tanır.13, 19, 4, 5F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Chatbot GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Sohbet Pazarlaması & Örnek VakalarTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Chatbot Mimarisi ve Bot Diyalog Akışıİlgili literatür araştırılmalıdır.
4Project I - Soru-Cevap OturumuÖnceki konular pekiştirilmelidir.
5Uygulama DersiTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
6Uygulama DersiSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
7Uygulama DersiSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
8Grup Sunumları Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
9Avatar Antropomorfizminin EtkisiEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
10Uygulama DersiSunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
11Uygulama DersiSunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
12Uygulama DersiI- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
13Uygulama DersiII-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Grup SunumlarıGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
Deepika M, Vijay Cuddapah, Amitendra Srivastava, Srinivas Mahankali, Aı And Ml Powering The Agents Of Automation (2019), BPB Publications, ISBN: 978-93-88511-636 Khan, Rashid, Das, Anik, Introduction to Chatbots, (2018) 10.1007/978-1-4842-3111-1_1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer4312
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11414
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CHATBOT SENARYO TASARIMI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere chatbot'un temel unsurları hakkında bilgi sağlamak ve onları chatbot senaryo tasarımıyla tanıştırmaktır. Ders, katılımcıların diyaloga dayalı pazarlama, bot diyalog akışı, chatbot mimarisi, avatar antropomorfizmi hakkında fikir edinmelerini ve bunları uygulama içi pazarlama iletişimi sürecine uygulamalarını sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Chatbot Giriş,Sohbet Pazarlaması & Örnek Vakalar,Chatbot Mimarisi ve Bot Diyalog Akışı,Project I - Soru-Cevap Oturumu,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Grup Sunumları,Avatar Antropomorfizminin Etkisi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Grup Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sohbet pazarlamasının genel ilkelerini kavrar. 10, 19, 5, 9A, F
Chatbot'un genel ilkelerini kavrar. 19, 5F
Chatbot senaryoları yazabilir. 10, 5F
Var olan Chatbot senaryolarını yeniden düzenleyebilir. 13, 16, 19F
Sohbet pazarlamasında kullanılan elementleri tanır.13, 19, 4, 5F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Chatbot GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Sohbet Pazarlaması & Örnek VakalarTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Chatbot Mimarisi ve Bot Diyalog Akışıİlgili literatür araştırılmalıdır.
4Project I - Soru-Cevap OturumuÖnceki konular pekiştirilmelidir.
5Uygulama DersiTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
6Uygulama DersiSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
7Uygulama DersiSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
8Grup Sunumları Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
9Avatar Antropomorfizminin EtkisiEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
10Uygulama DersiSunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
11Uygulama DersiSunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
12Uygulama DersiI- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
13Uygulama DersiII-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Grup SunumlarıGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
Deepika M, Vijay Cuddapah, Amitendra Srivastava, Srinivas Mahankali, Aı And Ml Powering The Agents Of Automation (2019), BPB Publications, ISBN: 978-93-88511-636 Khan, Rashid, Das, Anik, Introduction to Chatbots, (2018) 10.1007/978-1-4842-3111-1_1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57