Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RÖLÖVE VE YENİDEN İŞLEVLENDİRME | - | Bahar Dönemi | 2+3 | 3,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülhan BENLİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülhan BENLİ, Öğr.Gör. Rabiya Yeşim YÜKSEL, Öğr.Gör. Ozan YILMAZ, Öğr.Gör. Erden SEYMAN |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Yeşim Dolunay Yüksel |
Dersin Amacı | Ülkemizde geçerli Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yasaları çerçevesinde "taşınmaz kültür varlığı" olarak kabul edilen ve restorasyona ihtiyacı bulunan tarihi yapı yada yapı gruplarının, geleneksel ve/veya ileri belgeleme teknikleri kullanarak rölövesi ve tarihi esere tahribat vermeyecek bir fonksiyon ile yeniden işlevlendirme projesinin hazırlanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geleneksel ve/veya ileri belgeleme teknikleri kullanarak rölöve alımı ,İleri belgeleme yöntem ve tekniklerinin anlatımı ,Tarihi yapılarda mekansal ve strüktürel analizlerin yapılması,Rölöve çizimi, ölçü ve ölçülendirme tekniklerinin anlatımı ,Tarihi yapılarda kullanılan malzemeler,Tarihi yapı iç mekan, yapı elemanlarının incelenmesi, strüktür sisteminin çözümlenmesi,Rölöve projelerinde çizim ilkeleri,Rölöve projelerinde çizim ilke ve esaslarının anlatılması ,Tarihi yapılarda iç mekanlarda bozulma türleri, nedenleri, mekan organizasyonunda ortaya çıkan sorunlar,tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde önerilebilecek fonksiyon çeşit ve kapsamları,yeniden işlevlendirilen tarihi yapılarda kullanılabilecek malzeme çeşit, form ve detayları,Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde basit onarım ilke ve yöntemleri,tarihi yapılarda iç mekan detay çözümlemeleri (aydınlatma),tarihi yapılarda iç mekan detay çözümlemeleri (akustik); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Geleneksel ve/veya ileri belgeleme teknikleri kullanarak rölöve alım ve rölöve çizim yöntemlerinİ öğrenir | 12, 13, 14, 2, 9 | E, F, H |
Tarihi yapılarda mekansal ve strüktürel analizler hazırlar | 12, 13, 14, 2, 9 | E, F, H |
Tarihi binalarda hasar analizi yapar | 12, 13, 14, 2, 9 | E, F, H |
Yeniden İşlevlendirme kriterleri ve yöntemlerini geliştirir | 12, 13, 14, 2, 9 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel ve/veya ileri belgeleme teknikleri kullanarak rölöve alımı | |
2 | İleri belgeleme yöntem ve tekniklerinin anlatımı | |
3 | Tarihi yapılarda mekansal ve strüktürel analizlerin yapılması | yapının yerinde incelenmesi ve rölöve ölçülerinin alınması |
4 | Rölöve çizimi, ölçü ve ölçülendirme tekniklerinin anlatımı | rölöve üzerinde işlenmesi |
5 | Tarihi yapılarda kullanılan malzemeler | |
6 | Tarihi yapı iç mekan, yapı elemanlarının incelenmesi, strüktür sisteminin çözümlenmesi | |
7 | Rölöve projelerinde çizim ilkeleri | |
8 | Rölöve projelerinde çizim ilke ve esaslarının anlatılması | Rölöve üzerinde işlenmesi |
9 | Tarihi yapılarda iç mekanlarda bozulma türleri, nedenleri, mekan organizasyonunda ortaya çıkan sorunlar | |
10 | tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde önerilebilecek fonksiyon çeşit ve kapsamları | rölöve üzerinde işlenmsi |
11 | yeniden işlevlendirilen tarihi yapılarda kullanılabilecek malzeme çeşit, form ve detayları | yeniden işlevlendirme projesi üzerinde işlenmesi |
12 | Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde basit onarım ilke ve yöntemleri | yeniden işlevlendirme projesi üzerinde işlenmesi |
13 | tarihi yapılarda iç mekan detay çözümlemeleri (aydınlatma) | yeniden işlevlendirme projesi üzerinde işlenmesi |
14 | tarihi yapılarda iç mekan detay çözümlemeleri (akustik) | yeniden işlevlendirme projesi üzerinde işlenmesi |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
1. Sönmez N. (1997). Osmanlı Dönemi Yapı ve Malzeme Terimleri Sözlüğü, YEM, İstanbul. 2. Tayla H. (2007). Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem ve Elemanları, TAÇ Vakfı, İstanbul. 3. Uluengin B. (2010). Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik yapı Detayları, YEM, İstanbul. 4. Binan M. (1980). Doğramalar-Ahşap Pencere, Birsel yay., İstanbul 5. Binan M. (1985). Ahşap Çatılar, Birsel yay., İstanbul. 6. Melek A., Binan M. (2000). Ahşap Kapılar ve Metal Tamamlayıcı Elemanlar, YEM, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | ||||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | X | |||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | X | |||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | X | |||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 5 | 70 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 3 | 36 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RÖLÖVE VE YENİDEN İŞLEVLENDİRME | - | Bahar Dönemi | 2+3 | 3,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülhan BENLİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülhan BENLİ, Öğr.Gör. Rabiya Yeşim YÜKSEL, Öğr.Gör. Ozan YILMAZ, Öğr.Gör. Erden SEYMAN |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Yeşim Dolunay Yüksel |
Dersin Amacı | Ülkemizde geçerli Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yasaları çerçevesinde "taşınmaz kültür varlığı" olarak kabul edilen ve restorasyona ihtiyacı bulunan tarihi yapı yada yapı gruplarının, geleneksel ve/veya ileri belgeleme teknikleri kullanarak rölövesi ve tarihi esere tahribat vermeyecek bir fonksiyon ile yeniden işlevlendirme projesinin hazırlanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geleneksel ve/veya ileri belgeleme teknikleri kullanarak rölöve alımı ,İleri belgeleme yöntem ve tekniklerinin anlatımı ,Tarihi yapılarda mekansal ve strüktürel analizlerin yapılması,Rölöve çizimi, ölçü ve ölçülendirme tekniklerinin anlatımı ,Tarihi yapılarda kullanılan malzemeler,Tarihi yapı iç mekan, yapı elemanlarının incelenmesi, strüktür sisteminin çözümlenmesi,Rölöve projelerinde çizim ilkeleri,Rölöve projelerinde çizim ilke ve esaslarının anlatılması ,Tarihi yapılarda iç mekanlarda bozulma türleri, nedenleri, mekan organizasyonunda ortaya çıkan sorunlar,tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde önerilebilecek fonksiyon çeşit ve kapsamları,yeniden işlevlendirilen tarihi yapılarda kullanılabilecek malzeme çeşit, form ve detayları,Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde basit onarım ilke ve yöntemleri,tarihi yapılarda iç mekan detay çözümlemeleri (aydınlatma),tarihi yapılarda iç mekan detay çözümlemeleri (akustik); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Geleneksel ve/veya ileri belgeleme teknikleri kullanarak rölöve alım ve rölöve çizim yöntemlerinİ öğrenir | 12, 13, 14, 2, 9 | E, F, H |
Tarihi yapılarda mekansal ve strüktürel analizler hazırlar | 12, 13, 14, 2, 9 | E, F, H |
Tarihi binalarda hasar analizi yapar | 12, 13, 14, 2, 9 | E, F, H |
Yeniden İşlevlendirme kriterleri ve yöntemlerini geliştirir | 12, 13, 14, 2, 9 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel ve/veya ileri belgeleme teknikleri kullanarak rölöve alımı | |
2 | İleri belgeleme yöntem ve tekniklerinin anlatımı | |
3 | Tarihi yapılarda mekansal ve strüktürel analizlerin yapılması | yapının yerinde incelenmesi ve rölöve ölçülerinin alınması |
4 | Rölöve çizimi, ölçü ve ölçülendirme tekniklerinin anlatımı | rölöve üzerinde işlenmesi |
5 | Tarihi yapılarda kullanılan malzemeler | |
6 | Tarihi yapı iç mekan, yapı elemanlarının incelenmesi, strüktür sisteminin çözümlenmesi | |
7 | Rölöve projelerinde çizim ilkeleri | |
8 | Rölöve projelerinde çizim ilke ve esaslarının anlatılması | Rölöve üzerinde işlenmesi |
9 | Tarihi yapılarda iç mekanlarda bozulma türleri, nedenleri, mekan organizasyonunda ortaya çıkan sorunlar | |
10 | tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde önerilebilecek fonksiyon çeşit ve kapsamları | rölöve üzerinde işlenmsi |
11 | yeniden işlevlendirilen tarihi yapılarda kullanılabilecek malzeme çeşit, form ve detayları | yeniden işlevlendirme projesi üzerinde işlenmesi |
12 | Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde basit onarım ilke ve yöntemleri | yeniden işlevlendirme projesi üzerinde işlenmesi |
13 | tarihi yapılarda iç mekan detay çözümlemeleri (aydınlatma) | yeniden işlevlendirme projesi üzerinde işlenmesi |
14 | tarihi yapılarda iç mekan detay çözümlemeleri (akustik) | yeniden işlevlendirme projesi üzerinde işlenmesi |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
1. Sönmez N. (1997). Osmanlı Dönemi Yapı ve Malzeme Terimleri Sözlüğü, YEM, İstanbul. 2. Tayla H. (2007). Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem ve Elemanları, TAÇ Vakfı, İstanbul. 3. Uluengin B. (2010). Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik yapı Detayları, YEM, İstanbul. 4. Binan M. (1980). Doğramalar-Ahşap Pencere, Birsel yay., İstanbul 5. Binan M. (1985). Ahşap Çatılar, Birsel yay., İstanbul. 6. Melek A., Binan M. (2000). Ahşap Kapılar ve Metal Tamamlayıcı Elemanlar, YEM, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | ||||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | X | |||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | X | |||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | X | |||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |