Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN, Dr.Öğr.Üye. Tahir AKKOYUNLU, Öğr.Gör. İbrahim Serkan UYSAL, Öğr.Gör. Havva Seide GEDİK KEBAPCI, Öğr.Gör. Oğulcan ÜNEŞİ |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Nursena Coşkun |
Dersin Amacı | Tasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi ve sunulmaya hazır hale getirebilmesi için gereken teorik bilginin verilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişim süreci İnşaat sektörünün BIM’e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir?, BIM, yapım sektörünü nasıl değiştiriyor?,BIM teknolojisinin temel özellikleri BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışabilirlik, sanal gerçeklik , enerji simülasyonları,BIM Autodesk Revit ara-yüzüne giriş ve programın tanıtılması,Parametrik modelleme kavramı, Revit’te “family” kavramı Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere,Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, Merdiven aksamları (rıht, basamak, sahanlık), döşemeler,Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar,Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar ,Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma,“Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları,“Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları,Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı,Dönem projesi değerlendirme 1,“Revit family “ kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği,Dönem projesi değerlendirme 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sayısal ortamda yapılan tasarımların görselleştirilecek sunuma hazır hale getirme bilgisinin verilmesi | 16, 37, 8, 9 | E, F |
Tasarımda dijital temsil becerisinin kazandırılması | 16, 37, 8, 9 | E, F |
Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle etme yeteneğinin kazandırılması | 16, 37, 8, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişim süreci İnşaat sektörünün BIM’e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir?, BIM, yapım sektörünü nasıl değiştiriyor? | |
2 | BIM teknolojisinin temel özellikleri BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışabilirlik, sanal gerçeklik , enerji simülasyonları | |
3 | BIM Autodesk Revit ara-yüzüne giriş ve programın tanıtılması | |
4 | Parametrik modelleme kavramı, Revit’te “family” kavramı Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere | |
5 | Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, Merdiven aksamları (rıht, basamak, sahanlık), döşemeler | |
6 | Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar | |
7 | Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar | |
8 | Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma | |
9 | “Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları | |
10 | “Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları | |
11 | Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı | |
12 | Dönem projesi değerlendirme 1 | |
13 | “Revit family “ kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği | |
14 | Dönem projesi değerlendirme 2 |
Kaynak |
Öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilecektir. |
Türkmenoğlu Berkan, Saliha; Rhinoceros 4 ile Modelleme. BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Managers, Designers, Engineers and Contractors, Chuck Eastman, Paul Teicholz, Rafael Sacks, Kathleen Liston (2011-second edition) The Impact of Building Information Modelling, Ray Crotty (2011) BIM Project execution planning, John Messner (2008) Mastering Revit Revit Suite McGraw-Hill, 2008. Building Information Modelling (BIM). Transforming Design and Construction to Achieve Greater Industry Productivity. McGraw-Hill, 2009. The Business Value Of BIM. Getting Building InformationModeling to the Bottom Line. BIM Content Development: Standards, Strategies, and Best Practices, Robert S. Weygant (2011) https://redshift.autodesk.com/ https://academy.autodesk.com/curriculum http://bimnewworld.blogspot.com.tr/ http://www.bimjournal.com/ http://www.asce.org/ http://www.riba.co.uk/ • http://www.buildingsmart.org |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 59 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(59/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN, Dr.Öğr.Üye. Tahir AKKOYUNLU, Öğr.Gör. İbrahim Serkan UYSAL, Öğr.Gör. Havva Seide GEDİK KEBAPCI, Öğr.Gör. Oğulcan ÜNEŞİ |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Nursena Coşkun |
Dersin Amacı | Tasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi ve sunulmaya hazır hale getirebilmesi için gereken teorik bilginin verilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişim süreci İnşaat sektörünün BIM’e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir?, BIM, yapım sektörünü nasıl değiştiriyor?,BIM teknolojisinin temel özellikleri BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışabilirlik, sanal gerçeklik , enerji simülasyonları,BIM Autodesk Revit ara-yüzüne giriş ve programın tanıtılması,Parametrik modelleme kavramı, Revit’te “family” kavramı Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere,Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, Merdiven aksamları (rıht, basamak, sahanlık), döşemeler,Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar,Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar ,Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma,“Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları,“Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları,Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı,Dönem projesi değerlendirme 1,“Revit family “ kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği,Dönem projesi değerlendirme 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sayısal ortamda yapılan tasarımların görselleştirilecek sunuma hazır hale getirme bilgisinin verilmesi | 16, 37, 8, 9 | E, F |
Tasarımda dijital temsil becerisinin kazandırılması | 16, 37, 8, 9 | E, F |
Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle etme yeteneğinin kazandırılması | 16, 37, 8, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişim süreci İnşaat sektörünün BIM’e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir?, BIM, yapım sektörünü nasıl değiştiriyor? | |
2 | BIM teknolojisinin temel özellikleri BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışabilirlik, sanal gerçeklik , enerji simülasyonları | |
3 | BIM Autodesk Revit ara-yüzüne giriş ve programın tanıtılması | |
4 | Parametrik modelleme kavramı, Revit’te “family” kavramı Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere | |
5 | Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, Merdiven aksamları (rıht, basamak, sahanlık), döşemeler | |
6 | Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar | |
7 | Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar | |
8 | Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma | |
9 | “Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları | |
10 | “Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları | |
11 | Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı | |
12 | Dönem projesi değerlendirme 1 | |
13 | “Revit family “ kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği | |
14 | Dönem projesi değerlendirme 2 |
Kaynak |
Öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilecektir. |
Türkmenoğlu Berkan, Saliha; Rhinoceros 4 ile Modelleme. BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Managers, Designers, Engineers and Contractors, Chuck Eastman, Paul Teicholz, Rafael Sacks, Kathleen Liston (2011-second edition) The Impact of Building Information Modelling, Ray Crotty (2011) BIM Project execution planning, John Messner (2008) Mastering Revit Revit Suite McGraw-Hill, 2008. Building Information Modelling (BIM). Transforming Design and Construction to Achieve Greater Industry Productivity. McGraw-Hill, 2009. The Business Value Of BIM. Getting Building InformationModeling to the Bottom Line. BIM Content Development: Standards, Strategies, and Best Practices, Robert S. Weygant (2011) https://redshift.autodesk.com/ https://academy.autodesk.com/curriculum http://bimnewworld.blogspot.com.tr/ http://www.bimjournal.com/ http://www.asce.org/ http://www.riba.co.uk/ • http://www.buildingsmart.org |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |