Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU IV | - | Güz Dönemi | 2+6 | 5 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zübeyde Gözde KUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine AKCAN ŞİRİN, Öğr.Gör. Aslı YILDIZ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Zübeyde Keskin |
Dersin Amacı | İç mimari projelendirme için gerekli olan bilgi ve becerinin, her dönem başında belirlenecek iç mekan tasarım konuları üzerinden öğrencilere kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dönem ve ön proje konularının verilmesi, grupların tanışması / eskiz sınavı,Kullanıcı profilleri, senaryo ve plan tiplerinin belirlenmesi, kavramsal alt yapıya giriş / Ön proje çalışmalarının sunumu,İhtiyaç programı ve mekan yerleşim şemalarının belirlenmesi,Kavram çalışması,Yerleşim kararlarına yönelik eskiz çalışması / eskiz çalışmalarının devamı,Ara jüri I (kullanıcı profili, senaryo, ihtiyaç programı, mekan ilişkilerine yönelik diyagramlar ve konsept paftası) / Belirlenen senaryo, kavram ve ön yerleşim şemaları dahilinde iç mekan tasarımına giriş,Tasarım süreci ,Tasarım süreci ,Tasarım süreci,Ara jüri II (1/20 ölçeğinde çizilmiş tefrişli yerleşim planları, kesit ve görünüşler, 1/10 ölçeğinde çizilmiş iç mekan sabit-hareketli donatı elemanlarına yönelik sistem detayları, projeyi ifade etmeye yetecek düzeyde renklendirilmiş perspektifler, kavram ve malzeme paftası),Proje geliştirme süreci,Proje Geliştirme Süreci,Çevresel sistemlere yönelik kararlar,Final jürisi öncesi proje değerlendirmeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mekan tasarlama becerisi (blok planlama, hacim çalışması, mekan yerleşimi, sirkülasyon ve yol bulma konularında teknikler) | 10, 18, 19, 9 | E, F |
Tasarım öncesi, şematik tasarım ve tasarım geliştirme süreçlerini yürütür | 10, 18, 19, 9 | E, F |
Karmaşık tasarım problemlerini çözer | 10, 18, 19, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönem ve ön proje konularının verilmesi, grupların tanışması / eskiz sınavı | |
2 | Kullanıcı profilleri, senaryo ve plan tiplerinin belirlenmesi, kavramsal alt yapıya giriş / Ön proje çalışmalarının sunumu | |
3 | İhtiyaç programı ve mekan yerleşim şemalarının belirlenmesi | |
4 | Kavram çalışması | |
5 | Yerleşim kararlarına yönelik eskiz çalışması / eskiz çalışmalarının devamı | |
6 | Ara jüri I (kullanıcı profili, senaryo, ihtiyaç programı, mekan ilişkilerine yönelik diyagramlar ve konsept paftası) / Belirlenen senaryo, kavram ve ön yerleşim şemaları dahilinde iç mekan tasarımına giriş | |
7 | Tasarım süreci | |
8 | Tasarım süreci | |
9 | Tasarım süreci | |
10 | Ara jüri II (1/20 ölçeğinde çizilmiş tefrişli yerleşim planları, kesit ve görünüşler, 1/10 ölçeğinde çizilmiş iç mekan sabit-hareketli donatı elemanlarına yönelik sistem detayları, projeyi ifade etmeye yetecek düzeyde renklendirilmiş perspektifler, kavram ve malzeme paftası) | |
11 | Proje geliştirme süreci | |
12 | Proje Geliştirme Süreci | |
13 | Çevresel sistemlere yönelik kararlar | |
14 | Final jürisi öncesi proje değerlendirmeleri |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacktır. |
Joseph Dechiara, Martin Zelnik, Julius Panero; Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning, McGraw-Hill Professional, NewYork, 2001 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | X | |||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOSU IV | - | Güz Dönemi | 2+6 | 5 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zübeyde Gözde KUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine AKCAN ŞİRİN, Öğr.Gör. Aslı YILDIZ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Zübeyde Keskin |
Dersin Amacı | İç mimari projelendirme için gerekli olan bilgi ve becerinin, her dönem başında belirlenecek iç mekan tasarım konuları üzerinden öğrencilere kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dönem ve ön proje konularının verilmesi, grupların tanışması / eskiz sınavı,Kullanıcı profilleri, senaryo ve plan tiplerinin belirlenmesi, kavramsal alt yapıya giriş / Ön proje çalışmalarının sunumu,İhtiyaç programı ve mekan yerleşim şemalarının belirlenmesi,Kavram çalışması,Yerleşim kararlarına yönelik eskiz çalışması / eskiz çalışmalarının devamı,Ara jüri I (kullanıcı profili, senaryo, ihtiyaç programı, mekan ilişkilerine yönelik diyagramlar ve konsept paftası) / Belirlenen senaryo, kavram ve ön yerleşim şemaları dahilinde iç mekan tasarımına giriş,Tasarım süreci ,Tasarım süreci ,Tasarım süreci,Ara jüri II (1/20 ölçeğinde çizilmiş tefrişli yerleşim planları, kesit ve görünüşler, 1/10 ölçeğinde çizilmiş iç mekan sabit-hareketli donatı elemanlarına yönelik sistem detayları, projeyi ifade etmeye yetecek düzeyde renklendirilmiş perspektifler, kavram ve malzeme paftası),Proje geliştirme süreci,Proje Geliştirme Süreci,Çevresel sistemlere yönelik kararlar,Final jürisi öncesi proje değerlendirmeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mekan tasarlama becerisi (blok planlama, hacim çalışması, mekan yerleşimi, sirkülasyon ve yol bulma konularında teknikler) | 10, 18, 19, 9 | E, F |
Tasarım öncesi, şematik tasarım ve tasarım geliştirme süreçlerini yürütür | 10, 18, 19, 9 | E, F |
Karmaşık tasarım problemlerini çözer | 10, 18, 19, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönem ve ön proje konularının verilmesi, grupların tanışması / eskiz sınavı | |
2 | Kullanıcı profilleri, senaryo ve plan tiplerinin belirlenmesi, kavramsal alt yapıya giriş / Ön proje çalışmalarının sunumu | |
3 | İhtiyaç programı ve mekan yerleşim şemalarının belirlenmesi | |
4 | Kavram çalışması | |
5 | Yerleşim kararlarına yönelik eskiz çalışması / eskiz çalışmalarının devamı | |
6 | Ara jüri I (kullanıcı profili, senaryo, ihtiyaç programı, mekan ilişkilerine yönelik diyagramlar ve konsept paftası) / Belirlenen senaryo, kavram ve ön yerleşim şemaları dahilinde iç mekan tasarımına giriş | |
7 | Tasarım süreci | |
8 | Tasarım süreci | |
9 | Tasarım süreci | |
10 | Ara jüri II (1/20 ölçeğinde çizilmiş tefrişli yerleşim planları, kesit ve görünüşler, 1/10 ölçeğinde çizilmiş iç mekan sabit-hareketli donatı elemanlarına yönelik sistem detayları, projeyi ifade etmeye yetecek düzeyde renklendirilmiş perspektifler, kavram ve malzeme paftası) | |
11 | Proje geliştirme süreci | |
12 | Proje Geliştirme Süreci | |
13 | Çevresel sistemlere yönelik kararlar | |
14 | Final jürisi öncesi proje değerlendirmeleri |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacktır. |
Joseph Dechiara, Martin Zelnik, Julius Panero; Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning, McGraw-Hill Professional, NewYork, 2001 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | X | |||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |