Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. UĞUR ÇOBANOĞLU |
Dersin Amacı | Fotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, reklam fotoğrafçılığının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlamak; öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedeflenir. Reklam Fotoğrafı tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler temelinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulaması sağlanır. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Modernin günlük yaşamında fotoğrafçılık. Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması Online research on modern photography technologies.,Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. ,Fotoğrafta Işık., Stüdyo’da reklam fotoğrafı çekimi ,Sonsuz fonda çekim teknikleri,Fotoğraf düzenlemede güncel çözümler.,Ürün fotoğrafı çekimi.,Fotoğrafta fokus. ,Portre fotoğraf çekimi ,Öğrenci projelerinin ara değerlendirilmesi.,Sahada çekim.,İç mekanda doğal ışıkla çekim teknikleri,Kurumsal portre çekimi,Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğrafçılığın temel teknikleri öğrenilir. | 10, 16, 6, 9 | F |
Öğrenci fotoğrafın modern teknolojilerinin kullanımına hakim olur. | 10, 11, 16, 6, 9 | F |
Öğrenci fotoğraf ve görsel iletişim ilişkisi üzerine geniş bir perspektif kazanır. | 10, 16, 9 | |
Öğrenci fotoğraf teknolojilerinin tarihsel gelişimine hakim olur. | 16, 9 | |
Fotoğrafın modern tartışma konuları hakkında fikir sahibi olunur. | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernin günlük yaşamında fotoğrafçılık. Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması Online research on modern photography technologies. | Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması |
2 | Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. | Üçler kuralı ile çekilmiş ironik fotoğraflar üzerine internet araştırması. |
3 | Fotoğrafta Işık. | Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
4 | Stüdyo’da reklam fotoğrafı çekimi | Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
5 | Sonsuz fonda çekim teknikleri | Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
6 | Fotoğraf düzenlemede güncel çözümler. | Modern fotoğraf düzenleme teknolojileri üzerine online tarama yapılması |
7 | Ürün fotoğrafı çekimi. | İkonik reklam fotoğrafları üzerine bir internet araştırması |
8 | Fotoğrafta fokus. | Lensler üzerine kısa bir internet araştırması yapılması |
9 | Portre fotoğraf çekimi | Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
10 | Öğrenci projelerinin ara değerlendirilmesi. | Proje detaylarının hazırlanması |
11 | Sahada çekim. | Fotoğraf çekimi için uygun koşullar taşıyan çekim alanının belirlenmesi |
12 | İç mekanda doğal ışıkla çekim teknikleri | Fotoğraf çekimi için uygun koşullar taşıyan çekim alanının belirlenmesi |
13 | Kurumsal portre çekimi | Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
14 | Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi | Proje sunumu hazırlığı. |
Kaynak |
1. [CreativeLive - Photography](https://www.creativelive.com/category/photo-and-video) 2. [Resource Magazine](https://resourcemagonline.com/) 3. [American Society of Media Photographers (ASMP)](https://www.asmp.org/) 4. [LensCulture](https://www.lensculture.com/) 5. [Photography Life](https://photographylife.com/) 6. [Digital Photography School](https://digital-photography-school.com/) 7. [Photofocus](https://photofocus.com/) 8. [SLR Lounge](https://www.slrlounge.com/) 9. [PhotographyTalk](https://www.photographytalk.com/) 10. [Magnum Photos](https://www.magnumphotos.com/) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 8 | 48 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 5 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. UĞUR ÇOBANOĞLU |
Dersin Amacı | Fotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, reklam fotoğrafçılığının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlamak; öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedeflenir. Reklam Fotoğrafı tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler temelinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulaması sağlanır. Derste Öğrenciler bir dönemde 3 ayrı konudan oluşan proje hazırlarlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Modernin günlük yaşamında fotoğrafçılık. Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması Online research on modern photography technologies.,Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. ,Fotoğrafta Işık., Stüdyo’da reklam fotoğrafı çekimi ,Sonsuz fonda çekim teknikleri,Fotoğraf düzenlemede güncel çözümler.,Ürün fotoğrafı çekimi.,Fotoğrafta fokus. ,Portre fotoğraf çekimi ,Öğrenci projelerinin ara değerlendirilmesi.,Sahada çekim.,İç mekanda doğal ışıkla çekim teknikleri,Kurumsal portre çekimi,Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğrafçılığın temel teknikleri öğrenilir. | 10, 16, 6, 9 | F |
Öğrenci fotoğrafın modern teknolojilerinin kullanımına hakim olur. | 10, 11, 16, 6, 9 | F |
Öğrenci fotoğraf ve görsel iletişim ilişkisi üzerine geniş bir perspektif kazanır. | 10, 16, 9 | |
Öğrenci fotoğraf teknolojilerinin tarihsel gelişimine hakim olur. | 16, 9 | |
Fotoğrafın modern tartışma konuları hakkında fikir sahibi olunur. | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernin günlük yaşamında fotoğrafçılık. Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması Online research on modern photography technologies. | Modern fotoğraf teknolojileri üzerine online tarama yapılması |
2 | Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. | Üçler kuralı ile çekilmiş ironik fotoğraflar üzerine internet araştırması. |
3 | Fotoğrafta Işık. | Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
4 | Stüdyo’da reklam fotoğrafı çekimi | Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
5 | Sonsuz fonda çekim teknikleri | Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
6 | Fotoğraf düzenlemede güncel çözümler. | Modern fotoğraf düzenleme teknolojileri üzerine online tarama yapılması |
7 | Ürün fotoğrafı çekimi. | İkonik reklam fotoğrafları üzerine bir internet araştırması |
8 | Fotoğrafta fokus. | Lensler üzerine kısa bir internet araştırması yapılması |
9 | Portre fotoğraf çekimi | Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
10 | Öğrenci projelerinin ara değerlendirilmesi. | Proje detaylarının hazırlanması |
11 | Sahada çekim. | Fotoğraf çekimi için uygun koşullar taşıyan çekim alanının belirlenmesi |
12 | İç mekanda doğal ışıkla çekim teknikleri | Fotoğraf çekimi için uygun koşullar taşıyan çekim alanının belirlenmesi |
13 | Kurumsal portre çekimi | Kameraların ve ışıkların teknik olarak kontrolü sağlanmalıdır. |
14 | Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi | Proje sunumu hazırlığı. |
Kaynak |
1. [CreativeLive - Photography](https://www.creativelive.com/category/photo-and-video) 2. [Resource Magazine](https://resourcemagonline.com/) 3. [American Society of Media Photographers (ASMP)](https://www.asmp.org/) 4. [LensCulture](https://www.lensculture.com/) 5. [Photography Life](https://photographylife.com/) 6. [Digital Photography School](https://digital-photography-school.com/) 7. [Photofocus](https://photofocus.com/) 8. [SLR Lounge](https://www.slrlounge.com/) 9. [PhotographyTalk](https://www.photographytalk.com/) 10. [Magnum Photos](https://www.magnumphotos.com/) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |