Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİTOLOJİ VE SANAT | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gözde ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, insanın kültürel evriminde ve uygarlığın gelişiminde önemli rol oynayan iki ana unsur olarak sanat ve mitoloji arasındaki ilişki ele alınacaktır. Antik dönemden itibaren Mısır, Anadolu, Yunan ve Roma uygarlıklarında mitolojinin incelenmesi, antik dönemden 20.yy.’a dek Batı sanat akımlarının sanat ve mitoloji arasındaki ilişki üzerinden analiz edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, mitoloji nedir? Mitoloji ve sanat ilişkisi,Sümer ve Asur uygarlıklarında sanat ve mitoloji ilişkisi, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar ,Antik Mısır uygarlığında mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar,Antik Yunan döneminde mitoloji, Olimpos tanrıları ve efsaneler ,Antik Yunan döneminde mitoloji, kahramanlar, diğer kişilikler, yaratıklar ve efsaneler ,ARA SINAV,Antik Yunan döneminde mitoloji, Homeros’un İlyada ve Odysseia eserlerinde temel karakterler, Anadolu Mitolojileri ,Antik Yunan’da sanatsal dönemler, Helenistik dönemde sanat ve mitoloji: heykel ve vazolarda mitolojik konulu betimlemeler ,Antik Roma döneminde mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler ,Antik Roma döneminde sanat, heykel ve duvar resimlerinde mitolojik betimlemeler ,Rönesans sanatı, temel özellikler, önde gelen sanatçılar, Manyerizm, temel özellikler, önde gelen sanatçılar ,Rönesans ve Manyerizm’de Antik Yunan Mitolojisinin Etkisi ,Barok Sanat, Rokoko, önde gelen sanatçılar, Barok ve Rokoko’da mitolojik konulu eserler,18.-19. yy. Batı Sanat Akımlarında Klasik Mitoloji: Neoklasizm, Romantizm, Pre-Rafaelcilik, Sembolizm ve mitolojik konulu eserler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, mitoloji nedir? Mitoloji ve sanat ilişkisi | |
2 | Sümer ve Asur uygarlıklarında sanat ve mitoloji ilişkisi, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar | |
3 | Antik Mısır uygarlığında mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar | |
4 | Antik Yunan döneminde mitoloji, Olimpos tanrıları ve efsaneler | |
5 | Antik Yunan döneminde mitoloji, kahramanlar, diğer kişilikler, yaratıklar ve efsaneler | |
6 | ARA SINAV | |
7 | Antik Yunan döneminde mitoloji, Homeros’un İlyada ve Odysseia eserlerinde temel karakterler, Anadolu Mitolojileri | |
8 | Antik Yunan’da sanatsal dönemler, Helenistik dönemde sanat ve mitoloji: heykel ve vazolarda mitolojik konulu betimlemeler | |
9 | Antik Roma döneminde mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler | |
10 | Antik Roma döneminde sanat, heykel ve duvar resimlerinde mitolojik betimlemeler | |
11 | Rönesans sanatı, temel özellikler, önde gelen sanatçılar, Manyerizm, temel özellikler, önde gelen sanatçılar | |
12 | Rönesans ve Manyerizm’de Antik Yunan Mitolojisinin Etkisi | |
13 | Barok Sanat, Rokoko, önde gelen sanatçılar, Barok ve Rokoko’da mitolojik konulu eserler | |
14 | 18.-19. yy. Batı Sanat Akımlarında Klasik Mitoloji: Neoklasizm, Romantizm, Pre-Rafaelcilik, Sembolizm ve mitolojik konulu eserler |
Kaynak |
1. Bulfinch, T., Myths of Greece and Rome, Penguin Books, London, 1981. 2. Buxton, R., Yunan Mitolojisi, çev. Ahmet Fethi Yıldırım, Alfa, 2016. 3. Can, Ş., Klasik Yunan Mitolojisi, Ötüken, 2014. 4. Carpenter, T. H., Art and Myth in Ancient Greece: A Handbook, Thames Hudson, World of Art, New York, 1991. 5. Carpenter, T. H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, çev. Bensen B.M. Ünlüoğlu, Homer Kitabevi, 2016. 6. Carr-Gomm, S., Sanat: Sanatın Gizli Dili, çev. Lizet Deadato, İnkılap, 2014. 7. Carvalho de Magalhaes, R., Antikçağ'dan Günümüze Sanatta Mitoloji, çev. Yiğit Değer Bengi, Alfa, 2007. 8. Cömert, B., Mitoloji ve İkonografi, De Ki, 2006. 9. Davidson, R. J., The Oxford Guide to Classical Mythology in the Arts, 1300- 1990s, Oxford University Press, ABD, 1993. 10. Erhat, A., Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2011. 11. Fink, G., Antik Mitolojide Kim Kimdir, Kabalcı, 1995. 12. Gombrich, E.H., The Story of Art, Phaidon, 2003. 13. Gombrich, E.H., Sanatın Öyküsü, çev. Ömer Erduran, Erol Erduran, Remzi Kitabevi, 2007. 14. Hamilton, E., Mitologya, Varlık, 1998. 15. Homeros, Odysseia, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, çev. Azra Erhat, A. Kadir, İstanbul, 2014. 16. Homeros, İlyada, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, çev. Azra Erhat, A. Kadir, İstanbul, 2014. 17. İrgin, S., Sanat ve Mitoloji Terimleri Sözlüğü, Sokak Yay, 2018. 18. Kollektif, Mitoloji, NTV, 2012. 19. Leeming, D. A., A’dan Z’ye Dünya Mitolojisi, çev. Nurdan Soysal, Say, 2018. 20. Little, S., …izmler, Sanatı Anlamak, YEM, 2008. 21. Rosenberg, D., Dünya Mitolojisi, İmge, 1998. 22. Sadık, C., Uygarlığın Ayak İzleri, Batı Resim Sanatında Mitoloji, Epsilon, 2022. 23. Sözen, M. ve Tanyeli, U., Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi, 2010. 24. Vernant, J. P., Evren, Tanrılar, İnsanlar, Dost Kitabevi, Ankara, 2001. 25. Wilkinson, P., Myths & Legends, DK, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | ||||||
2 | TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | ||||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | ||||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | ||||||
6 | TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | ||||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | X | |||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | X | |||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | X | |||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | X | |||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | ||||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 8 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİTOLOJİ VE SANAT | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gözde ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, insanın kültürel evriminde ve uygarlığın gelişiminde önemli rol oynayan iki ana unsur olarak sanat ve mitoloji arasındaki ilişki ele alınacaktır. Antik dönemden itibaren Mısır, Anadolu, Yunan ve Roma uygarlıklarında mitolojinin incelenmesi, antik dönemden 20.yy.’a dek Batı sanat akımlarının sanat ve mitoloji arasındaki ilişki üzerinden analiz edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, mitoloji nedir? Mitoloji ve sanat ilişkisi,Sümer ve Asur uygarlıklarında sanat ve mitoloji ilişkisi, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar ,Antik Mısır uygarlığında mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar,Antik Yunan döneminde mitoloji, Olimpos tanrıları ve efsaneler ,Antik Yunan döneminde mitoloji, kahramanlar, diğer kişilikler, yaratıklar ve efsaneler ,ARA SINAV,Antik Yunan döneminde mitoloji, Homeros’un İlyada ve Odysseia eserlerinde temel karakterler, Anadolu Mitolojileri ,Antik Yunan’da sanatsal dönemler, Helenistik dönemde sanat ve mitoloji: heykel ve vazolarda mitolojik konulu betimlemeler ,Antik Roma döneminde mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler ,Antik Roma döneminde sanat, heykel ve duvar resimlerinde mitolojik betimlemeler ,Rönesans sanatı, temel özellikler, önde gelen sanatçılar, Manyerizm, temel özellikler, önde gelen sanatçılar ,Rönesans ve Manyerizm’de Antik Yunan Mitolojisinin Etkisi ,Barok Sanat, Rokoko, önde gelen sanatçılar, Barok ve Rokoko’da mitolojik konulu eserler,18.-19. yy. Batı Sanat Akımlarında Klasik Mitoloji: Neoklasizm, Romantizm, Pre-Rafaelcilik, Sembolizm ve mitolojik konulu eserler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, mitoloji nedir? Mitoloji ve sanat ilişkisi | |
2 | Sümer ve Asur uygarlıklarında sanat ve mitoloji ilişkisi, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar | |
3 | Antik Mısır uygarlığında mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler, sanatsal yansımalar | |
4 | Antik Yunan döneminde mitoloji, Olimpos tanrıları ve efsaneler | |
5 | Antik Yunan döneminde mitoloji, kahramanlar, diğer kişilikler, yaratıklar ve efsaneler | |
6 | ARA SINAV | |
7 | Antik Yunan döneminde mitoloji, Homeros’un İlyada ve Odysseia eserlerinde temel karakterler, Anadolu Mitolojileri | |
8 | Antik Yunan’da sanatsal dönemler, Helenistik dönemde sanat ve mitoloji: heykel ve vazolarda mitolojik konulu betimlemeler | |
9 | Antik Roma döneminde mitoloji, temel kişilikler ve efsaneler | |
10 | Antik Roma döneminde sanat, heykel ve duvar resimlerinde mitolojik betimlemeler | |
11 | Rönesans sanatı, temel özellikler, önde gelen sanatçılar, Manyerizm, temel özellikler, önde gelen sanatçılar | |
12 | Rönesans ve Manyerizm’de Antik Yunan Mitolojisinin Etkisi | |
13 | Barok Sanat, Rokoko, önde gelen sanatçılar, Barok ve Rokoko’da mitolojik konulu eserler | |
14 | 18.-19. yy. Batı Sanat Akımlarında Klasik Mitoloji: Neoklasizm, Romantizm, Pre-Rafaelcilik, Sembolizm ve mitolojik konulu eserler |
Kaynak |
1. Bulfinch, T., Myths of Greece and Rome, Penguin Books, London, 1981. 2. Buxton, R., Yunan Mitolojisi, çev. Ahmet Fethi Yıldırım, Alfa, 2016. 3. Can, Ş., Klasik Yunan Mitolojisi, Ötüken, 2014. 4. Carpenter, T. H., Art and Myth in Ancient Greece: A Handbook, Thames Hudson, World of Art, New York, 1991. 5. Carpenter, T. H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, çev. Bensen B.M. Ünlüoğlu, Homer Kitabevi, 2016. 6. Carr-Gomm, S., Sanat: Sanatın Gizli Dili, çev. Lizet Deadato, İnkılap, 2014. 7. Carvalho de Magalhaes, R., Antikçağ'dan Günümüze Sanatta Mitoloji, çev. Yiğit Değer Bengi, Alfa, 2007. 8. Cömert, B., Mitoloji ve İkonografi, De Ki, 2006. 9. Davidson, R. J., The Oxford Guide to Classical Mythology in the Arts, 1300- 1990s, Oxford University Press, ABD, 1993. 10. Erhat, A., Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2011. 11. Fink, G., Antik Mitolojide Kim Kimdir, Kabalcı, 1995. 12. Gombrich, E.H., The Story of Art, Phaidon, 2003. 13. Gombrich, E.H., Sanatın Öyküsü, çev. Ömer Erduran, Erol Erduran, Remzi Kitabevi, 2007. 14. Hamilton, E., Mitologya, Varlık, 1998. 15. Homeros, Odysseia, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, çev. Azra Erhat, A. Kadir, İstanbul, 2014. 16. Homeros, İlyada, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, çev. Azra Erhat, A. Kadir, İstanbul, 2014. 17. İrgin, S., Sanat ve Mitoloji Terimleri Sözlüğü, Sokak Yay, 2018. 18. Kollektif, Mitoloji, NTV, 2012. 19. Leeming, D. A., A’dan Z’ye Dünya Mitolojisi, çev. Nurdan Soysal, Say, 2018. 20. Little, S., …izmler, Sanatı Anlamak, YEM, 2008. 21. Rosenberg, D., Dünya Mitolojisi, İmge, 1998. 22. Sadık, C., Uygarlığın Ayak İzleri, Batı Resim Sanatında Mitoloji, Epsilon, 2022. 23. Sözen, M. ve Tanyeli, U., Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi, 2010. 24. Vernant, J. P., Evren, Tanrılar, İnsanlar, Dost Kitabevi, Ankara, 2001. 25. Wilkinson, P., Myths & Legends, DK, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | ||||||
2 | TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | ||||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | ||||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | ||||||
6 | TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | ||||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | X | |||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | X | |||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | X | |||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | X | |||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | ||||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |