Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE AKADEMİK OKUMA VE YAZMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cihad Furkan ELİAÇIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İngilizce akademik metinleri okumak, değerlendirmek ve yazmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akademik okuma ve yazmaya giriş,Eleştirel okuma ve yorumlama,Argümanlar ve tez cümleleri, Akademik metin yapısı, Literatür taraması,Taslak hazırlama,Özet (abstrakt) yazma,Paragraflar ve geçişler,Giriş ve sonuç bölümlerini yazma,Alıntı yapma ve özetleme, Atıf ve bibliografya hazırlama, İntihalden kaçınma, Revizyon, Edit etme/düzeltme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler ilgili alanlarda yazılmış İngilizce akademik metinleri değerlendirebilecektir | 10, 14, 16, 5, 6 | |
Konuyla ilgili İngilizce akademik metinleri eleştirel bir gözle okuyabilecektir | 10, 16, 5, 6 | |
Konuyla ilgili İngilizce metinlerin argüman ve iddialarını yorumlayabilecektir | 10, 16, 6 | E |
İngilizce akademik metinleri değerlendirebilecektir | 10, 16 | A, E |
İlgili alanlarda İngilizce akademik metin yazabilecektir | 6 | E |
İngilizce akademik atıf kurallarını uygulayabilecektir | E | |
İngilizce akademik yayınları analiz edebilecektir | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik okuma ve yazmaya giriş | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
2 | Eleştirel okuma ve yorumlama | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
3 | Argümanlar ve tez cümleleri | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
4 | Akademik metin yapısı | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
5 | Literatür taraması | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
6 | Taslak hazırlama | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
7 | Özet (abstrakt) yazma | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
8 | Paragraflar ve geçişler | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
9 | Giriş ve sonuç bölümlerini yazma | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
10 | Alıntı yapma ve özetleme | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
11 | Atıf ve bibliografya hazırlama | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
12 | İntihalden kaçınma | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
13 | Revizyon | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma |
14 | Edit etme/düzeltme | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları, Derse ait okuma listesi ve derste dağıtılacak materyal. |
Harris, Joseph. 2006. Rewriting: How To Do Things With Texts. First Edition. Utah State University Press. Graff, Gerald, and Cathy Birkenstein. 2009. "They Say / I Say": The Moves That Matter in Academic Writing. Second Edition. W. W. Norton & Company. Bullock, Richard, and Weinberg, Francine. 2011. The Little Seagull Handbook. Spiral Bound Edition. W. W. Norton & Company |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | X | |||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | X | |||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | X | |||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | X | |||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | X | |||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | X | |||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | X | |||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | X | |||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | X | |||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | X | |||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | X | |||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE AKADEMİK OKUMA VE YAZMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cihad Furkan ELİAÇIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İngilizce akademik metinleri okumak, değerlendirmek ve yazmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akademik okuma ve yazmaya giriş,Eleştirel okuma ve yorumlama,Argümanlar ve tez cümleleri, Akademik metin yapısı, Literatür taraması,Taslak hazırlama,Özet (abstrakt) yazma,Paragraflar ve geçişler,Giriş ve sonuç bölümlerini yazma,Alıntı yapma ve özetleme, Atıf ve bibliografya hazırlama, İntihalden kaçınma, Revizyon, Edit etme/düzeltme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler ilgili alanlarda yazılmış İngilizce akademik metinleri değerlendirebilecektir | 10, 14, 16, 5, 6 | |
Konuyla ilgili İngilizce akademik metinleri eleştirel bir gözle okuyabilecektir | 10, 16, 5, 6 | |
Konuyla ilgili İngilizce metinlerin argüman ve iddialarını yorumlayabilecektir | 10, 16, 6 | E |
İngilizce akademik metinleri değerlendirebilecektir | 10, 16 | A, E |
İlgili alanlarda İngilizce akademik metin yazabilecektir | 6 | E |
İngilizce akademik atıf kurallarını uygulayabilecektir | E | |
İngilizce akademik yayınları analiz edebilecektir | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik okuma ve yazmaya giriş | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
2 | Eleştirel okuma ve yorumlama | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
3 | Argümanlar ve tez cümleleri | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
4 | Akademik metin yapısı | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
5 | Literatür taraması | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
6 | Taslak hazırlama | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
7 | Özet (abstrakt) yazma | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
8 | Paragraflar ve geçişler | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
9 | Giriş ve sonuç bölümlerini yazma | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
10 | Alıntı yapma ve özetleme | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
11 | Atıf ve bibliografya hazırlama | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
12 | İntihalden kaçınma | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
13 | Revizyon | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma |
14 | Edit etme/düzeltme | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve makale analizine hazır olma |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları, Derse ait okuma listesi ve derste dağıtılacak materyal. |
Harris, Joseph. 2006. Rewriting: How To Do Things With Texts. First Edition. Utah State University Press. Graff, Gerald, and Cathy Birkenstein. 2009. "They Say / I Say": The Moves That Matter in Academic Writing. Second Edition. W. W. Norton & Company. Bullock, Richard, and Weinberg, Francine. 2011. The Little Seagull Handbook. Spiral Bound Edition. W. W. Norton & Company |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | X | |||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | X | |||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | X | |||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | X | |||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | X | |||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | X | |||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | X | |||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | X | |||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | X | |||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | X | |||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | X | |||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |