Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MALZEME VE TEKNOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, malzeme teknolojilerini ve malzeme performansına etki eden özellikleri ürünler üzerinden anlatmak suretiyle çeşitli malzemeler konusunda bilgi vermeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Metal teknolojileri.,Metal ürün örnekleri. ,Plastik malzeme teknolojileri.,Plastik ürün örnekleri.,Seramik malzeme teknolojileri.,Seramik ürün örnekleri.,Seramik ürün örnekleri. ,Deri.,Nano malzemeler.,Ahşap ve diğer selülöz esaslı malzemeler,Boyalar ve koruyucu malzemeler,Boyalar ve koruyucu malzemeler.,Malzeme seçimi.,Malzeme seçimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarım projelerine yönelik olarak malzemeleri doğru seçer. | 16, 18, 9 | A, E |
Tasarımlarını farklı malzeme ve üretim yöntemleri ile ilişkilendirir. | 16, 18, 9 | A, E |
Teknolojik gelişmeler, standartlar, çevre koruma yasaları, geri dönüşüm kriterleri hakkında bilgi sahibidir. | 16, 18, 9 | A, E |
Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte malzeme biliminin ve teknolojisinin nasıl evrildiğini tespit eder. | 16, 18, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metal teknolojileri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Metal ürün örnekleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | Plastik malzeme teknolojileri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | Plastik ürün örnekleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | Seramik malzeme teknolojileri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Seramik ürün örnekleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | Seramik ürün örnekleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Deri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Nano malzemeler. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Ahşap ve diğer selülöz esaslı malzemeler | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | Boyalar ve koruyucu malzemeler | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Boyalar ve koruyucu malzemeler. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | Malzeme seçimi. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Malzeme seçimi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Öğrencilerin derste not alması beklenmektedir. |
Fındık, F. (2010) Malzeme ve Tasarım Bilgisi. Seçkin Yayınevi-Ankara. Akkurt, S. (2007) Plastik Malzeme Bilimi Teknolojisi ve Kalıp Tasarımı. Birsen Yayınevi- İstanbul. Ashby. M, Johnson. K. (2002) Materials and Design: The art and science of materials, Butterworth-Heinemann, Burlington. Lefteri, C. (2014) Materials for Design. Lawrence King Publishing, London. Lefteri, C. (2004) Metals-Materials for Inspirational Design, Rota Vision Toydemir, N., Gürdal, E., Tanaçan, L. (2000) Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme. Literatür yayınları: 39. Abel, C.(2004) Architecture, Technology and Process. Elsevier: Burlington. ISBN 0 7506 3792 7. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | X | |||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 5 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(51/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MALZEME VE TEKNOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, malzeme teknolojilerini ve malzeme performansına etki eden özellikleri ürünler üzerinden anlatmak suretiyle çeşitli malzemeler konusunda bilgi vermeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Metal teknolojileri.,Metal ürün örnekleri. ,Plastik malzeme teknolojileri.,Plastik ürün örnekleri.,Seramik malzeme teknolojileri.,Seramik ürün örnekleri.,Seramik ürün örnekleri. ,Deri.,Nano malzemeler.,Ahşap ve diğer selülöz esaslı malzemeler,Boyalar ve koruyucu malzemeler,Boyalar ve koruyucu malzemeler.,Malzeme seçimi.,Malzeme seçimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarım projelerine yönelik olarak malzemeleri doğru seçer. | 16, 18, 9 | A, E |
Tasarımlarını farklı malzeme ve üretim yöntemleri ile ilişkilendirir. | 16, 18, 9 | A, E |
Teknolojik gelişmeler, standartlar, çevre koruma yasaları, geri dönüşüm kriterleri hakkında bilgi sahibidir. | 16, 18, 9 | A, E |
Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte malzeme biliminin ve teknolojisinin nasıl evrildiğini tespit eder. | 16, 18, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metal teknolojileri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Metal ürün örnekleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | Plastik malzeme teknolojileri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | Plastik ürün örnekleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | Seramik malzeme teknolojileri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Seramik ürün örnekleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | Seramik ürün örnekleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Deri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Nano malzemeler. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Ahşap ve diğer selülöz esaslı malzemeler | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | Boyalar ve koruyucu malzemeler | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Boyalar ve koruyucu malzemeler. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | Malzeme seçimi. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Malzeme seçimi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Öğrencilerin derste not alması beklenmektedir. |
Fındık, F. (2010) Malzeme ve Tasarım Bilgisi. Seçkin Yayınevi-Ankara. Akkurt, S. (2007) Plastik Malzeme Bilimi Teknolojisi ve Kalıp Tasarımı. Birsen Yayınevi- İstanbul. Ashby. M, Johnson. K. (2002) Materials and Design: The art and science of materials, Butterworth-Heinemann, Burlington. Lefteri, C. (2014) Materials for Design. Lawrence King Publishing, London. Lefteri, C. (2004) Metals-Materials for Inspirational Design, Rota Vision Toydemir, N., Gürdal, E., Tanaçan, L. (2000) Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme. Literatür yayınları: 39. Abel, C.(2004) Architecture, Technology and Process. Elsevier: Burlington. ISBN 0 7506 3792 7. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | X | |||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |