Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜR, İLETİŞİM VE TOPLUM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bu ders; Kültürel süreçler ve kültürel olguların hareketliliği ,Kültürel değişme ve kitle iletişimi,Kitle kültürü,Popüler külttür,Alt kültürlerkarşıt kültür,Kültürel değişme ve kültürel kimlik,Kültürel değişme ve cinsiyet,Uluslar arası iletişim ve kültürel değişme,İnternet kültürü,Yeni medya ve kültürel değişme,İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi,Küreselleşme ve kültür,Kültür ve yeni iletişim teknolojileri,Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal olaylara etkisi örnekler üzerinden ; konularını içermektedir |
Dersin Amacı | Geleneksel ve yeni medya araçlarını tanımlayarak bu araçlar vasıtası ile iletilen sözlü, görsel, yazılı mesajların kültüre olan etkisini açıklayarak küresel ve yerel kültür değişiminin sebeplerini ve sonuçlarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kültürel süreçler ve kültürel olguların hareketliliği,Kültürel değişme ve kitle iletişimi,Kitle kültürü ,Popüler külttür ,Alt kültürler-karşıt kültür ,Kültürel değişme ve kültürel kimlik,Ara Sınav,Kültürel değişme ve cinsiyet,Uluslar arası iletişim ve kültürel değişme,İnternet kültürü ,Yeni medya ve kültürel değişme,İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi,Küreselleşme ve kültür,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kültürü tanımlar. | 9 | A, D |
İletişim teknolojilerinin toplumsal etkilerini açıklar. | 9 | A, D |
Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal olaylara etkisini açıklar. | 9 | A, D |
Kültür değişiminin sebeplerini açıklar. | 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültürel süreçler ve kültürel olguların hareketliliği | |
2 | Kültürel değişme ve kitle iletişimi | |
3 | Kitle kültürü | |
4 | Popüler külttür | |
5 | Alt kültürler-karşıt kültür | |
6 | Kültürel değişme ve kültürel kimlik | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kültürel değişme ve cinsiyet | |
9 | Uluslar arası iletişim ve kültürel değişme | |
10 | İnternet kültürü | |
11 | Yeni medya ve kültürel değişme | |
12 | İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi | |
13 | Küreselleşme ve kültür | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Nazife Güngör, I?letis?ime Giris?. Ankara, Siyasal Kitabevi, 2015 Dennis McQuail – Sven Windahl, Kitle İletişim Modelleri, Çev. Konca Yumlu, Ankara, İmge Kitabevi John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleyman İrvan, Ankara, Pharmakon, Oya Tokgöz, İletişim Kuramlarına Anlam Vermek Başlangıcından Günümüze Anglo Amerikan İletişim Kuramı, İmge Kitabevi, Ankara, 2015 Oya Morva, Chicago Sosyoloji Okulu ve Sosyal Teoride İletişimin Keşfi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜR, İLETİŞİM VE TOPLUM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bu ders; Kültürel süreçler ve kültürel olguların hareketliliği ,Kültürel değişme ve kitle iletişimi,Kitle kültürü,Popüler külttür,Alt kültürlerkarşıt kültür,Kültürel değişme ve kültürel kimlik,Kültürel değişme ve cinsiyet,Uluslar arası iletişim ve kültürel değişme,İnternet kültürü,Yeni medya ve kültürel değişme,İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi,Küreselleşme ve kültür,Kültür ve yeni iletişim teknolojileri,Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal olaylara etkisi örnekler üzerinden ; konularını içermektedir |
Dersin Amacı | Geleneksel ve yeni medya araçlarını tanımlayarak bu araçlar vasıtası ile iletilen sözlü, görsel, yazılı mesajların kültüre olan etkisini açıklayarak küresel ve yerel kültür değişiminin sebeplerini ve sonuçlarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kültürel süreçler ve kültürel olguların hareketliliği,Kültürel değişme ve kitle iletişimi,Kitle kültürü ,Popüler külttür ,Alt kültürler-karşıt kültür ,Kültürel değişme ve kültürel kimlik,Ara Sınav,Kültürel değişme ve cinsiyet,Uluslar arası iletişim ve kültürel değişme,İnternet kültürü ,Yeni medya ve kültürel değişme,İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi,Küreselleşme ve kültür,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kültürü tanımlar. | 9 | A, D |
İletişim teknolojilerinin toplumsal etkilerini açıklar. | 9 | A, D |
Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal olaylara etkisini açıklar. | 9 | A, D |
Kültür değişiminin sebeplerini açıklar. | 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültürel süreçler ve kültürel olguların hareketliliği | |
2 | Kültürel değişme ve kitle iletişimi | |
3 | Kitle kültürü | |
4 | Popüler külttür | |
5 | Alt kültürler-karşıt kültür | |
6 | Kültürel değişme ve kültürel kimlik | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kültürel değişme ve cinsiyet | |
9 | Uluslar arası iletişim ve kültürel değişme | |
10 | İnternet kültürü | |
11 | Yeni medya ve kültürel değişme | |
12 | İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi | |
13 | Küreselleşme ve kültür | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Nazife Güngör, I?letis?ime Giris?. Ankara, Siyasal Kitabevi, 2015 Dennis McQuail – Sven Windahl, Kitle İletişim Modelleri, Çev. Konca Yumlu, Ankara, İmge Kitabevi John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleyman İrvan, Ankara, Pharmakon, Oya Tokgöz, İletişim Kuramlarına Anlam Vermek Başlangıcından Günümüze Anglo Amerikan İletişim Kuramı, İmge Kitabevi, Ankara, 2015 Oya Morva, Chicago Sosyoloji Okulu ve Sosyal Teoride İletişimin Keşfi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |