Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNİK RESİM II | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem CAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Devrim KETENCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mesleki yeterlilik çerçevesinde belirli ölçeklerde teknik resim çizimlerini hazırlama |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mimarlık Bölümü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü: Mesleğe yönelik 1/50 ölçekli teknik çizim standart ve esaslarının açıklanması,1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı örnek bir proje kapsamında kat planı çizimi (aks sistemi, aks kodları, taşıyıcı sistem gösterimi, iç ve dış bölücü duvarlar),1/50 ölçekli plan çizim esasları (pencere çizimi, pencere açılım yönü, pencere kodları, kapı çizimi, kapı açılım yönü ve kodları, mahal etiketleri),1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı örnek bir proje kapsamında kesitlerin çizilmesi (kısa yönde yapı kesitinin çıkartılması),1/50 ölçekli kesit çizim esasları (yapı-toprak ilişkisi, aks sistemi ve taşıyıcı sistemin kesite taşınması, bölücü duvarlar, mahal etiketleri),1/50 ölçekli kesit çizim esasları (katları oluşturan döşemeler, kapı-pencere çizimi, düşey ölçülendirme tekniği, kot verilmesi, kırma çatı bilgileri, merdivenin plan ve kesitlerinin çıkartılması, uzun yöndeki kesite merdivenin eklenmesi),1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı örnek bir proje kapsamında görünüşlerin çizilmesi (toprak hizası, parapet belirleme, pencere-kapı görünüşü, balkon, çıkma v.b. yapı elemanları çizimi, kırma çatı bilgileri) Çok katlı yapının merdivenine ait 1/20 ölçekli plan, çizim standart ve esaslarının açıklanması Merdivene ait 1/20 ölçekli kesit, çizimi standart ve esasları, yatay ve düşey ölçülendirme tekniğinin açıklanması,1/20 ölçekli mutfak mekanı plan çizimi standart ve esaslarının açıklanması (mutfak mekanı, sabit ve hareketli mobilya ve ekipmanları, kapı-pencere çizimi, mahal etiketi),1/20 öl mutfak mekanı kesit ve görünüş çizimi standart ve esaslarının açıklanması (mutfak mekanı, sabit ve hareketli mobilya ve ekipmanları, kapı-pencere çizimi, malzeme katmanları, mahal etiketi),1/20 ölçekli banyo mekanı plan çizimi standart ve esaslarının açıklanması (banyo mekanı, sabit ve hareketli mobilya ve ekipmanları, kapı-pencere çizimi, mahal etiketi),1/20 ölçekli banyo mekanı kesit ve görünüş çizimi standart ve esaslarının açıklanması (banyo mekanı, sabit ve hareketli mobilya ve ekipmanları, kapı-pencere çizimi, malzeme katmanları, mahal etiketi) Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü:; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Zihinde oluşan ya da mevcutta var olan objelerin biçimlerini resmetmek için gereken çizim tekniklerini benimser | 1, 14, 4 | A, C |
2.Tasarımını yaptığı bir objeyi iki ve üç boyutlu çizim tekniklerini kullanarak görselleştirir | 1, 14, 4 | A, C |
3.Yaptığı bireysel çalışmasını çizim diliyle olduğu kadar mesleki tanımları kullanarak sözel olarak da ifade edebilir | 1, 14, 4 | A, C |
4.Tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular | 1, 14, 4 | A, C |
5.Stüdyo ortamında çalışma alışkanlığı geliştirir | 1, 14, 4 | A, C |
6.Mesleki ifade dili olan çizim tekniklerini kullanmayı öğrenir | 1, 14, 4 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mimarlık Bölümü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü: Mesleğe yönelik 1/50 ölçekli teknik çizim standart ve esaslarının açıklanması | |
2 | 1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı örnek bir proje kapsamında kat planı çizimi (aks sistemi, aks kodları, taşıyıcı sistem gösterimi, iç ve dış bölücü duvarlar) | |
3 | 1/50 ölçekli plan çizim esasları (pencere çizimi, pencere açılım yönü, pencere kodları, kapı çizimi, kapı açılım yönü ve kodları, mahal etiketleri) | |
4 | 1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı örnek bir proje kapsamında kesitlerin çizilmesi (kısa yönde yapı kesitinin çıkartılması) | |
5 | 1/50 ölçekli kesit çizim esasları (yapı-toprak ilişkisi, aks sistemi ve taşıyıcı sistemin kesite taşınması, bölücü duvarlar, mahal etiketleri) | |
6 | 1/50 ölçekli kesit çizim esasları (katları oluşturan döşemeler, kapı-pencere çizimi, düşey ölçülendirme tekniği, kot verilmesi, kırma çatı bilgileri, merdivenin plan ve kesitlerinin çıkartılması, uzun yöndeki kesite merdivenin eklenmesi) | |
7 | 1/50 ölçekli mimari çizim tekniği kullanılarak, çok katlı örnek bir proje kapsamında görünüşlerin çizilmesi (toprak hizası, parapet belirleme, pencere-kapı görünüşü, balkon, çıkma v.b. yapı elemanları çizimi, kırma çatı bilgileri) Çok katlı yapının merdivenine ait 1/20 ölçekli plan, çizim standart ve esaslarının açıklanması Merdivene ait 1/20 ölçekli kesit, çizimi standart ve esasları, yatay ve düşey ölçülendirme tekniğinin açıklanması | |
8 | 1/20 ölçekli mutfak mekanı plan çizimi standart ve esaslarının açıklanması (mutfak mekanı, sabit ve hareketli mobilya ve ekipmanları, kapı-pencere çizimi, mahal etiketi) | |
9 | 1/20 öl mutfak mekanı kesit ve görünüş çizimi standart ve esaslarının açıklanması (mutfak mekanı, sabit ve hareketli mobilya ve ekipmanları, kapı-pencere çizimi, malzeme katmanları, mahal etiketi) | |
10 | 1/20 ölçekli banyo mekanı plan çizimi standart ve esaslarının açıklanması (banyo mekanı, sabit ve hareketli mobilya ve ekipmanları, kapı-pencere çizimi, mahal etiketi) | |
11 | 1/20 ölçekli banyo mekanı kesit ve görünüş çizimi standart ve esaslarının açıklanması (banyo mekanı, sabit ve hareketli mobilya ve ekipmanları, kapı-pencere çizimi, malzeme katmanları, mahal etiketi) Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü: |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
1.Öztepe, H. (1997). Teknik Resim I, Eğitim Matbaası, İstanbul 2.Öztepe, H. (1997). Teknik Resim II, Eğitim Matbaası, İstanbul 3.Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York 4.Ching, F.D.K. (2010). Design Drawing, John Wiley & Sons, Inc. New York 5.Gürer, L. (2000). Perspektif ve Gölge, Birsen yay. İstanbul 6.Hotan, H. (2000). Mimari Perspektif ve Gölge, YEM, İstanbul 7.Onat, E. (2010). Perspektif ve Perspektifde Gölge Çizimi, Efil yay. İstanbul 8.Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | X | |||||
0 | TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | ||||||
0 | TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
0 | TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | X | |||||
0 | TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | X | |||||
0 | TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma | ||||||
0 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | ||||||
0 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | ||||||
0 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | ||||||
0 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | ||||||
0 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | ||||||
0 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
0 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | ||||||
0 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
0 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
0 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
0 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
0 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
0 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
0 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
0 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
0 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
0 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
0 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
0 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
0 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
0 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
0 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
0 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |